Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset äidit sottapyttyjä kahvilassa

Vierailija
04.06.2015 |

Miksi suomalaisten äitien ja heidän lapsiensa jälkeen kahvilan tms pöytä on kuin pommin jäljiltä? En tajua miten kehtaatte tuoda ensinäkin omia eväitänne(piltti tms) kahvilaan, vaivaatte työntekijöitä sillä että se helvetin piltti pitää lämmittää jota pentunne ei kuitenkaan syö ja näin ollen jätätte ällöttävän einespaskanne pitin kahvilan pöytiä? Miksi se piltti pitää ensinnäkin kaataa lautaselle????!!!! Eikö se lapsi suostu syömään sitä suoraan purkista???!?!! korjaisitte omat sotkunne, kahvilatyöntekijän ei tarvitse lapseenne elättää eli siivota hänen jälkiään. HYI HYI!!! Ja vielä se, miksi hyvännäköiset ja iloiset parit lapsineen eivät jätä paikkaansa sotkuiseksi, mutta tantta persjalkaset epäseksikkäät naiset jättävät paskaseks?!?!?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä nyt sanois että äidit vain. Kyllä kaikki osaavat sikailla, ihan sama minnepäin Suomea menet. On aina asiakkaita, jotka jättävät pöydän aivan törkyiseen kuntoon. Se taitaa olla se asenne "noi on töissä täällä ja minä olen asiakas!!" eikä laisinkaan ajatella, että työntekijäkin on ihminen ja arvostaa suuresti, jos asiakas ei levitä kaikkea ruokaa ympäri pöytää ja lattiaa.

Parhaita tapauksia ovat kuitenkin ne, jotka kaatavat jotain nestettä lattialle, mutta eivät näe tärkeäksi tulla ilmoittamaan asiasta henkilökunnalle. Mikä kumma siinä on, ettei voi kiskaista tarjoilijaa hihasta ja kertoa vahingosta?

Vierailija
2/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:03"]

Voi voi, onpas nyt kovin ikävää. Meidän perhe jättää ravintolaan n. 120-150 euroa rahaa ja nuorimmaisen jäljiltä usein vain osaksi syödyn ruoka- ja jäätelöannoksen. Ja saattaapa jopa olla muutama ylimääräinen lautasliina, joihin olen poiminut jotain lattialle tai pöydälle tippunutta. Voi anteeksi, ens kerralla jätetään tulematta ja ostetaan rahoilla kaupasta ruokaa kotiin.

[/quote]

Katsopas seuraavalla kerralla ravintolassa tai kahvilassa, onko todellakin näin?

Istuuko muuten lapsesi pöydässä paikoillaan, vai juoksenteleeko ympäri ravintolaa tarjoilijoiden jaloissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:45"]

Emmä nyt sanois että äidit vain. Kyllä kaikki osaavat sikailla, ihan sama minnepäin Suomea menet. On aina asiakkaita, jotka jättävät pöydän aivan törkyiseen kuntoon. Se taitaa olla se asenne "noi on töissä täällä ja minä olen asiakas!!" eikä laisinkaan ajatella, että työntekijäkin on ihminen ja arvostaa suuresti, jos asiakas ei levitä kaikkea ruokaa ympäri pöytää ja lattiaa.

Parhaita tapauksia ovat kuitenkin ne, jotka kaatavat jotain nestettä lattialle, mutta eivät näe tärkeäksi tulla ilmoittamaan asiasta henkilökunnalle. Mikä kumma siinä on, ettei voi kiskaista tarjoilijaa hihasta ja kertoa vahingosta?

[/quote]

Kyllä ne äitylit on oikeasti se pahin ryhmä, seuraavaksi varmaan ne es-jonnet mäkkärissä.

Tarjoilija.

Vierailija
4/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pahemmaksi on mennyt lapsen myötä sotkeminen, myönnetään.. Jos se nyt yhtään lohduttaa niin ei sitä sotkua tahallaan, ilkeyttään tai moukkamaisuuttaan tehdä, se vaan tulee kun taapero syö. Tottakai jäljet pitää korjata, mutta aika hankala on vaikka croisantinmuruille mitään tehdä (servetin kanssa lattialle konttimaan?). Yleensä me mammat kyllä osataan valita ne rennoimmat ja lapsiystävällisimmät paikat, sikäli kuin niitä on. Palasin juuri Kreikasta jossa kaksi eri tarjoilijaa otti lapsen ihastuneena syliinsä, jutteli ja leikitteli. Sotkua tuli, ihanaa oli, kunnon tipit jätettiin. Sellaista Suomeenkin kiitos!

Vierailija
5/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:07"]

Joo, pahemmaksi on mennyt lapsen myötä sotkeminen, myönnetään.. Jos se nyt yhtään lohduttaa niin ei sitä sotkua tahallaan, ilkeyttään tai moukkamaisuuttaan tehdä, se vaan tulee kun taapero syö. Tottakai jäljet pitää korjata, mutta aika hankala on vaikka croisantinmuruille mitään tehdä (servetin kanssa lattialle konttimaan?). Yleensä me mammat kyllä osataan valita ne rennoimmat ja lapsiystävällisimmät paikat, sikäli kuin niitä on. Palasin juuri Kreikasta jossa kaksi eri tarjoilijaa otti lapsen ihastuneena syliinsä, jutteli ja leikitteli. Sotkua tuli, ihanaa oli, kunnon tipit jätettiin. Sellaista Suomeenkin kiitos!

[/quote]

niin, tippiä voisit jättääkin.

Vierailija
6/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa ikinä jätetä tippiä kahviloissa?

Vierailija
7/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa lastakin pidetään asiakkaana. On aika erilaista tarjoilijoiden suhtautuminen. Oli niin piristävää että myös tippasin kunnolla. Kaikille hyvä mieli!

Vierailija
8/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:36"]Etelä-Euroopassa lastakin pidetään asiakkaana. On aika erilaista tarjoilijoiden suhtautuminen. Oli niin piristävää että myös tippasin kunnolla. Kaikille hyvä mieli!
[/quote]

mun 1,5v tippui tuolilta madridissa kahvilassa kun ei ollut syöttötuolia vapaana. Syöksyi lelunsa perään, jonka luuli pudottaneensa, enkä ehtinyt kaapata kiinni. Kuhmu otsaan ja järkyttävä parku. Naapuripöydän pariskunta tuli viereen ja toinen silitti päätä. Yhteistä kieltä meillä ei. Tarjoilujatyttö toi lapselle minimuffinsin.. mä olin niin häkeltynyt etten tiennyt miten päin olla. Ei toivotettu katseella helvettiin vaikka lapsesta tuli kova ääni hetkeksi.

Vierailija
9/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti olisi voinut olla minun kirjoittamani! Nykyinen työpaikkani on sellainen, että meille on erikseen painotettu lapsiasiakkaiden tärkeyttä ja perheiden huomioimista. Mielelläni siis lämmitän piltit ja maidot ja vien vaikka pöytäänkin jos millään ehdin.  Ymmärrän myös sen, että lasten kanssa usein väistämättä tulee enemmän sotkua ja ei minua työntekijänä haittaa siivota muutama ylimääräinen muru tai jäätelötahra pöydästä, sitähän varten kahviloissa osaksi myös käydään, että joku "palvelee" ja esim. siivoaa sotkut. MUTTA sitten tullaan siihen järjettömään sotkemiseen, jota joudun kohtaamaan töissäni joka päivä.  Pilttipurkin sisältö levitetään niin pitkälle kuin vain pystytään, ruuantähteet jaotellaan jokaisen olemassaolevaan astiaan, servettejä on miljoona ja jokaisen alta paljastuu "mukava" yllätys, lattialla on kaatuneena vähintäänkin kahvi ja maito. Ja tietenkään tätä ihanaa kokonaisuutta ei ole edes vaivauduttu viemään kahden askeleen päässä olevaan tiskikärryyn, jossa ei muuta tarvitse tehdä kuin iskeä tarjotin sille varattuun paikkaan. En vain pysty käsittämään kuka kehtaa!?! Juu kyllähän se on minun työtäni siivota, mutta monesti vaikuttaa siltä kuin perhe olisi oikein yrittänyt tehdä mahdollisimman pahan sotkun.  Senkin olen pannut merkille, että ns. "maalaiselta" vaikuttavat ovat niitä pahimpia sotkijoita ja modernit kaupunkilaisperheet niitä siistejä. Toki poikkeuksia on molempiin suuntiin.  

Vierailija
10/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:03"]

Voi voi, onpas nyt kovin ikävää. Meidän perhe jättää ravintolaan n. 120-150 euroa rahaa ja nuorimmaisen jäljiltä usein vain osaksi syödyn ruoka- ja jäätelöannoksen. Ja saattaapa jopa olla muutama ylimääräinen lautasliina, joihin olen poiminut jotain lattialle tai pöydälle tippunutta. Voi anteeksi, ens kerralla jätetään tulematta ja ostetaan rahoilla kaupasta ruokaa kotiin.

[/quote]

Katsopas seuraavalla kerralla ravintolassa tai kahvilassa, onko todellakin näin?

Istuuko muuten lapsesi pöydässä paikoillaan, vai juoksenteleeko ympäri ravintolaa tarjoilijoiden jaloissa?
[/quote]
Minäpäs katson.
Ei juoksentele, vaan on joko leikkipaikalla tai pelaa kännykällä.

Vierailija
11/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi taas näitä "yhyy joudun tekemään oman työni". :D Ja kyllä, jos lapseltamme menee isompia palasia lattialle, kerään ne vaikka ei todellakaan tarvitsisi, myös roskat pöydältä laitan yhteen ja jos joskus alle vuoden ikäisellä meni sosetta muualle, pyyhkäisin senkin. Mutta ihan oikeasti, rätti käteen ja mukisematta tekemään oma työsi, silloin minäkin jaksan olla sen verran kohtelias, että teen osan sinun työstäsi.

Olen itsekin ollut töissä ravintolassa ja kyllä siellä sotkee aikuisetkin, joskus läikkyy lasista juomaa ja lautaselta vähän ruokaa, elämä on.

Vaihda ihmeessä alaa jos joku pilttiläntti pöydässä saa noin raivokkaaksi. :D

En todellakaan SIIVOA kaikkia jälkiämme pöydästä, tulemme sinne palveltavaksi. ;) Kerään pahimmat ja ns ylimääräiset jutut kivasti jos tarjoilija on edes perus hyvä työntekijä, muuten ei kauheasti kiinnosta olla ylimääräisen ystävällinen.

Vierailija
12/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:16"]

Voi voi taas näitä "yhyy joudun tekemään oman työni". :D Ja kyllä, jos lapseltamme menee isompia palasia lattialle, kerään ne vaikka ei todellakaan tarvitsisi, myös roskat pöydältä laitan yhteen ja jos joskus alle vuoden ikäisellä meni sosetta muualle, pyyhkäisin senkin. Mutta ihan oikeasti, rätti käteen ja mukisematta tekemään oma työsi, silloin minäkin jaksan olla sen verran kohtelias, että teen osan sinun työstäsi.

Olen itsekin ollut töissä ravintolassa ja kyllä siellä sotkee aikuisetkin, joskus läikkyy lasista juomaa ja lautaselta vähän ruokaa, elämä on.

En todellakaan SIIVOA kaikkia jälkiämme pöydästä, tulemme sinne palveltavaksi. ;) Kerään pahimmat ja ns ylimääräiset jutut kivasti jos tarjoilija on edes perus hyvä työntekijä, muuten ei kauheasti kiinnosta olla ylimääräisen ystävällinen.

[/quote]

Kirjoituksesi ja moukkamaisuutesi perusteella et kyllä todellakaan ole koskaan ollut ravintolassa päivääkään töissä, ehkä mäkkärin kassalla?

Vierailija
13/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:13"]

[/quote]

[/quote]

En todellakaan jätä, jos en koe tulleeni erityisen hyvin palvelluksi. Epäilen että sinun kohdalla en tosiaankaan tule. :D Suomessa te saatte palvelusta palkassa rahaa toisin kuin Jenkeissä, siksi aivan erityisen hyvä palvelu ansaitsee tippiä, silloin pitää olla sinun palvelu korkeatasoista. Kannattaa opetella, jätän mielelläni sellaiselle tippiä.

Vierailija
14/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:16"]

[/quote]

Kirjoituksesi ja moukkamaisuutesi perusteella et kyllä todellakaan ole koskaan ollut ravintolassa päivääkään töissä, ehkä mäkkärin kassalla?

[/quote]

Kerropas missä kohtaa olen moukkamainen? :D Siivoilen vielä jälkiämme, silti ei kelpaa?! :D Mikään ei kyllä kelpaa sellaiselle joka on täysin väärällä alalla. Olen ollut kahdeksan vuotta tarjoilijana Helsingin keskustassa laadukkaassa ravintolassa. Ei tarvitse uskoa. Olen itseasiassa ollut myös mäkkärillä nuorempana. ;)

Vierailija
15/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]

En todellakaan jätä, jos en koe tulleeni erityisen hyvin palvelluksi. Epäilen että sinun kohdalla en tosiaankaan tule. :D Suomessa te saatte palvelusta palkassa rahaa toisin kuin Jenkeissä, siksi aivan erityisen hyvä palvelu ansaitsee tippiä, silloin pitää olla sinun palvelu korkeatasoista. Kannattaa opetella, jätän mielelläni sellaiselle tippiä.

[/quote]

Mistäs sä mun tipeistä ja palvelusta mitään tiedät? Joskus olen todella töykeä , tarkoituksella lapsiperheille,

eivät tule helposti uudestaan. Ja sopii meidän tasokkaampaan ravintolaankin, kun kiljukaulasotkijat pysyy äityleineen kaukana.

Vierailija
16/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:00"]

Ap:n teksti olisi voinut olla minun kirjoittamani! Nykyinen työpaikkani on sellainen, että meille on erikseen painotettu lapsiasiakkaiden tärkeyttä ja perheiden huomioimista. Mielelläni siis lämmitän piltit ja maidot ja vien vaikka pöytäänkin jos millään ehdin.  Ymmärrän myös sen, että lasten kanssa usein väistämättä tulee enemmän sotkua ja ei minua työntekijänä haittaa siivota muutama ylimääräinen muru tai jäätelötahra pöydästä, sitähän varten kahviloissa osaksi myös käydään, että joku "palvelee" ja esim. siivoaa sotkut. MUTTA sitten tullaan siihen järjettömään sotkemiseen, jota joudun kohtaamaan töissäni joka päivä.  Pilttipurkin sisältö levitetään niin pitkälle kuin vain pystytään, ruuantähteet jaotellaan jokaisen olemassaolevaan astiaan, servettejä on miljoona ja jokaisen alta paljastuu "mukava" yllätys, lattialla on kaatuneena vähintäänkin kahvi ja maito. Ja tietenkään tätä ihanaa kokonaisuutta ei ole edes vaivauduttu viemään kahden askeleen päässä olevaan tiskikärryyn, jossa ei muuta tarvitse tehdä kuin iskeä tarjotin sille varattuun paikkaan. En vain pysty käsittämään kuka kehtaa!?! Juu kyllähän se on minun työtäni siivota, mutta monesti vaikuttaa siltä kuin perhe olisi oikein yrittänyt tehdä mahdollisimman pahan sotkun.  Senkin olen pannut merkille, että ns. "maalaiselta" vaikuttavat ovat niitä pahimpia sotkijoita ja modernit kaupunkilaisperheet niitä siistejä. Toki poikkeuksia on molempiin suuntiin.  

[/quote]

Totta, näitäkin on, mutta valtaosa perheistä on ihan perussiistejä normaaleja asiakkaita. Itse en huutelisi suuna päänä, että suomalaiset perheasiakkaat aina vaan sotkee. Joku ilmeisesti kuvittelee tosiaan, ettei heidän jäljen tulisi olla yhtään erilainen kuin aikuisasiakkaiden. Huvittaa joidenkin tarjoilijoiden käsitys siitä, että asiakkaiden pitäisi ihan normaalitkin pienet sotkut SIIVOTA siellä, tuokaa nyt imurikin siihen ja pesuaineet niin pöytä kiiltää valmiina seuraaville, anteeksi kun kävimme... :D Tottakai sotkua on enemmän, siis jotain pientä murusta taaperoikäisen syömisestä ja maitoläikkä pöydällä. Tuollaisia supersotkijoitakin näki tosiaan välillä, mutta näki kyllä aikuisissakin, se vasta outoa oli! :D Miten aikuiset jopa onnistuu. :D

Onneksi valtaosa asiakkaista oli ihania, perheet ja perheettömät. :) 

Vierailija
17/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistäs sä mun tipeistä ja palvelusta mitään tiedät? Joskus olen todella töykeä , tarkoituksella lapsiperheille,

eivät tule helposti uudestaan. Ja sopii meidän tasokkaampaan ravintolaankin, kun kiljukaulasotkijat pysyy äityleineen kaukana.

[/quote]

Hhahahahaahahah tähän voinkin jättää keskustelun, tuli viimeistään selville aioita. ;) Muista viedä seuraavalla kerralla lattiaharja käteen asiakkaalle ettet vaan joudu töihin kun murusia on lattialla. :DDDD

Vierailija
18/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:36"]Etelä-Euroopassa lastakin pidetään asiakkaana. On aika erilaista tarjoilijoiden suhtautuminen. Oli niin piristävää että myös tippasin kunnolla. Kaikille hyvä mieli!
[/quote]

mun 1,5v tippui tuolilta madridissa kahvilassa kun ei ollut syöttötuolia vapaana. Syöksyi lelunsa perään, jonka luuli pudottaneensa, enkä ehtinyt kaapata kiinni. Kuhmu otsaan ja järkyttävä parku. Naapuripöydän pariskunta tuli viereen ja toinen silitti päätä. Yhteistä kieltä meillä ei. Tarjoilujatyttö toi lapselle minimuffinsin.. mä olin niin häkeltynyt etten tiennyt miten päin olla. Ei toivotettu katseella helvettiin vaikka lapsesta tuli kova ääni hetkeksi.
[/quote]

Minä pidän lapsista ja huomion heidät kun tulee ravintolaan asiakkaansi, mutta arvostaisitko todella jos kaappaisin lapsesi syliin ja alkaisin hellittelemään? Toisin muffinsia tai muuta herkkua jälkkäriksi? Kyllä Suomi on niin ahdasmielinen maa missä toisen 'tilaan' ei saa astua, että jos näin tekisin niin täällä palstalla vinguttaisiin kuinka tarjoilija vain otti vai meidän tytön syliin, tekisi töitä ja jotain rajaa hei! Tai sitten siitä miten heidän Aadalle on nyt annettu herkkuja vaikka tänään ei ollut karkkipäivä!!

Vierailija
19/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lapsivihaajia täällä on liikkeellä? Ilmeisesti lapsettomia kaikki. Mä menen välillä kahvilaan tai ravintolaan kahden alle kolmevuotiaan kanssa ja valitettavasti sotkua voi tulla kun taapero syö. Viimeksi lapsi kaatoi vahingossa maidon syliinsä, minkäs sille voi. Enimmät siivottiin lattialta ja tuolilta pois, ei nyt kuitenkaan viitsitty nuolla sitä lattiaa. Tarjottimen vien aina kärryyn mutta jos ei roskiksia ole tyrkyllä niin tarjottimella ne roskat ym.silloin on. Törkeetä yleistää että kaikki lapsiperheet käyttäytyy huonosti ja sotkee mutta varmasti niitäkin löytyy. Ihan niinkuin kaikista ihmisryhmistä.

Vierailija
20/79 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset, löysätkää vähän ruuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi