Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-pallo, meinaatteko kattoa?

Vierailija
04.06.2015 |

Kävin elokuvissa kattomassa, onhan se tosi karua katseltavaa...Ja pääosanäyttelijä on ilmeetön pullanaama.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero Aho teki kyllä hyvin roolinsa. Leffassa oli keskiverto suomipätkää enemmän yritystä muutenkin.

Vierailija
22/50 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 01:13"]

Kirjana oli parempi. Itse kirjailija (siviiliammatiltaan  poliisi) Marko Kilpi esiintyi elokuvassa ihan pienessä roolissa (poliisina).

[/quote]

Täytyykin käydä lainaamassa kirja. Kiitos vinkistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 02:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:16"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:14"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:00"] Ilmeetön pullanaama? Mun mielestä Grabowsky teki mahtavan roolisuorituksen! [/quote]Koko elokuvan sama ilme, puhe sössötystä. Mutta roolina muutenkin aika typerä, koska tunteita ei pinnassa yhtään. Toki huumeiden käyttö laimentaa kaikkea, mutta kyllä olis saanu vähän enemmän ytyä olla sekä roolissa että suorituksessa. Nyt on vain ilmeetön pullanaama. Ei edes näytä narkilta. [/quote] Mä taas ajattelin, että se vastaa aika hyvin sellaista jo lapsena hyvin kovia kokenutta ihmistä, joka sitten ajautuu käyttämään huumeita. Just sellainen tunteettomuus, ilmeettömyys. En tietenkään pyri hirveästi psykologisoimaan, mutta just se Grabowskyn tulkinta siitä roolista on jäänyt tosi vahvasti elämään mieleeni ja luonut mielessäni hahmolle sellaista taustatarinaa, jota ei elokuvassa esitetty. [/quote]Minun mielestä se taas luo liian uhriutuvan kuvan tuosta roolista. En tykkää. Kyllä narkkinaisella vaaditaan stanasti luonnetta. On se niin kova maailma. Ei siellä tuollanen uhriasenne auta. -ap [/quote] Jaa, mä en kokenut sitä niin, että se olisi ilmentänyt uhriasennetta. Mitä tarkoitat, että vaaditaan luonnetta? [/quote]alamaailma jos mikä on miesten hallitsemaa. Tuollanen nainen ei pärjäis sekuntiakaan siellä. Tarvitaan kovuutta, ääntä ja kieroilua. Ja monesti leffoissa naisilla on hiljainen uhriluonne. Minusta se on muutenkin ärsyttävää.Tarvitaan enemmän ytyä rooleihin! -ap [/quote] Mun käsitys Pikestä on se, että hän on nimenomaan tunteeton, kova ja kylmä. Ja juuri noita piirteitä alamaailmassa nainen tarvitsee. Se että on hiljainen, ei tarkoita sitä että olisi heikko tai uhri. Ilmeettömät, tyhjät kasvot kertovat enemmänkin juuri siitä tunnekylmyydestä, kovuudesta ja vahvuudesta. Olisiko ollut parempi, jos hän olisi ollut sellainen "haistavaa v*ttu kaikki" - huutelija, joka on jatkuvasti äänessä ja tuo koko ajan puheellaan ja eleillään esille sitä kuinka kovis on? Ei todellakaan. Roolisuoritus oli loistava juuri tuollaisena. Eikä siellä alamaailmassakaan pärjää, jos on koko ajan uhoomassa muille. Siitä seuraa vain ongelmia. Paljon parempi olla hiljainen ja kylmä ihminen, joka tarvittaessa pystyy laittamaan uhrinsa todella koville. Niin kuin hän lopulta teki Lallillekin.

[/quote]

Ei hän ollut tunteeton, kova ja kylmä. Vaan hyvin haavoittuva ja yksinäinen. Rakasti lastaan kykynsä mukaan. Muta oli yksinäinen, ilman tukiverkkoa ja eli kurjaa elämää. Joutui elämään mnneisyytensä kanssa. Ei ollut paljoa mahdollisuuksia. Yritti yksin, mutta arki oli liian raskas. Ja niin oli pakko ajautua vanhaan, päästää mies elämäänsä.

Vierailija
24/50 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 02:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:16"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:14"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:00"] Ilmeetön pullanaama? Mun mielestä Grabowsky teki mahtavan roolisuorituksen! [/quote]Koko elokuvan sama ilme, puhe sössötystä. Mutta roolina muutenkin aika typerä, koska tunteita ei pinnassa yhtään. Toki huumeiden käyttö laimentaa kaikkea, mutta kyllä olis saanu vähän enemmän ytyä olla sekä roolissa että suorituksessa. Nyt on vain ilmeetön pullanaama. Ei edes näytä narkilta. [/quote] Mä taas ajattelin, että se vastaa aika hyvin sellaista jo lapsena hyvin kovia kokenutta ihmistä, joka sitten ajautuu käyttämään huumeita. Just sellainen tunteettomuus, ilmeettömyys. En tietenkään pyri hirveästi psykologisoimaan, mutta just se Grabowskyn tulkinta siitä roolista on jäänyt tosi vahvasti elämään mieleeni ja luonut mielessäni hahmolle sellaista taustatarinaa, jota ei elokuvassa esitetty. [/quote]Minun mielestä se taas luo liian uhriutuvan kuvan tuosta roolista. En tykkää. Kyllä narkkinaisella vaaditaan stanasti luonnetta. On se niin kova maailma. Ei siellä tuollanen uhriasenne auta. -ap [/quote] Jaa, mä en kokenut sitä niin, että se olisi ilmentänyt uhriasennetta. Mitä tarkoitat, että vaaditaan luonnetta? [/quote]alamaailma jos mikä on miesten hallitsemaa. Tuollanen nainen ei pärjäis sekuntiakaan siellä. Tarvitaan kovuutta, ääntä ja kieroilua. Ja monesti leffoissa naisilla on hiljainen uhriluonne. Minusta se on muutenkin ärsyttävää.Tarvitaan enemmän ytyä rooleihin! -ap [/quote] Narkomaanit ovat ihmisiä, jotka ovat riippuvaisia huumeista, eivät he ole mitään "alamaailmaa". Jos nyt luet vaikka jotain tutkimuksia, niin narkkarimaailmassa naisia pahoinpidellään ja hyväksikäytetään tosi usein. Musta tuntuu, että sulla on aika vääristynyt kuva siitä, millaisia ihmisiä narkkarit ovat ja mitä narkkarius tarkoittaa. Ja ainakaan minä en kokenut elokuvan päähenkilöä uhriluonteena. [/quote] Komppi tälle. Kyllä siellä naisen paikka äkkiä näytetään mikäli alkaa äänessä liikaa olemaan ja kieroilemaan. [/quote]No tätä ehkä meinasinkin. Että todellakin uhriutuva asenne, kun jatkaa samaa rataa vaikka jo erkaantunut ryhmästä. Nyt vois päästää sen luonteensa vallalleen. Ja muutenkin naisilla ainaisia hissukkarooleja. Alkaa tympimään. -ap [/quote] Voi luoja. Jos niistä piireistä, riippuvuudesta ja huumemaailmasta eroon pääseminen olisi niin helppoa, niin miksiköhän niin monet narkomaanit ovat edelleen narkomaaneja, vaikka haluaisivatkin lopettaa? Miksi niin monet retkahtavat, kun pääsevät kerran kuiville? Et taida todellakaan tietää siitä maailmasta yhtään mitään. Näithän tuossa elokuvassakin, kun Lalli pakotti Piken nielemään jotain nappeja ja raiskasi hänet. Sinä varmaan pystytkin laittamaan vastaan miehelle, joka on sinua monta kertaa vahvempi ja joka on luonteeltaan niin sairas ja manipuloiva, että on valmis tappamaan sinut, jos et tee kuten hän haluaa? Lisäksi, Pike joutui jäämään Helsinkiin, jossa nämä kaikki ihmiset ovat. He löytävät kyllä luoksesi, jos haluavat ja vaikka pakottavat sinut retkahtamaan huumeisiin jos aivan välttämättä haluavat. Se maailma on rankempi ja väkivaltaisempi kuin luuletkaan. Pike oli myös elänyt suurimman osan elämästään narkkipiireissä ja vankilassa. Sinustako olisi helppoa muuttaa koko elämäsi aivan päälaelleen hetkessä? Pitää opetella aivan kaikki uudestaan: kaupassa käyminen, ruuan tekeminen, omien asioiden hoitaminen... Ihan kaikki.

[/quote]

Juuri näin. Hänllä ei ollut uhriutuva asenne vaan hän oli uhri. Yritti siitä päästä irti, muttei ole niin helppoa kuin luulisi.

Vierailija
25/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Täällä Nokialla saa katsella nistejä livenäkin.

Vierailija
26/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeetön pullanaama? Mun mielestä Grabowsky teki mahtavan roolisuorituksen!

Vierailija
27/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin meinasin tulla kysymään täältä, että kannattaako kattoa. Oon melko herkkä, esimerkiks Puhdistus-leffassa jouduin pari kertaa vaihtamaan kanavaa. Onko liian raju?

Vierailija
28/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan snookeria mielummin.

Vierailija
29/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin kiukuttaa, kun tänään vuokrasin 8-pallon elisa viihteestä ja äsken tajusin sen tulevan tänään telkkarista

Vierailija
30/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tätä vielä nähny, joten menee tallennukseen ainakin.

Vierailija
31/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, joten kyllä! :D Nojaa olen nähnyt leffan kerran aikaisemminkin, mutta meinasin kyllä katsoa sen taas :) Täällä istun limsan ja sipsikulhon kanssa odottamassa, että leffa alkaa.

t. se 17-vuotias teini

Vierailija
32/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi väkivaltainen karu ja tosi todentuntuinen.En suosittele herkille.

Vierailija
33/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä leffa. Ahon suoritus huippu!! Katson.

Vierailija
34/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
35/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyötyä palstailusta, olisin unohtanut ilman tätä aloitusta. Aion katsoa, aloittaa ainakin.Mutta miksi torstaina, ei jaksaisi valvoa.

Vierailija
36/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:01"]

Justiin meinasin tulla kysymään täältä, että kannattaako kattoa. Oon melko herkkä, esimerkiks Puhdistus-leffassa jouduin pari kertaa vaihtamaan kanavaa. Onko liian raju?

[/quote]

Mä olin katsomassa myös 8-pallon leffassa, ja oli se kyllä paikoitellen aika rankka. Puhdistus-elokuvaa en ole nähnyt, joten en siihen osaa verrata, mutta voithan sä vaihtaa kanavaa välillä! Tykkäsin, tai tykkäsin ei ole ehkä oikea sana, kun tosiaan elokuva herätti niin paljon niitä ahdistavia tunteita, tosi paljon 8-pallosta, se on voimakas katsojakokemus. Mutta samaan hengenvetoon pitää sanoa, että soisi Suomessa tehtävän laadukkaita elokuvia välillä vähän kevyemmistäkin aiheista (tosin viime vuoden olen ollut aikamoisessa pimennossa leffakentältä).

3

Vierailija
37/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:01"]Justiin meinasin tulla kysymään täältä, että kannattaako kattoa. Oon melko herkkä, esimerkiks Puhdistus-leffassa jouduin pari kertaa vaihtamaan kanavaa. Onko liian raju?
[/quote]

On.

Vierailija
38/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin siitä hirveesti. Enkä oke edes mikään vellihousu muuten. Ehkä tosin noi narkkisjutut ahdistaa enemmän kuin muut jostain syystä. Ja kun niihin sotketaan pieniä lapsia.
Hyvä leffa musta kyllä. Kannattaa katsoa.

Vierailija
39/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outlander.

Vierailija
40/50 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:00"]

Ilmeetön pullanaama? Mun mielestä Grabowsky teki mahtavan roolisuorituksen!

[/quote]Koko elokuvan sama ilme, puhe sössötystä. Mutta roolina muutenkin aika typerä, koska tunteita ei pinnassa yhtään. Toki huumeiden käyttö laimentaa kaikkea, mutta kyllä olis saanu vähän enemmän ytyä olla sekä roolissa että suorituksessa. Nyt on vain ilmeetön pullanaama. Ei edes näytä narkilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi