Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei taaskaan ottanut mua mukaan kauppaan

Vierailija
06.06.2015 |

Hän vetoaa siihen, että siihen menee liikaa aikaa, jos tulen mukaan, mutta hän itse haluaa kuitenkin mennä kauppaan ja lähti juuri äsken taas ajelemaan autolla. Olen aina ihan superonnellinen, jos pääsen mukaan ihmisten ilmoille, mutta mies vain haluaa, että olen kaikki päivät kotona. En ymmärrä, sillä hän ei tiettävästi edes ole mustasukkainen, eikä meillä ole pariin vuoteen edes ollut seksiäkään yms., joten ei pelkää menettävänsä minua, jos itsetuntoni nousisi siitä, että pääsisin ihmisten ilmoille. Mä en vain käsitä. Välillä saan "armopalan" ja hän päästää mut kauppaan autolla ja olen aina aivan huippuonnellinen koko loppupäivän. Yleensä pääsen pari kertaa kuukaudessa kaupoille autolla hänen kyydissään, mutta muuten saan elellä toivossa ja odotella, jos mies heltyisi.

Yleensä hän jopa lupaa, että pääsisin viikonloppuna kauppaan, mutta hän useimmiten peruu lupauksensa, kuten tänäänkin. Odotin koko viikon kotona viikonloppua kuin kuuta nousevaa, että sitten pääsen kauppaan. Jaksoin siis koko paskan viikon sen takia, että viikonloppuna pääsisin ulos liikkumaan, mutta taas hän perui lupauksensa. Mies vetoaa mukavuudenhaluunsa (ei jaksa sitä, jos katselen tuotteita tai haluan katsella jotain minua kiinnostavaa), mutta silti hän itse käy yksin kaupoilla lähes päivittäin. Mä joudun tyytymään nettikauppoihin. Mies haluaa, että teen vain kotitöitä ja oon sisällä kaikki päivät. Lähiympäristöön pääsen ulkoilemaan kävellen, mutta ei sitäkään jaksa, kun ei ole kuin noi lähimetsiköt tässä.

Sama juttu toistuu, kun mennään joskus anoppilaan (jonne en edes haluaisi mennä). Joudun sielläkin olemaan pääosin sisällä tai pihapiirissa, kun mies menee itse autoilemaan päivittäin. Yritän ruinata mukaanpääsyä, mutta hän harvemmin heltyy sielläkään. Miksi mies käyttäytyy noin vai onko se vain ns. "naisen osa"? Olen tosi katkera, kun en pääse mihinkään. :(

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ekana mieleen, et tää on joku thai-vaimo, mutta ei he kirjoita noin hyvää suomea. 

Niin tai näin, jos ap on todellinen, niin tokkopa mihkään lähtee. On niin manipuloitu, että tuntuu pitävän olosuhteitaan suht normaaleina. 

Saas nähä, päästääkö mies sua sinne töihinkään syksyllä...

Vierailija
2/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vielä paksuksi sinut  ja sitten oletkin pulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin se sama, joka kirjoitti vähän aikaa siitä, että mies oli jättänyt sinut ja vauvan kauppaan ja lähtenyt itse autolla kotiin? Tuo teidän kuvionne on aivan sairas, ja sinä mahdollistat sen. En osaa edes sääliä sinua, kun vaikutat oikein herkuttelevan sillä, miten huonosti mies sinua kohtelee. Mutta teidän lapsianne käy kyllä kovastikin sääliksi, sillä he saavat ihan kieroutuneen parisuhdemallin.

Vierailija
4/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain ottaisit ja lähtisit - lopullisesti?

Vierailija
5/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin! Tuossa pari viikkoa sitten olisin halunnut mennä pitkästä aikaa käymään sukulaisteni luona junalla (!) ja mies tietenkin kielsi senkin. Hän suorastaan epäuskoisena ihmetteli, että mitä mä oikein kuvittelen, jos menisin yksin ja itse jonnekin omin päin. Vaikka hän ei itse halua mennä sinne, niin nyt väitti, että meidän kaikkien pitäisi mennä sinne yhdessä. Mies on kuitenkin moukkamainen ja töykeä sekä haukkuu minua sukulaisilleen (laiskaksi ja hulluksi), joten häpeän hänen käytöstään ja haluaisin mennä sinne itse. Mutta ei mies taaskaan päästänyt minua. On ahdistavaa, kun ei pääse minnekään. Kadun syvästi sitä, että menin naimisiin. :(

Vierailija
6/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas... Hommaa työpaikka, osta oma auto ja mene!!! Et tarvii kenenkään lupaa!

Vierailija
7/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Senkun lähet miehen kanssa kauppaan, ootko sä joku koira jota kielletään tulemasta mukaan? Ihme meininki!

Vierailija
8/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko sä ihan oikea vai onks tää joku jatkoprovo?

Vierailija
9/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:27"]

Mitä jos vain ottaisit ja lähtisit - lopullisesti?

[/quote]

Aion muuttaa pois heti, kun saan oman palkan käteeni ja se tapahtuu syksyllä, kun menen takaisin töihin. Nyt ei ole varaa muuttaa omilleni, sillä saan vain muutaman satasen per kuukausi ja ne kaikki menevät ruokaan sekä vastikkeeseen, jonka maksan miehelle. Mies ei edes anna mun erota nyt tässä rahatilanteessa, sillä hän pelkää, että joutuisi elättämään minut (aviopuolison elatusvelvollisuus), jos saisin jostain asunnon ja saisin siihen asumistukea ym. Hänelle on edullisempaa se, että nyt pienituloisena kökin kaikki päivät kotona kotitöitä tehden. Lisäksi hän pelkää, että vaatisin osituksen eron myötä (mitä en tosin tule vaatimaan, sillä pidän sanani hänelle). Haluaisin oikeasti erota, mutta mies on sitä vastaan taloudellisista syistä. Sitten kun mulla on palkka, niin en saisi mitään tukia, joten mies ei joutuisi elättämään -> saan myös ottaa eron hänestä.

Vierailija
10/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä luen!? Ei päästä, ei lupaa, joudut olla kotona. Tiedätkö että jos yrität lähteä eikä toinen päästä, niin se on vapaudenriistoa?

Vierailija
11/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa melko skitsolta..ei toi oo enää tervettä tyttöseni.

Meillä vähän sama juttu että mies valitta että mulla menee liian kauan kun lähdetään kauppaan ja on usein loukannut mua sanomalla että jään kotiin "jos menee liian vaikeeksi" mutta toi on jo tosi äärimmäistä..oo varovainen nyt ettet jää ihan jumiin ja menetä elämääs täysin..niitä on vaan tää yks..

Vierailija
12/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolloivan kumppanin kanssa elämä voi olla hankalaa ja muuttua vain tuskallisemmaksi pidemmän päälle. Kontrolloiva henkilö voi pitkän päälle muuttua alistavaksi ja väkivaltaiseksi kumppaniksi. Mistä tällaisen kumppanin voisi tunnistaa tarpeeksi ajoissa? Usein monelta murheelta säästyisi, jos hälytyskellot soisivat aikaisemmin. Psychcentral.com -sivusto listasi viisi merkkiä, jotka ovat yleisiä kontrolloivien ihmisten käytöksessä.

1. Saat häneltä jatkuvasti tekstiviestejä

Tekstiviestit, chat-viestit, sähköpostit ja muut huomionosoitukset ovat yleensä mukavia. Ihminen haluaa olla yhteydessä kumppaniinsa, mutta kannattaa kiinnittää huomiota siihen, paljonko viestejä tulee ja minkä sävyisiä ne ovat. Ihanat tekstiviestit ja muut ovat asia erikseen, mutta jos viestit ovat vaativia, syyllistäviä, tunkeilevia tai uhkaavia, kyse voi jo olla kontrolloimisesta tai pahimmillaan vainoamisesta. Havahdu erityisesti siihen, jos viestit ovat mustasukkaisia.

2. Hän vaatii, että olette yhdessä koko ajan

Hyvä ja terve parisuhde ei kaadu siihen, jos kumppanit tekevät asioita myös yksin tai omien ystäviensä kanssa. Sen sijaan jos kumppanisi vaatii sinua viettämään aikaa jatkuvasti kanssaan, hän osoittaa hallinnan halun merkkejä. Jos et saa tehdä mitään yksin, ja kumppanisi vaatii sinua vähintäänkin kertomaan kaikesta mitä olet tehnyt, kannattaa jo vähän viritellä hälytyskelloja.

3. Et saa viettää aikaa ystäviesi tai perheesi kanssa

Huomaatko, että parisuhteesi on karkottanut ystäväsi ja perheesi ympäriltäsi, mutta kumppanisi kehrää tyytyväisen oloisena? Kontrolloiva kumppani haluaa pitää sinut vain itsellään, eikä mielellään salli sinulle mitään ulkopuolista seuraa. Kontrollointia voi olla aluksi vaikea havaita – kumppanisi saattaa esimerkiksi kieltäytyä lähtemästä seuraksesi perheesi luo, ja syyllistää sinua kun itse lähdet. Kontrollointi tähtää siihen, että menettäisit sinulle tärkeän tukiverkostosi. Kumppanisi on helpompi hallita sinua, kun sinulla ei ole muita kuin hänet.

4. Saat kuulla pienimmistäkin virheistä

Elämään kuuluu se, että joskus asioita unohtuu tai luvatut menot joutuu perumaan. Jos kumppanisi räjähtää sinulle mitättömän pienistä asioista, syyllistää sinua jostakin pieleen menneestä asiasta tai raivoaa sinulle jostakin käsittämättömästä aiheesta, kannattaa miettiä, millaisessa parisuhteessa haluat olla. Kontrolloiva persoona tulkitsee kaiken olevan häntä vastaan, ja antaa palautteelleen liian suuret mittasuhteet liittyen asiaan kuin asiaan.

5. Hän arvostelee pukeutumistasi ja ulkomuotoasi

Kumppanin ei tarvitse pitää kaikesta, mitä puet yllesi, mutta silloin viisas kumppani pitää suunsa kiinni. Jos kumppanisi sen sijaan puuttuu asuvalintoihisi negatiiviseen sävyyn, vaatii sinua pukeutumaan tietyllä tavalla ja osoittaa muutenkin mieltään ulkoasustasi, olet tekemisissä kontrolloivan henkilön kanssa. Oletettavasti hänen käytöksensä ei jatkossa tule muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan.

Vierailija
13/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:29"]

Et oo tosissas... Hommaa työpaikka, osta oma auto ja mene!!! Et tarvii kenenkään lupaa!

[/quote]

Oli suunnitelmissani hankkia ajokortti, mutta mies tietenkin kielsi senkin. Hänen mielestään en tarvitse ajokorttia, eikä hän haluaisi antaa ilman lisäkorvausta yhteistä autoamme käyttööni. Vähän aikaa hangoittelin vastaan ja ruinasin, että saisin mennä autokouluun (omilla säästöilläni), mutta mies oli niin paljon sitä vastaan, että luovutin.

Vierailija
14/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi ositusta vaatia. Se kuuluu kuvioon. Miten olet antanut polkea itsesi noin pohjalle?

Vierailija
15/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella on aikuisen oikeudet. Sinun ainoa vaihtoehtosi on ERO.

Vierailija
16/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon

Vierailija
17/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus miten se mies sua estää sinne junaan menemästä? Lukitsee johonkin häkkiin vai? Senkus menet, kyllä munkin mies välillä yrittää tommosia, että et mene mutta menen silti eikä siitä ikinä mitään eroa tai muuta ole tullut :D

Vierailija
18/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni provo vähän yli mutta sen varalle että joku tällainenkin nössö Suomesta löytyy niin avaa ovi ja mene ulos ja kävele turvakotiin ja älä enää ikinä palaa takaisin.

Vierailija
19/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:28"]

Ai niin! Tuossa pari viikkoa sitten olisin halunnut mennä pitkästä aikaa käymään sukulaisteni luona junalla (!) ja mies tietenkin kielsi senkin. Hän suorastaan epäuskoisena ihmetteli, että mitä mä oikein kuvittelen, jos menisin yksin ja itse jonnekin omin päin. Vaikka hän ei itse halua mennä sinne, niin nyt väitti, että meidän kaikkien pitäisi mennä sinne yhdessä. Mies on kuitenkin moukkamainen ja töykeä sekä haukkuu minua sukulaisilleen (laiskaksi ja hulluksi), joten häpeän hänen käytöstään ja haluaisin mennä sinne itse. Mutta ei mies taaskaan päästänyt minua. On ahdistavaa, kun ei pääse minnekään. Kadun syvästi sitä, että menin naimisiin. :(

[/quote]

Hemmetin surkea provo

Vierailija
20/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:29"]

[/quote]

Oli suunnitelmissani hankkia ajokortti, mutta mies tietenkin kielsi senkin. Hänen mielestään en tarvitse ajokorttia, eikä hän haluaisi antaa ilman lisäkorvausta yhteistä autoamme käyttööni. Vähän aikaa hangoittelin vastaan ja ruinasin, että saisin mennä autokouluun (omilla säästöilläni), mutta mies oli niin paljon sitä vastaan, että luovutin.
[/quote]

Koita nyt käsittää ettei sun tarvi ruinata että pääset esim. autokouluun. Soitat lähimpään autokouluun ja ilmoitat että haluaisit kortin ja rahat löytyy, mutta et pääse kulkemaan. Hakevat varmaan ihan kotoa asti, voi yhdistää ajotunteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan