Kuvailkaa kotivaatteitanne!
Olkaa rehellisiä ja paljastakaa reikäisimmät kalsonkinne ja virttyneimmät pyjamanne! Miltä näyttää vauvapalstan väki myrskyisenä pandemiasunnuntaina? Ekstrapisteitä puolison tai perheenjäsenten rumien releiden ilmiantamisesta.
Minulla on tällä hetkellä virttynyt Snoopy-trikoopaita, kauhtuneet vaaleanpunaiset flanellihousut jotka sain joululahjaksi joskus 10 v sitten ja äidin virkkaamat vihreäraidalliset villasukat. Iiksistä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Minulla mustat legginsit, valkoiset sukat ja t-paita. Miksi niin monella villasukat kotona? Onko teillä kylmät asunnot?
Lattialämmitys on kyllä ja muutenkin sopiva sisälämpötila mutta kun käy parvekkeella tupakalla, Reinot ei pysy jalassa ilman sukkia enkä siksi viitsi riisua ja pukea niitä eestaas moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella aina bambukerrasto ja päällä yli-isot collegehousut ja paksu huppari miesten osastolta. Joskus myös ohut merinovillapipo kun oikein palelee. Villasukat. Värien on mätsättävä yhteen vaikka muutoin on kuin riihen seinästä repäisty. :D
Eikö talossasi ole lämmitystä?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta jos Suomessa talossa ei olisi lämmitystä, ei pärjäisi tuollaisilla sisävaatteilla.
Hieman valoja tauluun. Täällä Lapissakin on pula-aikoina eletty ja pärjätty ilman lämmityksiä.
Valoja sun tauluun. Jos taloa ei lämmitetä lainkaan, siellä on talvella pakkasta. Silloin siellä ei pärjää sisävaatteilla.
Eihän nuo sisävaatteita olleetkaan. Oma tätini ja moni muukin selvisi aikoinaan talvesta ilman lämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta villapoolo, beezi pitkä villaneuletakki, mustat villalegginsit ja vaaleanpunaiset villasukat polveen saakka,. Siisti ja kiva olo.
Eikö tule ihan helvetin kuuma? Olen itse kuumaverinen enkä keskitalvellakaan voi käyttää kotona pitkiä housuja.
Jos lähdettäisiin siitä oletuksesta, että me ihmiset emme ole samanlaisia emmekä myöskään asu samanlaisissa kodeissa.
No voi hyvä isä, ei tarvitse suivaantua ihan kaikesta :D Kunhan juttelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla mustat legginsit, valkoiset sukat ja t-paita. Miksi niin monella villasukat kotona? Onko teillä kylmät asunnot?
Lattialämmitys on kyllä ja muutenkin sopiva sisälämpötila mutta kun käy parvekkeella tupakalla, Reinot ei pysy jalassa ilman sukkia enkä siksi viitsi riisua ja pukea niitä eestaas moneen kertaan.
Röökimamma valistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sama juttu. Me ihmiset olemme erilaisia, mutta myös asumme erilaisissa kodeissa.
Jännä, että tällainen perusjuttu tuntuu olevan monelle hämmästyksen aihe.
No mutta onneksi sinä olet täällä pipo kireänä kertomassa jokaiselle erikseen, miten keskustelupalstalla tulee oikeaoppisesti keskustella. Mikä siinä nyt on niin hirveää, että kysyy onko muilla kylmät asunnot? Tämähän on kuitenkin KESKUSTELUpalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökimamma valistaa.
Kaikilla meillä on paheemme. Toiset tupakoi, toiset aukoo ventovieraille päätä vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella aina bambukerrasto ja päällä yli-isot collegehousut ja paksu huppari miesten osastolta. Joskus myös ohut merinovillapipo kun oikein palelee. Villasukat. Värien on mätsättävä yhteen vaikka muutoin on kuin riihen seinästä repäisty. :D
En ole tuo, jolta kysyit, mutta jos Suomessa talossa ei olisi lämmitystä, ei pärjäisi tuollaisilla sisävaatteilla.
Hieman valoja tauluun. Täällä Lapissakin on pula-aikoina eletty ja pärjätty ilman lämmityksiä.
Valoja sun tauluun. Jos taloa ei lämmitetä lainkaan, siellä on talvella pakkasta. Silloin siellä ei pärjää sisävaatteilla.
Eihän nuo sisävaatteita olleetkaan. Oma tätini ja moni muukin selvisi aikoinaan talvesta ilman lämmitystä.
Sun mielestä collegehousut ja -huppari ei ole sisävaatteita?
Jos sun oma tätisi selvisi talvesta ilman lämmitystä Lapissa, hän ei ollut pukeutunut sisätiloissa silloin sisävaatteisiin, kuten collogehuppariin, vaan hänellä oli siellä ulkovaatteet. Jos talossa ei ole talvella lämmitystä, silloin siellä on oikeasti kylmä, pakkasta.
Meillä on melko viileää sisällä, alle 20 astetta yleensä, ja tuollainen varustus, jossa on pitkät kalsarit sisävaatteiden alla ja villasukat, on just passeli. Sen sijaa teen töitä kylmissä sisätiloissa (ruumiillista työtä, ei paikallaan istumista), eikä niissä tällaisilla vaatteilla pärjää, vaan pitää olla ulkovaatteet. Tuulensuoja toki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sama juttu. Me ihmiset olemme erilaisia, mutta myös asumme erilaisissa kodeissa.
No mutta onneksi sinä olet täällä pipo kireänä kertomassa jokaiselle erikseen, miten keskustelupalstalla tulee oikeaoppisesti keskustella. Mikä siinä nyt on niin hirveää, että kysyy onko muilla kylmät asunnot? Tämähän on kuitenkin KESKUSTELUpalsta.
Mun mielestä on outoa, ettei ajattele lainkaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Riippuu siitä missä asuu, ja miten asunto on lämpöeristetty.
Enkä minäkään ole tuo, jolle vastasit
Mä kirjoitin Suomessa.
Niin? Lapin sodan aikana isotädiltäni loppui poltettava. Selvisi hengissä kuten monet muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökimamma valistaa.
Pahus, hutiin meni - olen lapseton enkä kuulu mihinkään uskonlahkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Riippuu siitä missä asuu, ja miten asunto on lämpöeristetty.
Enkä minäkään ole tuo, jolle vastasit
Mä kirjoitin Suomessa.
Niin? Lapin sodan aikana isotädiltäni loppui poltettava. Selvisi hengissä kuten monet muutkin.
Mutta ei ollut sisävaatteet päällä siellä talossa, jossa oli pakkasta. Se on se pointti.
Verkkarit ja löysä paita, ehdottomasti ei rintaliivejä eikä sukkia.
Näytän kotona ihan rekan alle jääneeltä, ojassa viikkokausia lojuneelta Notredamen kellonsoittajan ruumiilta. Mutta kun pistän päälle ulkovaatteet niin naapuruston naiset parveilee ulko-ovella vastassa. Kerran unohdin vaihtaa vaatteeni ennen ulos lähtöä, onneksi tuolloin oli halloween niin kukaan ei tuijottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen vuorovaikutus on sellaista, että joskus sanotaan ääneen sellaisiakin asioita, jotka kaikki todellisuudessa tietävät. Esimerkkinä tunnetut fraasit ”onpa kiva sää” tai ”ootko leikannut tukan?” Tällä ei tähdätä maailmankaikkeuden suurien salojen selvittämiseen vaan ihan vaan jutusteluun. Kumma, ettet itse saanut tätä yhtälöä ratkaistuksi, vaikka olet niin vahvasti itsenäisen ajattelun kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen vuorovaikutus on sellaista, että joskus sanotaan ääneen sellaisiakin asioita, jotka kaikki todellisuudessa tietävät. Esimerkkinä tunnetut fraasit ”onpa kiva sää” tai ”ootko leikannut tukan?” Tällä ei tähdätä maailmankaikkeuden suurien salojen selvittämiseen vaan ihan vaan jutusteluun. Kumma, ettet itse saanut tätä yhtälöä ratkaistuksi, vaikka olet niin vahvasti itsenäisen ajattelun kannalla.
Mutta keskustelupalstalla eivät pädekään kasvokkaiskeskustelun lainalaisuudet. Anonyymikeskustelupalstalla varsinkaan ei tiedä, kuka vastaa ja kenelle, joten tuollainen small talk ei oikein toimi.
Tämä henkseleiden kanssa olisi kyllä ilmestys :D