Äidit jotka ette pysty vauvan takia käymään suihkussa, kokeilkaa:
Ottakaa vauva pesuhuoneeseen mukaan vaikka turvaistuimessa. Mun huutava vauva rauhoittuu kai siitä suihkun äänestä ja samalla voin itse käydä rauhassa suihkussa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloittajaa. Itse meikkasin ja kävin suihkussa aina. Vauva katseli mua ensin sitterissä ja myöhemmin leikki pesuharjalla.
Vielä myöhemmin vauva osasi antaa käskystä oikeat meikkituotteet meikkipussista mulle käteen.
Oli muuten vielä poika. Se tunnistaa milloin vaan ripsivärin tai valokynän.
Rakastava äiti ei piittaa omasta hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloittajaa. Itse meikkasin ja kävin suihkussa aina. Vauva katseli mua ensin sitterissä ja myöhemmin leikki pesuharjalla.
Vielä myöhemmin vauva osasi antaa käskystä oikeat meikkituotteet meikkipussista mulle käteen.
Itse itse itse... Niinpä. Kaikkein vauvat ei taida viihtyä sitterissä. Joku kertoi edellisellä sivulla vauvan itkeneen sitterissä koko suihkun ajan naama violettina. Mukavahan siinä olisi meikkailla!
Vierailija kirjoitti:
Mitä äidit tekee, kun vauvat nukkuu? Miksi silloin ei voi käydä suihkussa? t. kolmen lapsen äiti
Mitä äidit tekee, kun isä on kotona? Kai se isä on joskus kotona?? Miksi silloin ei voi käydä suihkussa? t. kolmen lapsen äiti, joka sai ihan rauhassa suihkutella kerran päivässä (se riittää kyllä, muut pesut voi tehdä vessassa) ja usein saunoakin
Ja ei, teidän kaikkien miehet ei ole merikapteeneja tai muita reissutyöläisiä, ettekä te kaikki myöskään ole yksinhuoltajia.
Suihkussa käymisen voi ajoittaa periaatteessa mutta mitä jos tulee paskahätä kun olet yksin vauvan kanssa. Sillon olisi suotavaa mennä, suolen toiminnan parhaaksi. Jätättekö vauvanne itekseen/otatteko vessaan mukaan/jätättekö käymättä paskalla/paskotteko ovi auki/käyttääkö vaippaa itsekkin/ vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä äidit tekee, kun vauvat nukkuu? Miksi silloin ei voi käydä suihkussa? t. kolmen lapsen äiti
Mitä äidit tekee, kun isä on kotona? Kai se isä on joskus kotona?? Miksi silloin ei voi käydä suihkussa? t. kolmen lapsen äiti, joka sai ihan rauhassa suihkutella kerran päivässä (se riittää kyllä, muut pesut voi tehdä vessassa) ja usein saunoakin
Ja ei, teidän kaikkien miehet ei ole merikapteeneja tai muita reissutyöläisiä, ettekä te kaikki myöskään ole yksinhuoltajia.
Mä en tiedä, miksi sulla ja monella muulla on tässä keskustelussa sellainen ajatus, että se olisi kovin yleistäkin, että äidit eivät voi käydä suihkussa..
Siis varmasti on niitä erittäin haastavien vauvojen äitejä, joilla oikeasti on aika niin kortilla ja niin kova väsymys, että suihku voi jäädä päiviksi. Mutta mä ajattelen, että useimmille se "ei ehdi edes suihkussa käydä" on se, että pitäisi vaikkapa mennä johonkin ja käydä sitä ennen suihkussa, mutta ei kerkiäkään. Tai vaikka niin, että joku on tulossa kylään ja haluaisi sitä ennen käydä suihkussa, mutta ei ehdikään, kun vauva haluaa olla vain sylissä tai vääntää viidet niskapaskat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei vaan jaksa kuunnella itkua , oli maailma sekaisin tai ei
Kuuluuko se suljetun oven ja suihkun kohinan läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli mieleen muistoja. Kun vauva oli pieni, niin se otettiin saunan keskilauteelle vanhassa. Vanhan pohjalla oli pyyhe pehmikkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli mieleen muistoja. Kun vauva oli pieni, niin se otettiin saunan keskilauteelle vanhassa. Vanhan pohjalla oli pyyhe pehmikkeenä.
Vanna. Tekstinkorjaus on p..stä.
Vierailija kirjoitti:
Rakastava äiti ei piittaa omasta hygieniasta.
Ding dong. Moro sun mielenterveydelles.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa monella äidillä haista se löysä vitttu aika pahalle jos ei pääse edes pesemään sitä. hyi helvettti.
Onneksi on bideesuihku! Sillä ehtii kiireisempikin äiti värkkinsä huljauttaa virtsauksen lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, miksi sulla ja monella muulla on tässä keskustelussa sellainen ajatus, että se olisi kovin yleistäkin, että äidit eivät voi käydä suihkussa..
Siis varmasti on niitä erittäin haastavien vauvojen äitejä, joilla oikeasti on aika niin kortilla ja niin kova väsymys, että suihku voi jäädä päiviksi. Mutta mä ajattelen, että useimmille se "ei ehdi edes suihkussa käydä" on se, että pitäisi vaikkapa mennä johonkin ja käydä sitä ennen suihkussa, mutta ei kerkiäkään. Tai vaikka niin, että joku on tulossa kylään ja haluaisi sitä ennen käydä suihkussa, mutta ei ehdikään, kun vauva haluaa olla vain sylissä tai vääntää viidet niskapaskat.
Joo. Joskus alussa n. 3 kk oli aika sumua. En nukkunut kokonaisia öitä ja kerran nukahdin imettämisen jälkeen lapsen viereen. Herättyäni säikähdin, että olisin voinut nukahtaa lapsen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä teki töistä tultuaan ruuan, syötti vauvan illalla 3h välein, röyhtäytti ja sylitteli, pesi pullot ja lypsyvehkeet (ainakin joka toinen ilta, minä joka toinen) ja steriloi ne keittämällä.
T. Lypsijä-äiti, joka ehti vasta illalla suihkuun (lypsi 8x/vrk eli joka syötön jälkeen)
Vierailija kirjoitti:
Tein tuon virheen kerran. Kun tulin suihkusta, vauva itki järkyttävää hiljaista tuskaitkua ja oli tulipunainen. Pidin pitkään sylissä, eikä sille lohduttomalle itkulle meinannut tulla loppua. Oikeasti pelkäsin, että vauva kuolee käsiini, kun hän ei itkultaan saanut hengitettyä. Tätä ei tajua, ellei ole itse kokenut. Ei koskaan suihkuun, ellei vauva ole mukana.
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä päässyt yleensä suihkuun aivan suunnitellusti kun olin yksin kolmen lapsen kanssa päivät. Oli aina helpompaa käydä miehen ollessa kotona. Kahden vanhemman kanssa alkoi olla tietty sitäkin, ettei niitä voinut vahtimatta jättää ja jos alkoi oikein suunnittelemaan, että laitan niille kylvyn niin ei varmasti enää kolmas/vauva nukkunut siinä vaiheessa tai ollut tyytyväinen. Meillä oli mielestäni superhelpot ja supertyytyväiset vauvat, mutta taisivat olla tyytyväisiä enimmäkseen kun äiti oli lähellä ja helposti saatavilla. Jos en salamana vastannut vauvojen inahteluihin, kuten suihkuun yrittäessä, niin alkoi parku. Ei nykyihmisten esi-isätkään ole ensinnäkään yksikseen vauvoja hoitaneet ja toisekseen olleet yhtä hygienisiä.
Mä en tunne yhtäkään äitiä, joka ei olisi suihkuun päässyt, kun vauva nukkuu. Vauva-palsta on siitä erikoinen paikka, että tänne kyllä aina kerääntyy kaikki " eritysherkkien", "erityislasten" "erityisäidit". Ei koskaan mitään normaalia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin vauvani kanssa yhdessä suihkussa. Kaikkien lasteni kanssa tehnyt näin. Välillä on ollut tungosta kun kolme lasta mukana.
En voinut jättää valvomatta vilkkaita lapsiani ja viihtyivät suihkussa niin joka päivä käytiin.
Ihan vastasyntyneestä saakka otin mukaan suihkuun.
Pieni vauva siinä ihoa vasten, lämmin vesi ja rauhallinen tunnelma. Voi kun on ikävä noita aikoja!
Ajattelen että vesi ja kohina muistuttivat kohtuajoista ja siksi vauvat rauhoittuivat suihkussa. Imetinkin siellä. Sitten syöttty vauva pyyhkeen sisälle ja sitteriin ja itse peseydyin sitten.
Tuosta suihkussa syömisestä, enemmän taisi syödä vettä kun maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tunne yhtäkään äitiä, joka ei olisi suihkuun päässyt, kun vauva nukkuu. Vauva-palsta on siitä erikoinen paikka, että tänne kyllä aina kerääntyy kaikki " eritysherkkien", "erityislasten" "erityisäidit". Ei koskaan mitään normaalia 🙄
Eihän tässäkään ketjussa ole muistaakseni kukaan sanonut, että ei ole voinut suihkussa käydä.
Mä oon pitänyt sitterissä tai ihan lattialla retkipatjanpalan päällä. Siinä lattialla kin on köllötellyt sen aikaa että oon itse suihkutellut ja höpötellyt samalla vauvalle.
Jos kyse on siitä, että suihkuun on vaikea ehtiä joko usein tai tilapäisesti, ainakin mun on hankala ajatella, että vauvan kanssa suihkuttelu olisi siihen ratkaisu. Mä kävin kyllä vauvan kanssa suihkussa joskus, mutta annoin sitten vauvan miehelleni kuivattavaksi ja puettavaksi, jotta sain itse kuivata ja pukea.