Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma nostanut huomattavasti hintoja (vs. Lidl)

Vierailija
05.06.2015 |

Prismalla on käynnissä aggressiivinen hinnanalennuskampanja, mutta mukana on lähinnä jotain bulkkituotteita, kun Reissumiestä ja makkaraa. Lidlistä oli säilykeananas loppu (~80 snt/iso tölkki), vastaava on nykyään 1,35 e Prismassa! Sitä sai vielä muutama kuukausi takaperin alle euron Prismasta, mutta eipä saa enää. :/ Vastaavasti monien muidenkin tuotteiden hinnat ovat nousseet, kehtaisinpa väittää, että huomattavasti enemmän kuin hinnanalennukset ovat olleet. Eli eipä Prismalla ole vieläkään pahemmin tarjottavaa minulle, kun gluteenia en voi syödä ja HK:n sinistä en näe terveellisenä ruokana...

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:18"]

Tottakai lama-Suomessa on kysyntää halvoille hinnoille ja ihmisillä on enemmän työttömänä aikaa hintoja vertailla, joten lidl hyötyy.

Oletteko huomanneet, että talouslukujen valossa Suomi on lamassa mutta uutisissa/mediassa tästä ei saa puhua. Keneltäköhän on tullut ohjeistus...

[/quote]

Jaa minusta se on toisin päin. Suomessa asiat on hyvin ja voidaan parhaiten Euroopassa, mutta silti mediassa rummutetaan PersKeKo hallituksen pyynnistä koko ajan lamasta.

Vierailija
22/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 20:31"]

Itse käyn Citymarketissa ja Lidlissä, en enää käytännössä koskaan S-kaupoissa, silloin jos käyn Salessa/Sokoksella. en Prisamassa.

Prismat ovat kalliita, koskaan ei ole mitään tarjouksia. Minulla on S-bonus kortti, mutta eivät ne bonukset kannata vs. Lidlin koko ajan edulliset hinnat. Citymarketista pidän siksi, että siellä on AINA tarjouksia. Minulle ei ole niin väliä esim. mitä ostan hevi-osastolta tai minkä juutson ostan --> aina joku tarjouksessa.

Nytkin on hevi-osastolla 1€ kpl/kh/rasia/pussi tarjoukset menossa, ostin (kirjaimellisesti!) kassillisen tavaraa joka olisi Prismassa maksanut varmaan "10 kertaa" enemmän, esim. tuore ananas 1€/kg, mutta muulloinkin aina on jokin tarjouksessa, esim. appelsiinit, omenat, pääsynät jne. joista voi valita.

[/quote]

Citymarketit on vaan kalliita tuotteissa jossa EI ole alennuksia. Niissä niillä on korkeimmat hinnat kaikista kaupoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on vaikeeta löytää muista kaupoista mitään syötäväksi kelpaavaa. Lidlin tuotteissa laatu on parempi ja maut. Niin se on, siihen mihin tottuu on vaikeeta päästä pois 

Vierailija
24/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:22"]

Meillä laskut aleni yli 50 %

[/quote]

Joopa joo :) Ennen ostitte lähikaupasta ruokaa ja nyt lidilistä vain ykkösolutta.

Vierailija
25/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma on nostanut muiden kuin bulkkituotteiden hintoja hiljalleen. 10 - 30 sentin korotuksia on tullut moniin elintarvikkeisiin esim. vihannessäilykkeet ja "kuivat elintarvikkeet" eli hitaasti kiertävien tuotteiden katteita on nostettu reippaasti.

Vierailija
26/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissähän nimenomaan on kaikki hevi-osaston tuotteet edulllisempia kuin muissa ketjuissa. Ja välillä on sitten jokin tietty hedelmä tai vihannes alennuksessa. Lidlin yrtit ovat myös halvempia, minusta 50 sentin hintaero kahden euron tuotteessa on aika huima.

Ohitan yleensä kaupassa alkuun kasatun valmiskakku- ja muro-osaston. Samaa skeidaa se on kaikissa kaupoissa.

Vierailija
27/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitteko siis oikeasti, että jos Prisma alentaa juuston hintaa, se ei vaikuttaisi muiden tuotteiden hintaan nostavasti?

Vierailija
28/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissyt, tee, kaurapuuro, perunat, tomatit, kurkut, broilerinfile, jugurtit, metukka, gouda, feta, salaatit, lohifile, 

nämä esim. on vähintään 50% edullisempia kuin muualla 

Vierailija
29/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:08"]

Enpäs ole itse moista huomannut. Lidlistä en valitettavasti löydä oikein mitään syötävää, suht terveellisesti syövä kasvissyöjä ja laktoosivammainen kun olen. Muutenkin meidän prismassa on halvempaa kuin lidlissä (kiitos keskimaa). Ei mulla mitään lidliä vastaan ole ja voisin jopa asioida siellä jos sieltä saisi ostettua muutakin mukavaa ja edullista kun yhden vaivaisen paprikapussin tarjouksesta.

[/quote]

Meillä laskut aleni yli 50 % kun ruvettiin asioimaan lidlissä. On se jännä juttu miten jotkut onnistuu löytämään  kalliimpia tuotteita lidlistä. Vaati jo aikamoista taitoa 
[/quote]

Toki munkin laskut pienenisivät jos alkasin ostamaan ruokani pelkästään lidlistä - jäisi ostamatta niin mantelimaidot, kaurakermat, laktoosittomat tuotteet, monet säilykkeet, tofu- ja soijatuotuotteet ja niin edelleen. Nälkähän siinä tulisi. Nämä tuotteet ovat siis päivittäisessä käytössä meidän taloudessa. Ai anteeksi, unohdin ihan kokonaan että onhan siellä lidlissä yksi tuote, jonka saa halvemmalta sieltä kun prismasta, nimittäin pakastemango! Siinäkin säästö tosin viiden sentin luokkaa joten en jaksa sitä sieltä lähteä koskaan noutamaan.

Vierailija
30/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:08"]Enpäs ole itse moista huomannut. Lidlistä en valitettavasti löydä oikein mitään syötävää, suht terveellisesti syövä kasvissyöjä ja laktoosivammainen kun olen. Muutenkin meidän prismassa on halvempaa kuin lidlissä (kiitos keskimaa). Ei mulla mitään lidliä vastaan ole ja voisin jopa asioida siellä jos sieltä saisi ostettua muutakin mukavaa ja edullista kun yhden vaivaisen paprikapussin tarjouksesta.
[/quote]
Ööö... Olen erittäin, en suht, terveellisesti syövä kasvissyöjä, ja saan lähes kaiken Lidlistä. Pavut ja sellaiset ostaisin joka tapauksessa etnokaupoista.

Vierailija
31/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:08"]Enpäs ole itse moista huomannut. Lidlistä en valitettavasti löydä oikein mitään syötävää, suht terveellisesti syövä kasvissyöjä ja laktoosivammainen kun olen. Muutenkin meidän prismassa on halvempaa kuin lidlissä (kiitos keskimaa). Ei mulla mitään lidliä vastaan ole ja voisin jopa asioida siellä jos sieltä saisi ostettua muutakin mukavaa ja edullista kun yhden vaivaisen paprikapussin tarjouksesta.
[/quote]
Ööö... Olen erittäin, en suht, terveellisesti syövä kasvissyöjä, ja saan lähes kaiken Lidlistä. Pavut ja sellaiset ostaisin joka tapauksessa etnokaupoista.
[/quote]

Ööö... Sinä olet sinä ja minä olen minä. Kaikilla meillä on omat mieltymyksemme ruoan, kuten muidenkin asioiden suhteen. Mut jos sinä saat ostettua mieleistä ruokaa lidlistä niin onnea ja menestystä :)

Vierailija
32/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä ainakin olen huomannut prisman hintojen laskeneen. Nyt oli maustamaton kana laskenut 10 snt. Cittarissa kolme juhla Mokka kahvipakettia 10€ "tarjouksessa". Prismassa 3,29€/pkt normaalihintaisena. Että siinä oikein cittarin "tarjous".

Vierailija
33/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tekin alapeukuttelette? Jos minä en löydä makuuni sopivaa ruokaa lidlistä niin onko se teiltä jotenkin pois? Luulisin että ei, jääpähän teille enemmän "halpaa" ruokaa ostettavaksi :) monesti olen lidlissä käynyt esim näitten viikoittain vaihtuvien tarjousten takia kukkia tai kodintavaraa ostamassa, ja samalla kierrellyt kauppaa vertaillen ruoan hintoja. Kotona olen tehnyt ruokalistan s-kauppojen foodie-sovellukseen ja käyn sen läpi huvikseen. Yleensä joko etsimääni tuotetta ei ole (mm äsken luettelemani tuotteet), tai sitten hinta on kalliimpi kuin prismassa. Kerran löysin omenoita samaan hintaan, mutta lidlin omput näyttivät jo kovin nuhjuisilta niin jäivät kauppaan. T. Aiempi kommentoija, joka on ilmeisesti saakelin tyhmä kun ei syö samoja ruokia kuin muut

Vierailija
34/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä on kaikessa hiljaisuudessa nostanut hintojaan. Kun ensimmäisen kerran näyttävästi "halpuutettiin", nousi kahvipaketin hinta 3,95 -> 4,80.

Ihmiset ja media meni halpaan.

Vierailija
35/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väittely on niin hölmöä. Tottakai kaikilla ketjuilla on parhaat asiantuntijat pitämässä huolta, että vertailu loppujen lopuksi on mahdotonta.

Vierailija
36/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:54"]Ai. Mä ainakin olen huomannut prisman hintojen laskeneen. Nyt oli maustamaton kana laskenut 10 snt. Cittarissa kolme juhla Mokka kahvipakettia 10€ "tarjouksessa". Prismassa 3,29€/pkt normaalihintaisena. Että siinä oikein cittarin "tarjous".
[/quote]

Jep, cittarin ja yleensäkin k-kauppojen tarjoukset on yhtä tyhjän kanssa kun hinnat on normaalisti niin korkeita!

Vierailija
37/37 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpumpupupum. Jos on vaan varaa, niin ostakaa sitä suomalaista. Joo, on se kallista. (Miksi? No, verot)  No työnteko, no tulevaisuuden työpaikat, no kaikki. Siis, jos vaan pystytte tukemaan kotimaista tuotantoa tai muuta työtä, niin kyllä se maksaa itsensä takaisin.