Miten miehesi huomioi sinut raskaana ollessasi?
Oliko samanlainen kuin ennen raskautta vai saitko parempaa tai huonompaa kohtelua kuin aiemmin?
Kommentit (29)
Auttaa enemmän kotiaskareissa, on suojelevaisempi eli pitää minusta kiinni kun olemme kaupungilla tms., ei anna nostaa raskaita esineitä, rakastelee hellemmin, silittelee masua. Ihana mies <3
Ottaa herkemmin kannettavaksi kauppakassit tai reput, silittelee ja koskettelee mahaa ja juttelee sille.
Huolehti enemmän raskausaikana ja nyt ei paljoa yhtään :(
Voi kun ihania miehiä teillä. Melkein tulee kateelliseksi! :)
Kun poikkesin kaupassakäynnin jälkeen vielä toiseen ruokakauppaan (kun en en ensimmäisestä kaupasta saanut halauamaani) mies soitti hädissään perääni, että mihin olen joutunut. Olimme olleet naimisissa siinä vaiheessa jo 14 vuotta, eikä aikaisemmin tällaisia puheluita tullut.
Mieheni varoitti minua koskemasta saunan kiukaan johtoon kun pesin lattioita etten vaan saa siitä sähköiskua. Mua jotenkin huvitti tuo tosi paljon. Kuinkahan suuri mahdollisuus siitä on saada sähköisku!? :D noh, parempi vara kuin vahinko.
Ei mitenkään erityisesti huomioi, tekee mitä pyydän (älkää ymmärtäkö väärin), niinkuin aina. Esim jos sanon, että en jaksa kantaa/nostaa jotakin niin kantaa/nostaa. Jos sanon, etten jaksa tehdä jotain raskaanpuoleisia juttuja, esim. terassin pesu, hän tekee. Itse pyydän vähän enemmän asioita nyt loppuraskaudessa, kun en jaksa itse enää niin paljon, esim. iltapuurolla saatan pyytää nostamaan esikoisen syöttötuoliin ja siitä pois. Mies on vähän sellanen, että töissä tekee raskasta ja pitkää päivää ja luottaa sit siihen että mä hoidan kotijutut ja kerron jos tarviin apua jossain. Kerran ku pyysin sitä pidempänä laittamaan verhoja ja menin sit vähän korjailemaan sen jälkeen niitä, niin se sano et onkohan toi ihan nyt sun hommaa keikkua tuolla, et kyllä mä voin laittaa ne silleen ku haluat. Siitä tiedän et kyllä se kuitenki huomioi että on vauvakin masussa :) Ärsyttävä puoli siinä taas on se, että se ei yhtään tunnu ymmärtävän sitä, että hormonien takia voi välillä paisua asiat ja saatan kiukustua jostain pienehköstä asiasta. Ite se sitten kiukuttelee vähintään yhtä pahasti takasin, vaikka oon pyytäny pitämään malttinsa ku mä en tällä hetkellä aina siihen niin hyvin pysty. Mutta ihana ja tasanen mies kaikenkaikkiaan, hyvä isä esikoiselle, enkä näe syytä etteikö jatkuisi toisenkin kohdalla näin :)
Ainiin ja masussa olevaa vauvaa ei tosiaan huomioi oikeastaan ollenkaan, pari kertaa esikoiselle selittänyt luontodokumenttimaiseen tapaan, että siellä se ryhävalas tekee sitä ja tätä, viitaten minuun ja kokooni tietenkin :D Pari kertaa olen pyytänyt laittamaan käden masulle kun vauva potkii, ja on siihen todennut, että siellä taas riehutaan/joku täällä potkii isiä tms.
29
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:31"]Tekee ruokaa kun olen väsynyt tai raaka liha ällöttää. Laittaa mulle sukat jalkaan ja viltin päälle jos on kylmä. Tuo raikasta vettä ja kuorii ja paloittelee hedelmät. Joskus laittaa vaahtokylvyn valmiiksi. Silittelee ja hellii. Ihana mies :D
[/quote]
Niinkuin mulla. Lisänä melkein joka ilta laittaa mulle iltapalan valmiiksi. Ei edes se että olen nyt kuudetta kertaa ole vaikuttanut.. Tuntuu että vielä enemmän arvostaa sitä että jaksan kantaa lasta sisälläni kaiken touhun keskellä, ja sen myötä ottaa huomioon vointini ja jaksamiseni. :) Onhan tää meidän yhteinen juttu.
En tiiä ymmärsikö kukaam mitä tarkotan mut kuitenkin. . :P