Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidentääkö särkylääkkeen ottaminen menkkojen kestoa?

Vierailija
05.06.2015 |

Eli mulla ei sinänsä menkkakipuja ole kovia, otan särkylääkkeen enemmänkin siksi että se niukentaa hieman vuotoa. Kannattaakohan se?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeistä voi todellakin kuolla. 3-400 kuolemaa aiheuttavat suomessakin joka vuosi 

Vierailija
22/22 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi menkat 12-vuotiaana ja olivat pian runsaat ja kivuliaat ja pitkät. Söin menkkojen aikaan jatkuvasti kolme kertaa päivässä buranan. Muistaakseni niitä oikein mainostettiin silloin ja olihan niistä apua vuodon vähentämisessäkin. Sittemmin tuli päänsärkyjä ja migreeni ja niihinkin söin ensin buranaa, sittemmin parasetamolia. Olin lähemmäs nelikymppinen, kun minulla tuli päiviä, jolloin koko ruoansulatussysteemi meni sekaisin, oli kaikkea närästyksestä ja oksetuksesta ripuliin, tosi vaikeaa. Joidenkin menkkojen jälkeen tajusin, että oireet tulivat viiveellä buranasta. Olen vasta viime vuosina herännyt ajattelemaan, mitä nuo lääkkeet ovat elimistölleni tehneet. Siis kenties vaurioittaneet myös maksaa, mistä ei siis ole oireita. Jos minulla olisi tytär ja hänellä vaikeat menkat, kärräisin hänet niin monelle gynelle, että oikeasti saisi särkylääkkeettömän avun vaivoihinsa. Olen oikeasti vieläkin tosi vihainen, miten huolettomasti ja häpeillen tyttöjen menkkoihin suhtaudutaan. Ei ollut satunnaista tuo lääkkeiden käyttöni, kun söin niitä neljäsosan ajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla