Mies ei halua kesällä tehdä mitään yhteistä
Meillä on pienet lapset. Olin pitkin kevättä ehdotellut erilaisia perheen yhteisiä tekemisiä kesälle, pienempiä ja vähän isompiakin. Ei kuitenkaan mitään kallista. Mies ei ollut niihin vastaillut muuta kuin joojoo. Eli en tiennyt mitä oikeasti ajattelee. Nyt sitten sanoi että ei aio mihinkään niistä meidän kanssa ryhtyä. Ei siis edes parin tunnin päiväretkeen. Eikä ehdottanut muuta tilalle. Tulkitsin, että ei vain kiinnosta. Kuinka paljon pitää sietää avioliitossa tällaista teidän mielestä? Kaikki sanoo minulle että älä eroa, mutta mikä parisuhde tällainen on, ei mikään.
Kommentit (38)
No jospa lähtisit ensin käymään keskustekua miehen kanssa, että olisko mitään muita vaihtoehtoja, mitä voisitte tuon sijasta tehdä yhdessä? Kuulostaa, että mies on tuohon vain todennut ettei aio lähteä ja mitään muuta keskustelua ei ole käyty edes. Asian voi nostaa uudestaan esille ja alatte suunnitella jotakin sellaista, mikä teitä kaikkia yhteisesti kiinnostaa. Ei kai nyt eroakaan aleta suoraan suunnitella, jos mies ei johonkin yhteen ehdotettuun asiaan halua osallistua?! Sitten on eri asia, jos ja kun kuvio on toistuva, eikä ikinä olisi lähdössä mihinkään mukaan. Tässä ei kuitenkaan sellainen käynyt ilmi.
Kysy mitä mies haluaa tehdä perheen kanssa kesällä. Vai olettaako hän että sinä hoidat lapset ja hän itse tekee mitä huvittaa ja katoilee?
Mun exä oli tuollainen, mikään mitä ehdotin ei kiinnostanut, jos joku kaveri ehdottaa samaa niin heti on valmiina lähtemään vaikka Inariin. Totesin että ei voi olla mikään muu syynä kuin seura, eli eipä tuossa ole oikein mitään tehtävissä jos toinen pitää puolisoaan itsestäänselyytenä.
Voihan hän olla töistä niin väsynyt että haluaa tällä hetkellä päästä vaan lepäämään. Toivotaan että kiinnostuu perheestään loman edetessä.
Oli viime kesänä sama tilanne ja päätin mielessäni aikarajan, että ellei suhde parane vuoden kuluessa, eroan. Otin eron puheeksi pari viikkoa sitten ja mies oli puulla päähän lyöty ja sanoi, ettei halua erota. Olemme nyt jatkoajalla, saa nähdä, muuttuuko mikään paremmaksi. Se kesä oli vain vuoren huippu, joka yoi esiin sen, miten itsestäänselvyytenä mies minua pitää. Ei ole mitään yhteistä enää, eikä seksiäkään eikä mitään. Ostin itselleni keväällä asunnon, mutta laitoin sen toistaiseksi vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Valittaako myös seksin puutetta?
Meillä seksin puutteesta valitan minä, sillä mies on haluton siinäkin sen lisäksi, ettei halua viettää aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Oli viime kesänä sama tilanne ja päätin mielessäni aikarajan, että ellei suhde parane vuoden kuluessa, eroan. Otin eron puheeksi pari viikkoa sitten ja mies oli puulla päähän lyöty ja sanoi, ettei halua erota. Olemme nyt jatkoajalla, saa nähdä, muuttuuko mikään paremmaksi. Se kesä oli vain vuoren huippu, joka yoi esiin sen, miten itsestäänselvyytenä mies minua pitää. Ei ole mitään yhteistä enää, eikä seksiäkään eikä mitään. Ostin itselleni keväällä asunnon, mutta laitoin sen toistaiseksi vuokralle.
Minunkaan mies ei halua erota. Kysyin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voihan hän olla töistä niin väsynyt että haluaa tällä hetkellä päästä vaan lepäämään. Toivotaan että kiinnostuu perheestään loman edetessä.
Häntä ei kiinnosta edes tunnin yhteinen reissu tuossa aika lähellä olevaan kotieläinpuistoon. Ei voi niin väsynyt töistä olla ettei edes koko kesänä sellaista suostuisi. Eikä valita töistä, joten en usko että työt nyt on syynä mihinkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä mies haluaa tehdä perheen kanssa kesällä. Vai olettaako hän että sinä hoidat lapset ja hän itse tekee mitä huvittaa ja katoilee?
Ilmeisesti olettaa noin.
Ap
Selvästikään mies ei vain ole yhtään kiinnostunut viettämään aikaa perheensä (tai ainakaan vaimonsa) kanssa, koska kokee sen tylsäksi ja epäantoisaksi. Mutta ei halua erotakaan, koska a) se olisi liian vaivalloista, b) ei olisi takeita, muuttuisiko se elämä sitten mainittavasti paremmaksikaan, ja c) nykyinenkin tylsä perhe-elämä sinällään menettelee, kunhan ei vain tarvitse panostaa liikaa.
Kliseistä, mutta eroa. Häntä ei selkeästi kiinnosta oma perhe. Teot eikä sanat. P*skanjauhajia on kyllä suhteet pullolla.
Uskomtatonta, mulla myös melkein sama tarina aikoinaan. Mies ei halunnut mun kanssa tehdä mitään. Lopetin ehdottelemisen ja asetin vuoden aikarajan. Sinä aikana ei sitten tehty mitään, tuskin edes puhuttiin toisillemme. SItten sanoin, että voidaan erota ja mies oli TODELLA yllättynyt. Mä olin siinä vaiheessa niin kyllästynyt, ettei mitään enää ollu tehtävissä, vaikka mies olisi halunnut yrittää vielä.
Siis kuinka tyhmiä miehet on, jos ne luulee, että avioliitto voi jatkua noin?
Miksi sinä olet aina lähtemässä lasten kanssa? Ehdota, että mies vie lapset joksikin päiväksi jonnekin. Keksiköön sitten itse tekemistä.
On se vaikeeta tuo parisuhteilu. Minä olen onnekas ruma mutten läski ikisinkku.
Joo, miehiähän se ei haittaa että se oma nainen lopettaa kommunikointiyrityksetkin.
Nehän ottaa sen itsetyytyväisinä oikein hyvin vastaan ja luulevat, että nyt on onni talossa kun "se ei enää nalkuta".
Eikä ne käsitä että kun nainen ei enää jaksa edes yrittää parantaa suhdetta, loppulaskenta on jo tosi pitkällä.
Jos kommunikaatio ei naisen miljardista yrittämisestä huolimatta toimi eikä miestä kiinnosta vuosiin tai vuosikymmeneen mikään huonoa seksiä syvällisempi vuorovaikutus naisensa kanssa, niin kyllähän se lopun hiljaisuus on kuolemanhiljaisuutta.
Aivan kummallista, jos tämän maailman on joku järki luonut, että miten huonosti ihmismiehet on varusteltu toimivaa ja pitkäkestoista parisuhdetta varten. Puuttuu olennaisia ominaisuuksia täysin tai ne on hyvin vajaat ainakin.
No, jospa se on sitten vain se siittäminen se tärkein asia uroksella. Luulisi, että jälkeläisten hyvinvointi (ja sitä kautta myös itsensä ja lasten äidin) olisi myös lisääntymisstrategiassa oleellista.
Empaattinen, epäitsekäs, toiset huomioon ottava, ahkera, rakastava ja rakkautensa näyttävä raitis ja savuton mies on oikeasti mahdottomuus, yksisarvinen. Naisissa meitä on paljon enemmän. Itsekin siis. Mutta en enää odota miehiltä mitään. Yhtään mitään.
Jos miehet edes kuuntelisivat naisia. Mutta ei. Ei. Ei millään oteta vakavasti. Sitten uhriudutaan ja yllätytään erosta. "Kun oon töissä käynyt enkä oo (joka päivä) ryypännyt".
Ei se vain riitä, jos se omissa töissä käyminen on se ainoa parisuhteen eteen tehty asia. Käyväthän sinkutkin töissä. Sinkkuna, uskomatonta kyllä, miehetkin tekevät kotitöitä.
Minäkin olisin mielellään parisuhteessa ja asuisin yksissä, saati olisin vanhempi, jos voisin olla mies ja isä.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on lapset, joista hän on vastuussa. Vai voiko äidinkin kohdalla toimia samoin? Toivotaan että kiinnostuu jossain vaiheessa perheestään.
En haluaisi sanoa tätä mutta valitettavasti käy mieless, että mies tai nainen, joka ei halua tehdä kesän aikana mitään yhdessä, niin käy mielessä, että haluaako hän muutoinkaan viettää enää aikaa yhdessä vai olsiko helpompaa lähteä eri suuntiin.