Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kutsu rippijuhlaan,

Vierailija
05.06.2015 |

kuoressa vain minun ja mieheni nimi. Onko kutsu vain meille aikuisille? 

Kyse vanhoista ystävistä, tapaamme noin kerran vuodessa, lapset mukana.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy äläkä vinise täällä :D Rippijuhlat on muutenkin perseestä, onneks en ite riparia käyny.
T.15v

Vierailija
2/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:32"]No kysy äläkä vinise täällä :D Rippijuhlat on muutenkin perseestä, onneks en ite riparia käyny.
T.15v
[/quote] mulla oli kivat juhlat vuosi sitten. Koko lähisuku koolla vauvasta muoriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan vain teille. Menisin ilman lapsia ja jos kysyisivät lasten perään, sanoisin, että "toimittiin etiketin mukaan, kannattaa teidänkin se opetella ennen seuraavia juhlia."

Vierailija
4/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:32"]

No kysy äläkä vinise täällä :D Rippijuhlat on muutenkin perseestä, onneks en ite riparia käyny. T.15v

[/quote]Eiköhän se riipu ihan perheestä, suvusta, ystävistä millaiset juhlat ne ovat. Millaiset niistä tekee.

Vierailija
5/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttuja on vain ne joille kutsu on osoitettu.

Jos tapaatte tyyliin kerran vuodessa ja ette ole kummeja jättäisin juhlat väliin.

Rippijuhliin kutsutaan lapsen isovanhemmat ja kummit ja lähisukua ei satunnaiskavereita.

Tilanahtaus rajoittaa selkeästi kutsuttujen määrää ja siksi lapsianne ei haluta juhliin, vain maksavat aikuiset ilmeisesti rahalahja toiveena.

Vierailija
6/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin ajattelin, että vain me aikuiset ollaan kutsuttuja. Kai sitä on sitten kysyttävä, jos haluan olla varma. Jospa eivät osaa etikettiä. En halua loukata heistä ketään, varsinkaan juhlakalua. Ei jätetä juhlia väliin tämän takia ja kyllä meillä on varaa lahjoa 15-vuotiasta käteisellä. Oisko kuitenkin muita mielipiteitä? 

ap

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:35"]

Kutsuttuja on vain ne joille kutsu on osoitettu.

Jos tapaatte tyyliin kerran vuodessa ja ette ole kummeja jättäisin juhlat väliin.

Rippijuhliin kutsutaan lapsen isovanhemmat ja kummit ja lähisukua ei satunnaiskavereita.

Tilanahtaus rajoittaa selkeästi kutsuttujen määrää ja siksi lapsianne ei haluta juhliin, vain maksavat aikuiset ilmeisesti rahalahja toiveena.

[/quote]

Vierailija
7/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tää olis taas jonkun ateistin vinkumisketju, kun tyhmät uskikset kehtaa kutsua tyhmiin juhliinsa.

Anyway, varmaan siinä kutsussa olis lukenut "+ lapset" tai "+ perhe" jos lapsetkin olisi kutsuttu.

Vierailija
8/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan rippijuhliin ei edes lähetetä kutsukortteja joten kannattaa kysyä onko lapsettomat juhlat ( tuntuisi oudolta)

Vierailija
9/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helkutti! Meille tuli myös kutsu rippijuhliin ja kuoressa vain mun ja miehen nimi! Ollaan ostettu lapsille juhlavaatteet ja lähdössä juhliin koko perhe :( Siis mistä tän etiketin voisi tarkastaa? Hävettää kysyä suoraan kutsujalta!

Vierailija
10/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin lapset mukaan. Rippijuhlat kyseessä, joten luulisi olevan ok.

Vierailija
11/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvittelisin kyllä, että kutsu koskee koko perhettä, mutta ehkä olisi viisainta tarkistaa.

Vierailija
12/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kutsuja voi tehdä kunnolla!? Eikö etikettiä voi tarkastaa!? Paska homma vieraiden niitä selvitellä!

Nimimerkillä 50v-synttärijuhliin kutsutut, jotka ainoina vieraina jättivät etiketin mukaan lapset kotiin

Vierailija
13/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, aloin heti kelaamaan että jätinkö jonkun lapset kutsusta pois.  Mutta en sentään tainnut, kun lapsellisille ei edes kuorellista kutsua lähtenyt.

Vierailija
14/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ollaan koko perhe ateisteja, mutta eihän me sen takia näistä uskonnollisista juhlijille tärkeistä juhlista kieltäydytä. Ateisti ei tarkoita samaa kuin suvaitsematon. Jätämme kuitenkin kirkko-osuuden väliin, koska kutsussa on eri aika kirkolle ja vastaanotolle. Oletamme, että kirkkoon ei ole "pakko" mennä toisin kuin häissä ja hautajaisissa. Vai olemmekohan siinä väärässä?

ap

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:42"]

Luulin että tää olis taas jonkun ateistin vinkumisketju, kun tyhmät uskikset kehtaa kutsua tyhmiin juhliinsa.

Anyway, varmaan siinä kutsussa olis lukenut "+ lapset" tai "+ perhe" jos lapsetkin olisi kutsuttu.

[/quote]

Vierailija
15/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:48"]

Itse kuvittelisin kyllä, että kutsu koskee koko perhettä, mutta ehkä olisi viisainta tarkistaa.

[/quote]

Mä kyllä olettaisin, että koskee niitä, joiden nimet kutsussa on. Kyllä meillä ainakin aina on kirjoitettu +lapset tai Maija ja Matti perheineen, jos lapsetkin on kutsuttu. Musta aika tökeröä olettaa, että lapsetkin on kutsuttu, sillä isäntäväki ei ole välttämättä varautunut esimerkiksi ruokamäärässä siihen että kaikki tulevat lastensa kanssa, kun kutsussa selkeästi lukee vain vanhempien nimi.

En myöskään ymmärrä tuota kommenttia, että rippijuhliin kutsuttaisiin vain aivan lähisuku? Meillä on iso suku, ja tilaisuuden tullen kaikki järjestävät mielellään isoja juhlia, kun muuten harvemmin kaikki tapaavat toisiaan. Vieraiden kestitseminen on myös mukavaa, ainakin minun mielestäni, ja kutsuttuna on usein myös työkavereita ja muitakin perhetuttuja, kun kerran juhlan aihetta on. Tällä palstalla suuri vierasmäärä tulkitaan kuitenkin lähinnä rahankeräysyritykseksi. Toivottavasti meidän vieraat ei ole nähnyt meidän isoja juhlia tuolla tavalla, tai kokenut niitä vain velvollisuutena.

Vierailija
16/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:47"]Voi helkutti! Meille tuli myös kutsu rippijuhliin ja kuoressa vain mun ja miehen nimi! Ollaan ostettu lapsille juhlavaatteet ja lähdössä juhliin koko perhe :( Siis mistä tän etiketin voisi tarkastaa? Hävettää kysyä suoraan kutsujalta!
[/quote]

http://www.amoriini.com/fi/JUHLAOPAS/Kutsuetiketti%20%26%20kutsutekstit/ Tästä löytyy ainakin vähän etiketistä.

Vierailija
17/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:48"]Mä ottaisin lapset mukaan. Rippijuhlat kyseessä, joten luulisi olevan ok.
[/quote]

Myös minä ottaisin lapset juhliin. Meillä tuli kutsu rippijuhliin vanhempien nimellä, mutta kutsu oli osoitettu koko perheelle.

Vierailija
18/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:55"]

No ollaan koko perhe ateisteja, mutta eihän me sen takia näistä uskonnollisista juhlijille tärkeistä juhlista kieltäydytä. Ateisti ei tarkoita samaa kuin suvaitsematon. Jätämme kuitenkin kirkko-osuuden väliin, koska kutsussa on eri aika kirkolle ja vastaanotolle. Oletamme, että kirkkoon ei ole "pakko" mennä toisin kuin häissä ja hautajaisissa. Vai olemmekohan siinä väärässä?

ap

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

Öö, en mielestäni puhunut kaikista ateisteista. :) Viittasin vain niihin ketjuihin, joita olen täällä nähnyt, tyyliin "huoh pitäis mennä johonkin hautajaisiin, vaikka olen ateisti enkä kestä katsoja noloja virsiä veisaavia uskiksia". Varmasti rippijuhlistakin on joku (huom. joku yksittäinen) ateisti-av-mamma vetänyt herneet nenäänsä.

Mutta tätä etikettiasiaa sivuten, on tosiaan kai melko yleistäkin ettei kaikki vieraat tule kirkkoon, ihan jo sen takia että voi tulla ahdasta jos joka rippilapsella on koko suku kirkossa mukana.

Vierailija
19/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:47"]Voi helkutti! Meille tuli myös kutsu rippijuhliin ja kuoressa vain mun ja miehen nimi! Ollaan ostettu lapsille juhlavaatteet ja lähdössä juhliin koko perhe :( Siis mistä tän etiketin voisi tarkastaa? Hävettää kysyä suoraan kutsujalta! [/quote] http://www.amoriini.com/fi/JUHLAOPAS/Kutsuetiketti%20%26%20kutsutekstit/ Tästä löytyy ainakin vähän etiketistä.

Äh, siinä luki, että ne keiden nimet on kuoressa, ovat kutsuttuja. Mutta myös että pitää ilmaista, että kyseessä aikuisten juhlat. Eli kaikki ei vaan osaa etikettiä :(

Vierailija
20/35 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:35"]

Etiketin mukaan vain teille. Menisin ilman lapsia ja jos kysyisivät lasten perään, sanoisin, että "toimittiin etiketin mukaan, kannattaa teidänkin se opetella ennen seuraavia juhlia."

[/quote]

Miksi elämää pitäisi elää niin, että oikein odottaa seuraavaa hetkeä, jolloin pääsee toiselle näpäyttämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi