Onko mahdollista pyöräillä 100km/15h?
Onko mahdollista pyöräillä sata kilometriä alta viidentoista tunnin? Siis ihan tavallisen hyväkuntoisen ihmisen, ei minkään huippu-urheilijan. Luen kirjaa, jossa alkoholismista toipuva henkilö lähtee kesällä pyöräilemään ja pyöräilee kolmantena päivänä tuollaisen matkan. Jäin vain miettimään.
Kommentit (27)
Vauhti ei ainakaan ole ongelma. Maasto ja ilma voivat asettaa omat haasteensa.
Aika leppoista vauhtia voi ajaa ja hyvin ehtii pitämään taukoja.
Tavallisella pyörällä minulla menee 2,5-3h/40km, joten aivan mahdollista rauhallisesti pyöräillen - ehtii syömään ja pysähdellä matkallakin ja taas jatkaa matkaa.
Ihan helposti. Pyöräilin viime kesänä kaverin kanssa Helsingistä Hämeenlinnaan. Vaikka pysähdeltiin ja syötiin eväitäkin niin aikaa meni alle 6 tuntia. Ihan tavallisilla pyörillä sotkettiin menemään eikä olla mitään huippukuntoisia mammoja.
Toissa kesänä poljin tavallisella hybridipyörällä 104 kilometriä 4 h 10 min. Olin hieman pettynyt, koska tavoite oli alle neljän tunnin. Olen peruskuntoinen viiskymppinen mies. lenkkeilen 2-3 kertaa viikossa, kesäisin pääasiassa pyöräillen ja talvella hiihtäen ja kävellen.
Jos nyt ihminen on hiukankaan liikkunut ja ikää alle 50 vuotta ja ajaa jollain perus hybridipyörällä, niin kyllähän tuollaisen matkan kolmella tauollakin pitäisi kuuden tunnin pintaan ajaa.
Aja kuntopyörällä ja ota selvää. Ihan helposti 15 tunnissa ajaa 100 kilometriä. Eikä tässä määritelty minkälaista maastoa on. Minä sanoin aikaisemmassa viestissä että olen ajanut fillarilla 50 kilometriä kahdessa tunnissa. Olen mies ja hyvä kuntoinen niin ainaskaan itselleni ei tee kovin vaikeaa ajaa 100 kilometriä viidessä tunnissa. Kyllä siinä saa itsensä väsytettyä.
M28