Miten suhtaudut tuttavaasi tai sukulaiseesi, joka puhuu käsittämättömän ilkeästi jostakin ihmisestä?
Kommentit (38)
Eivät puhu pahaa. Jos joku puolituttu puhuu pahaa muista, annan mennä toisesta korvasta ulos.
Kävisin sonnalla sen WC-huoneessa ja jättäisin ralliraidat harjaamatta.
Hänellä on jotain omia ongelmia, joita hän projisoi ympäristöönsä. Näin ajattelen yleensä aina ihmisten kohdalla jotka puhuvat tuolla tavalla.
Yritän sanoa jotain myönteistä siitä puheena olevasta. Joskus tuttavapiiriin on kuulunut näitä pahanpuhujia, mutta jotenkin niistä vieraantuu ja tuttavuus hiipuu pois, en vain viihdy heidän seurassaan.
Pakolla kuulemaani paskaan tarjoaisin omat mielipiteeni ja muuten pitäisin siihen reilun etäisyyden. Sillä on jotain ongelmia enkä halua niitä itelleni.
Yhteydenpito hiipuu ainakin minun osaltani. Välttämättä en kommentoi, koska jos ihmisellä on persoonallisuushäiriön piirteitä, niin tuskin mikään korjaantuu sillä että huomautan asiasta.
Välttelisin tälläistä ihmistä, erittäin säälittävää touhua.
Välttelen sellaisia ihmisiä, ovat katkeria ja mustia sisältä. En halua itse saastua.
Oletan että haluaa olla yksin ja ladata akkuja.
Onhan niitä, aikoja sitten tajusin että yleensä puhuvat ihan kaikista pahaa. Kannattaa ottaa etäisyyttä ja vältellä. Tuttava puhui kyllä minustakin pahaa ympäri kylää kun otin etäisyyttä, sain puskaradion kautta kuulla että olin "aloittanut jonkun ihme sodan". En jää kaipaamaan.
Hyviä valehtelijoita olette. En tunne ketään joka ei olisi joskus puhunut pahaa jostain ihmisestä.
Ennen lähdin aina tupakalle mutta sitten lopetin tuon tavan niin eipä juuri tapailla enää. Yhdellä entisellä hyvälläkin ystävällä on tällainen pahanpuhumistapa tullut vanhemmiten.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä valehtelijoita olette. En tunne ketään joka ei olisi joskus puhunut pahaa jostain ihmisestä.
Siinäkin on variaatiota... jotain puhetta pidetään suht tavallisena arkisena marmatuksena, ja sitten on puhetta, joka on äärimmäisen pahantahtoista ja julmaa. Pahantahtoinen ja julma puhe on niin vastenmielistä, ettei sitä mielellään kuulisi keneltäkään. Sitä ei voi laittaa sen piikkiin, että kaverilla on huono päivä, ja hän haluaa vähän tukea ja tsemppiä.
Minulle ei kai ole paljon puhuttu. Yleensä vain töissä kuulee pilkallisia heittoja muista. Nekin pomolta. Outo tapa.
Y H Y Y Y Y OPETTAJA OPETTAJA JOKU TUTTAVA ON IIILKEÄÄÄÄÄ Y H Y Y Y 😩😫
Kun ei ole naisvaltaisella alalla, tätä ei tapahdu.
Kaikki puhuvat "pahaa" ja juoruilevat. Sitä ei vain kukaan huomaa itse tekevänsä.
Sukulaiseni eivät puhukaan noin.