Olen elämäntapatyötön. Saan tukia 2200e 3 lapsen äitinä :)
Kommentit (58)
Ihan hyvä. Itellä 1500/kk näppiin, mut asun yksin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:37"]
Mitä kaikkia tukia aloittaja saa? En oikein usko tuohon. Lapsilisät on kolmesta lapsesta reilu 400 euroa ja asumistukea voi saada sekä työttömyystukea. Vai onko tuossa jotain toimeentulotukea mukana?
Olen 3 lapsen yh ja olin puoli vuotta työttömänä, enkä saanut tuollaisia summia. Reilu tuhat euroa tuli kuussa. Olen hyvin kiitollinen siitä, että yhteiskunta avusti tuona aikana.
[/quote]
Näitä aloituksia tehtsileva porvariämmä ei ole oikein perillä tukien suuruudesta :)
[/quote]
Aika pienellä sait elättää kolme lasta kun asumiseen mennyt yli puolet tuosta.
On ihmisiä, jotka tarvitsisi tuollaisten ihmisten sijasta sitä rahaa elämiseen, ja täällä sä vaa huutelet. No eipä kyllä silti oo varaa huudella, tolla summalla ei tässä valtiossa kovin paljoa saa aikaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:37"] Mitä kaikkia tukia aloittaja saa? En oikein usko tuohon. Lapsilisät on kolmesta lapsesta reilu 400 euroa ja asumistukea voi saada sekä työttömyystukea. Vai onko tuossa jotain toimeentulotukea mukana? Olen 3 lapsen yh ja olin puoli vuotta työttömänä, enkä saanut tuollaisia summia. Reilu tuhat euroa tuli kuussa. Olen hyvin kiitollinen siitä, että yhteiskunta avusti tuona aikana. [/quote] Näitä aloituksia tehtsileva porvariämmä ei ole oikein perillä tukien suuruudesta :) [/quote] Aika pienellä sait elättää kolme lasta kun asumiseen mennyt yli puolet tuosta.
[/quote]
Siis tuo oli tukien osuus. Asuimme myös halvalla (asumismenot kaikkiaan vajaa 600 e). Sain sen lisäksi elatusapua. Muita menoja ei ollut kuin vakuutukset+netti+lasten halvat harrastukset+ lasten vaate menot. Ei siis autoa, matkoja tai kalliita harrastuksia. Itselleni en voinut ostaa mitään. Tai olisin voinut, mutta sitten olisi pitänyt tinkiä lasten luistimista, suksista ja muista tarvikkeista.
Itselläni oli sellainen tilanne, että olin käyttänyt säästöni hoitovapaalla ja olisin kirjaimellisesti joutunut muuttamaan toiselle puolen Suomea sukulaisten nurkkiin tai jäämään alkoholisoituneen miehen kanssa avioliittoon avioeron sijaan ilman noita tukia.
Ja minä maksan veroja enemmän kuin tuon summan kuukaudessa. Mielelläni maksaisin jos se raha menisi sairaille ja vanhuksille eikä elämäntapatyöttömille.... Ei ihme, että Suomessa korkea veroaste...
Mä olen kolmen lapsen äiti, en sentään yh, mutta kaikki mun rahat tulevat kelalta, ja mulla on jotenkin vaikea olla, kamala syyllisyys siitä kun pelkään että ihmiset pitävät mua loisena kun olen niin kauan kotona ollut tukien varassa. Ennen kotiin jäämistä olin 7 vuotta työelämässä, ja kohta taas palaan töihin, joten se helpottaa mun oloa :) mutta mun pää ei kestäisi vapaaehtoista, jatkuvaa loisimista, haluan tehdä rahani eteen jotain.
Juuri tuollaisten tapausten takia kuvitellaan, että kaikkien tuet ovat jättimäisiä, vaikka nimenomaan iso lapsien lukumäärä nostaa noita tukisummia huimiksi.
Mä en ees tienaa kokopäivätöissä noin paljoa. Vissiin pitäis ruveta ammattimaiseks lapsikoneeks.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:53"]
Vissiin pitäis ruveta ammattimaiseks lapsikoneeks.
[/quote]
Mä voin toimia siittäjänä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:56"]
[/quote]
[/quote]
Varaudu isoihin elareihin, ei mulla muuten oo varaa ruveta ammattilaiseks. Vaadin muuten viikonloput vapaata, sä saat kattoa lapsukaisia sillon.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:56"]
[/quote]
[/quote]
Varaudu isoihin elareihin, ei mulla muuten oo varaa ruveta ammattilaiseks. Vaadin muuten viikonloput vapaata, sä saat kattoa lapsukaisia sillon.
[/quote]
Ei ole varaa maksaa elareita. Mukulasta voin huolehtia viikonloppuna, täytyy vaan juoda viikonlopun sijaan arkipäivinä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:26"]Niin on maailma muuttunut. Ennen oltiin tuista häpeissään, nykyään niillä ylpeillään! Näiden ihmisten takia Suomi luhistuu. Kyllä menestys ja hyvinvointi lähtee kovasta työnteosta ja työmoraalista. Ja lapsia vielä, minkä opin he saavat ? No, kukin tavallaan. Ei jaksa ymmärrys riittää tuollaiseen elämäntapaan.
[/quote]
Naulan kantaan!!!
Minä taas olen ottanut elämäntavakseni äänestää sellaisia puolueita, jotka lopettaa tuon.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:19"]
Naurattaa varmaan sit eläkeläisenä kun elämäntapatyötön tuskin saa edes nitä avustuksia mitä nyt :) yhteiskunta kun pitää koko ajan vähemmän huolen omistaan ja toisaalta hyvä niin..
[/quote]No ei niitä eläkerahojaan tule työssä käyneetkään näkemään. Koko systeemi sortuu kymmenen vuoden sisällä ja se on byebye kaikille eläkerahoille silloin. Ihan sama mitä koko ikänsä työantajan orjina olleet kuvittelevat tienanneensa.
Samoin! Kyllä se siitä loppuu kunhan vaan ollaan sinnikkäitä. :)
Minä tienaan peruspalkkaa nettona 1600€ ja vuorolisiä jokusen kympin, korkeintaan pari satkua kuussa. 3 lasta. Pitääkö alkaa sylkemään kattoon?! Nyt ei jää mitään käteen.. Äijä ihan yhtä peeaa. Ei ole varaa opiskella.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:18"]
Mahtaa olla hyvä eläke sulla vanhuksena. :D
[/quote]
Tällä hetkellä keskimääräinen työeläke on vain alle kolmesataa euroa suurempi kuin takuueläkeläisen saamat nettotuet . Eipä ole suuri kiitos elämän mittaisesta oman terveyden uhraamisesta .
Takuueläke + eläkeläisen asumistuki + ilmainen kuukausilippu ( Helsinki )
Itse en ylpeilisi, jos yhteiskunta joutuisi elättämään sekä minut, että vielä lapsenikin. Omat lapseni kustannan ihan omilla rahoilla, ihan niinkuin myös itsenikin. Helvettiäkö sitä tekee ipanoita enemmän, jollei ole kyvykkyyttä elättämään heitä omillaan. Noloa tuollainen pummailu ja vieläpä sillä leveily. Turhat tuet pois!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:13"]
Ei toi on oikea työtön, vaan se porvariämmä, joka haluaa leikata vähäosaisten tukia ja tehnyt muitakin aloituksia.
[/quote]
Just näin. Ja katkerat tarttuu täällä täkyyn niin että tutina käy.
En pärjäis. Meitä on 4 ja tulot 9000 kuussa. Just tultiin Malediiveilta :) Ei taida sulla olla reissuja tiedossa. Säälittää, että sun lapsetkin saa ihan väärän kuvan elämästä, että lusmuillaan vaan minkä ehditään. Toivottavasti ei kaverit rupee kiusaan heitä, kun äiti vaan lusmuilee.