Oletko nirso vai kaikkiruokainen - mitä et suostu syömään?
Haisteletko, tutkailetko, irvisteletkö lautasesi sisältöä? Vai työnnätkö ruoan suuhusi sen kummemmin ihmettelemättä?
Kommentit (54)
Olen lähes kaikkkiruokainen, mutta on muutama ruoka-aine joita en syö: oliivit, en pidä mausta. Äyriäiset jotenkin inhottaa. Aurinkokuivattua tomaattia en voi syödä, koska kymmenisen vuotta sitten sitä syötyäni sain tosi rankan oksennustaudin, jotenkin jäi se mielleyhtymä siihen.
Olen valikoiva. En syö sisäelimiä. En syö porsaasta jauhettua lihaa. En syö lämpimiä maitoruokia. Sienistä kelpuutan vain muutamat lajit ja sama äyriäisten suhteen. En pysty juomaan maitoa. Olen jo aika vanha.
En syö mitään mikä elää vedessä, paitsi tonnikalaa ja lohta olen aikuisena opetellut syömään. Kaiken kalan ja merenelävän haju jo on vaan niin paha nenääni, että jo kalatiskin ohittaminen aiheuttaa spontaania yökkimistä.
Etikkaiset tuotteet tekee kanssa tiukkaa, mutta ne saan alas. Muutoin menee miltei kaikki.
Hyönteisiäja jotain aivoja en söisi kuin yökkien.
Osterit on mulla merenelävissä se raja, mutta jos jossain kutsuilla olis ostereita ja olisi tosi huomiota herättävästi törkeää olla niitä syömättä, kyllä varmaan saisin alas. Mutta niitä siis inhoan. Yleensä aina on muutakin.
Nuorempana olin tosi nirso, siis kotioloissa, mutta työ maailmalla on kyllä opettanut. Nykyisin esim. rakastan sushia ja kiinalaisia dumblingeja, jotka olivat kammotus joskus 15 vuotta sitten.
Olen todellakin kaikkiruokainen; olen maistanut ja maistan mitä tahansa minulle tarjotaan, tutustun mielelläni uusiin ruokiin, enkä ole ennakkoluuloinen mitään ruokaa kohtaan. En pidä sillistä, etikkasäilykkeistä tai paprikasta, mutta voin niitäkin syödä kakistelematta jos niitä on tarjolla. Minusta ruokanirsoilijat on kummallisia ja menettävät paljon jos eivät halua edes maistaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:26"]Inhoan irvistelijöitä ja närppijöitä. Ja niitä, joiden lempiruoka on makaroni ja ketsuppi. Huhhuh. Itellä raja menee varmaan hyönteisissä. Tai no vois kai niitäkin maistaa.
[/quote]
Samaa mieltä. Ja ne naispuoliset jotka yököttelevät ja pyörittelevät ruokaa lautasella, ajatellen että se on jotenkin hyvä ja naisellinen tapa ("ei naisella saa olla ruokahalua").
Minä syön oikeastaan ihan mitä vaan. Suurimmasta osasta jopa tykkään oikeasti. Jos joku inhokki olisi pakko mainita, sanoisin kypsä lanttu (raakana hyvää), mutta jos sitä joku eteen kantaa en sitä kehtaa poiskaan heittää.
En nirsoile enkä tutki lautaseni sisältöä. En kylläkään syö maksaa, munuaisia, sydäntä, kieltä enkä muitakaan sisäelimiä. Lihaksisto menee sitäkin paremmin..=)
Olen lähes kaikkiruokainen ja ylpeä siitä! Ainoa, mitä en syö on hillosipuli (hrrr...) ja valkoinen vehnäpaskamössö kaikissa muodoissaan. Tai no, hyvin, hyvin harvoin syön.
Olen nirso ja tutussa seurassa myös irvistelijä ja närppijä. Tarpeen vaatiessa osaan kyllä käyttäytyä ja esittää syöväni.
Hauskintahan on syöttää irvistelijöille niiden inhokkiruokia niiden tietämättä. Esim. eräskin rouva kuulemma inhoaa sieniä ja oliiveja ("yök, oksennus tulee suuhun pienestäkin määrästä, mulla on tarkka makuaisti"), mut viimeks illallisella ihasteli poropihvien soossia (kanttarelli-mustatorvisienikastike) ja alkuruokana ciabattan kanssa tarjoilemaani sörsseliä (tapenade).
No ehkä aivot ja sen sellaiset ei menisi alas, mutta muuten kyllä ainakin maistan kaikkea tarjottua. Hernekeittoakin, vaikken siitä pidä. Kalaa tai muita mereneläviä sekä joitakin hedelmiä en voi allergioiden takia syödä, mutta söisin, jos pystyisin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:50"]Olen nirso ja tutussa seurassa myös irvistelijä ja närppijä. Tarpeen vaatiessa osaan kyllä käyttäytyä ja esittää syöväni.
[/quote]
Miksi olet nirso?
Olen nirso ja sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus päättää, mitä ja milloin hänen sisäänsä tungetaan.. Oli kyse sitten ylä- tai alapäästä. En ymmärrä, miksi kaikkiruokaisuus olisi joku hyve tai että kaikkea pitää maistaa. Jos en jotain syö, ei se ole keneltäkään muulta pois.
Sipuli ei mene kuin ihan pieneksi pilkottuna. Ällöttää kun yliopiston salaateista puolet on raakaa sipulia.