Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nirso vai kaikkiruokainen - mitä et suostu syömään?

Vierailija
06.06.2015 |

Haisteletko, tutkailetko, irvisteletkö lautasesi sisältöä? Vai työnnätkö ruoan suuhusi sen kummemmin ihmettelemättä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ja jänteet mehevästä pihvistä jää lautaselle, jopa hienossa ravintelissa ja vierailuilla, jos tarjoillaan. Hävettää hieman, mutta ei vaan pysty syömään, ei. Hyhyh.

Vierailija
2/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä banaania yökkimättä. Hajukin ällöttää. Kalasta ja äyriäisistä voin syödä vain tiettyjä lajeja. Lihaa ja sisäelimiä en syö eettisistä syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön melkein kaikkea, ainakin noita normaalimpia ruoka-aineita. Äyriäisistä en pidä, vielä vähemmän raakana syötävistä, esim. osterit. Oliiveja koitan myös välttää vaikka syönkin niitä jos ei muu auta :)

En myöskään ole sisäelimien ystävä, eli syökööt ne maksapihviä tai munuaista jotka haluavat, minä mieluummin syön jotain muuta. 

Vierailija
4/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkiruokainen. Paitsi graavia lohta en syö enkä silliä.

Vierailija
5/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi missään nimessä sisäelimiä tai verta.

Vierailija
6/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyve se on, että syö kaikkea? Pääasia että käyttäytyy. Olen tähän ikään (36) mennessä oppinut, että minulla on oikeus syödä mitä haluan. Toki yritän olla loukkaamatta ketään tämän ominaisuuteni vuoksi. Mulle ei vaan kaikki asiat mene kurkusta alas, oksennan.

Vierailija
7/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:51"]

Hauskintahan on syöttää irvistelijöille niiden inhokkiruokia niiden tietämättä.

[/quote]

En ymmärrä, miksi ihmiset leuhkivat tällaisella. Entä kun aiheutat pahan allergisen reaktion jollekin pakkosyöttämiselläsi? Eikä muutenkaan luulisi olevan sinun elämällesi niin tärkeää, että kaikki syövät kaikkea.

Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu sinunkaan kohdallasi. Vanhemmissasi se perimmäinen syy toki on.

Vierailija
8/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan itse päättää ruokani, on olemassa tiettyjä aineksia ja yhdistelmiä jota kokemuksen pohjalta aivan tietoisesti välttelen. Jos olen ruokailutilanteessa se jolle tarjoillaan, olen tietysti kaikkiruokainen. En välttämättä kaikkea pöydästä ota, mutta tarjottaessa toki syön.

En nyt nopealla miettimisellä tiedä mitään niin pahasti myötähäpeää aiheuttavaa, kuin ruokapöydässä nirsoilevat aikuiset. Eettisen valinnan tehneet ja allergikot ymmärrän, mutta muuten en.

Vierailija
9/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:28"]Olen todellakin kaikkiruokainen. Maistan mitä tahansa. Maksa on ihanaa, verilätyt on ihanaa, sienet on ihanaa.... Nirsot ihmiset... siis... en voi sanoin kuvata vitutusta, kun joudun kohtaamaan sellaisen ihmisen. Se on niin vastenmielinen piirre ihmisessä. Siis esim. olen saanut senkin ihmeen nähdä, kun aikuinen ihminen nyppii porkkanan palaset pois keitosta... Pakko sanoa, että jotain on pielessä, jos porkkana maistuu suussa niin helvetin pahalta. Tuollaiset ihmiset on jääneet epäluuloisen ja pelokkaan pikkulapsen tasolle. Noloa.
[/quote]
Hei tälläiset kommentit ja mielipiteet ovat kyllä aika hanurista. Ihmisillä saattaa olla yliherkkyyksiä suun tai nielun alueella joka aiheuttaa tälläistä nirsoilua. Minulla itselläni on 12-vuotias pikkukeskosena syntynyt lapsi jolla suunalueen yliherkkyyttä ja siitä johtuen ei kertakaikkiaan pysty syömään tiettyjä ruokia. Ruoan rakenne siis ratkaisee, ei maku. Mutta on myös olemassa tälläisiä "ylimaistajia" joilla taas makuaistissa yliherkkyyttä ja siitä syystä se porkkana esim maistuu paskalta.

Vierailija
10/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapriksia en voi sietää. En kyllä tee siitä numeroa jos ruuassa niitä on, voin ihan hyvin vaan siirtää ne sivuun.

Vierailija
11/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nirso, mutten närpi tai irivistele ruoalle. Jätän vain ottamatta/syömättä ne, mitä en syö. Enkä kaipaa/halua mitään huomiota syömisistäni tai syömättä jättämisistäni. En syö punaista lihaa, sisäelimiä, "raakaa" kalaa, äyriäisiä, leikkeleitä, makkaraa. En välitä oliiveista enkä fenkolista, mutta pystyn syömään, jos on ns. pakko. Syön broileria, kalaa, kaikkia kasviksia, sieniä, hedelmiä, kaikkia maitotuotteita jne. En syö noita inhokkejani  siksi, että ne ällöttävät minua ja oksennan, jos yritän syödä.

Vierailija
12/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nirso. En jaksa edes luetella niitä ruoka-aineita joita en syö. "Onneksi" olen myös allerginen, joten allergian varjolla voi välillä jättää jotkut ruuat syömättä, kun ei voi tietää mitä ne sisältävät. Yritän kyllä opettaa itseäni maistamaan ennakkoluulottomasti uusia ruokia ja ruoka-aineita, mutta aina se ei onnistu.

Vierailija
13/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki menee alas ! Inhokkini maksalaatikko olen saannut ruokamyrkytyksen siitä ! Rusina jäniksen papanoita noukin pullastakin pois!

Vierailija
14/54 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä tarjotaan, vaikka välillä "pitkin hampain". Inhoan homejuustoja ja vuohenjuustoa, kypsennettyä omenaa, sisäelimiä ja verta.

Toisaalta minulla ei ole mitään ongelmaa syödä esim. hyönteisiä, etanoita tai vaikka silliä.

Voisimmekohan siis hyväksyä, että aina ei kyse ole nirsoilusta, makuasioitahan nuo...

Vierailija
15/54 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkiruokainen, paitsi en syö... ja sitten pitkä listä yököttäviä ruoka-aineita. Eli toisin sanoen olette just niitä nirsoilijoita.

Vierailija
16/54 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään elävä ei mene alas, esim elävän kalan syönti. Myös silmät ja aivot tökkii vastaan.

Vierailija
17/54 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin kaikkiruokainen. On toki ruokia joista en kovin paljoa välitä, kuten säilykepunajuuret, sardiinit ja anjovikset, joten niitä en kotioloissa syö. Kuitenkin vaikka kylässä tai ravintolassa menee kaikki mukisematta alas. Itse en tiedä montakaan raivostuttavampaa asiaa kuin nirsoilu ja närppiminen . Tällainen käytös leimaa ihmisen silmissäni armotta käytöstavattomaksi juntiksi. Jos et jotain asiaa saa millään alas, älä nyt aikuinen ihminen tee ainakaan numeroa siitä.

Vierailija
18/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia en syö.

Vierailija
19/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa en syö.

Vierailija
20/54 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan irvistelijöitä ja närppijöitä. Ja niitä, joiden lempiruoka on makaroni ja ketsuppi. Huhhuh. Itellä raja menee varmaan hyönteisissä. Tai no vois kai niitäkin maistaa.