Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma nostanut huomattavasti hintoja (vs. Lidl)

Vierailija
05.06.2015 |

Prismalla on käynnissä aggressiivinen hinnanalennuskampanja, mutta mukana on lähinnä jotain bulkkituotteita, kun Reissumiestä ja makkaraa. Lidlistä oli säilykeananas loppu (~80 snt/iso tölkki), vastaava on nykyään 1,35 e Prismassa! Sitä sai vielä muutama kuukausi takaperin alle euron Prismasta, mutta eipä saa enää. :/ Vastaavasti monien muidenkin tuotteiden hinnat ovat nousseet, kehtaisinpa väittää, että huomattavasti enemmän kuin hinnanalennukset ovat olleet. Eli eipä Prismalla ole vieläkään pahemmin tarjottavaa minulle, kun gluteenia en voi syödä ja HK:n sinistä en näe terveellisenä ruokana...

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ostan bulkkituotteet Lidlistä, muut paikallisesta lähiruokaputiikista. Käymme myös torilla ja nyt kesällä pienviljellään itse.

Vierailija
2/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Jos joku pienyrittäjä toimisi noin, olisi viranomaiset kimpussa harhaanjohtavan mainonnan takia. Nyt kaikki on ok, koska kyseessä on S-ryhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lama-Suomessa on kysyntää halvoille hinnoille ja ihmisillä on enemmän työttömänä aikaa hintoja vertailla, joten lidl hyötyy.

Oletteko huomanneet, että talouslukujen valossa Suomi on lamassa mutta uutisissa/mediassa tästä ei saa puhua. Keneltäköhän on tullut ohjeistus...

Vierailija
4/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on Lidlin halvat ravintotietoisen ruuat. Kävin tänään enkä oikeim löytänyt.

Vierailija
5/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"]

En tiedä. Ostan bulkkituotteet Lidlistä, muut paikallisesta lähiruokaputiikista. Käymme myös torilla ja nyt kesällä pienviljellään itse.

[/quote]

Pitäisi itsekin kunnostautua torilla käymisessä! Itselläni ei ole vain minkään sortin viljelymahdollisuuksia, Prismassa tulee joskus käytyä gluteenittomien jauhojen takia.

Olivat muuten mainostaneet alennettuja gluteenittomia tuotteita, no, enpä kyllä huomannut yhtäkään... Sen sijaan karkea riisijauho on jo ~6 e(!!!)/kg.

Vierailija
6/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:19"]

Mitkä on Lidlin halvat ravintotietoisen ruuat. Kävin tänään enkä oikeim löytänyt.

[/quote]

Itse ostan tummaa riisiä, vihanneksia, hedelmiä, Lidlin pakastevihannekset on myös jopa hyviä (toisin kuin Rainbow't ym.), pastaa, tomaattimurskaa (voitti vertailun), juustoa, rahkaa, jogurttia, papuja, artisokkia... Olen kasvissyöjä, mutta monet kehuvat Lidlin lohta todella paljon, olen kyllä ostanut lemmikilleni välillä jotain lihaa sieltä (ovat samanhintaisia kuin eläinkauppalihat, mutta laadukkaampia). Ne kreikkalaiset valmissalaatit on kanssa halpoja ja hyviä vaikka rahkan kanssa ruoaksi jos on liikkeellä!

Vierailija
7/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:19"]Mitkä on Lidlin halvat ravintotietoisen ruuat. Kävin tänään enkä oikeim löytänyt.
[/quote]

No mua ei haittaa vaikka sä et sieltä mitään osaa etsiä. Mulle riittää että mä löydän. Pysytpähän poissa tekemästä jonoa. :)

Vierailija
8/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin huomannut Prisman hintojen nousun! Viime viikolla huomasin kuinka pasta maksoi 12 senttiä enemmän kuin vielä joku aika sitten, basilikaruukku 20 senttiä enemmän, chorizokin oli kallistunut.

Vierailija
9/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:25"]

Olen myöskin huomannut Prisman hintojen nousun! Viime viikolla huomasin kuinka pasta maksoi 12 senttiä enemmän kuin vielä joku aika sitten, basilikaruukku 20 senttiä enemmän, chorizokin oli kallistunut.

[/quote]

Ja nämä hinnan nousut pikaisen yhden aterian valmistukseen tarvittavien ruoka-aineiden ostoskerralla. En halua edes ajatella mitä nousuja kuitissa on silloin, kun ostaisi kaikki aamupalatarpeista lähtien.

Vierailija
10/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:19"]Mitkä on Lidlin halvat ravintotietoisen ruuat. Kävin tänään enkä oikeim löytänyt.
[/quote]

No mua ei haittaa vaikka sä et sieltä mitään osaa etsiä. Mulle riittää että mä löydän. Pysytpähän poissa tekemästä jonoa. :)
[/quote] onnellisia hetkiä sinulle : D

Vierailija
11/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä toi hintojen halpuutus on kusetusjuttu, mutta pakko silti asioida prismassa, kun lidlin tuotteet on pelkkää skeidaa.

Vierailija
12/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Lidl nostanut hintoja myös... Ennen  6kpl kananmunia 0,69 euroa nyt 0,89 euroa rasia. Sitten boniitti on noussut ennen 1,09 euroa purkki. Nyt 1,19 euroa.

Vierailija
13/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että kaikki yhden kaupan ruoka-aineet ovat "skeidaa". Kasvikset, hedelmät, maitotuotteet, säilykkeet, riisit pastat... silkkaa skeidaako ja Prismassa huomattavasti parempaa?

Lidlissä voi olla toisia tuotteita kapea valikoima (esim leipä), ja jotain en löydä ollenkaan (kuivatut pavut ja linssit), mutta hevi-osasto on hyvä ja aina on edullisia tarjouksia.

Vierailija
14/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn Citymarketissa ja Lidlissä, en enää käytännössä koskaan S-kaupoissa, silloin jos käyn Salessa/Sokoksella. en Prisamassa.

Prismat ovat kalliita, koskaan ei ole mitään tarjouksia. Minulla on S-bonus kortti, mutta eivät ne bonukset kannata vs. Lidlin koko ajan edulliset hinnat. Citymarketista pidän siksi, että siellä on AINA tarjouksia. Minulle ei ole niin väliä esim. mitä ostan hevi-osastolta tai minkä juutson ostan --> aina joku tarjouksessa.

Nytkin on hevi-osastolla 1€ kpl/kh/rasia/pussi tarjoukset menossa, ostin (kirjaimellisesti!) kassillisen tavaraa joka olisi Prismassa maksanut varmaan "10 kertaa" enemmän, esim. tuore ananas 1€/kg, mutta muulloinkin aina on jokin tarjouksessa, esim. appelsiinit, omenat, pääsynät jne. joista voi valita.

Vierailija
15/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samoin. Halpuuutus, joidenkin tuotteiden hinnat laski ja monien hinnat nousi

Ne edulliset vaihtoehdot on yleensä laadultaan huonompia eikä siksi verrattavissa lidlin tuotteisiin. 

Valikoima on lidlissä sen verran suppea että välillä on niistä muistakin haettava jotain. Eikä ne mitään huonoja kauppoja ole, hinnat vaan ajaa meitä hintatietoisia sinne lidliin. 

Vierailija
16/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vai? 

Vierailija
17/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin maustamattomat jogurtit ovat kanssa huomattavasti laadukkaampia kuin vaikka Valion, Lidlin 2% kreikkalaistyylinen on aivan ihanaa ja paksua, Valion maistui pilaantuneelta, vetiseltä piimältä.

Popitan kanssa kaikkia mahdollisia vihanneksia, niin tuoreita, pakasteita kuin säilykkeitä Lidlissä. Oi kaikki säilötyt munakoisoviipaleet, artisokat, tomaatit, paprikat... Nam!

Vierailija
18/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole itse moista huomannut. Lidlistä en valitettavasti löydä oikein mitään syötävää, suht terveellisesti syövä kasvissyöjä ja laktoosivammainen kun olen. Muutenkin meidän prismassa on halvempaa kuin lidlissä (kiitos keskimaa). Ei mulla mitään lidliä vastaan ole ja voisin jopa asioida siellä jos sieltä saisi ostettua muutakin mukavaa ja edullista kun yhden vaivaisen paprikapussin tarjouksesta.

Vierailija
19/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:08"]

Enpäs ole itse moista huomannut. Lidlistä en valitettavasti löydä oikein mitään syötävää, suht terveellisesti syövä kasvissyöjä ja laktoosivammainen kun olen. Muutenkin meidän prismassa on halvempaa kuin lidlissä (kiitos keskimaa). Ei mulla mitään lidliä vastaan ole ja voisin jopa asioida siellä jos sieltä saisi ostettua muutakin mukavaa ja edullista kun yhden vaivaisen paprikapussin tarjouksesta.

[/quote]

Meillä laskut aleni yli 50 % kun ruvettiin asioimaan lidlissä. On se jännä juttu miten jotkut onnistuu löytämään  kalliimpia tuotteita lidlistä. Vaati jo aikamoista taitoa 

Vierailija
20/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole samanlaisa havaintoaja. Lidelissä käydessä huomasin että siellä ei ole juuri mikään syötäväksi kelpaava halvempaa kuin Prismassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi