Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vieläkin löytyy aikuisia ihmisiä, jotka eivät saa sitä maskia kasvoilleen yhteisissä sisätiloissa

Vierailija
30.01.2022 |

Ja kauppiaita, jotka eivät tähän puutu.

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme rokotusta, tosiaankaan aio kulkea elämänlaatua huonontava rätti naamalla. Jos pelottaa, jää kotiin.

Vierailija
22/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin löytyy aloittajia jotka eivät tiedä että omikron tulee tehokkaasti läpi kangas- ja kirurgisista maskeista koska se leviää aerosolien välityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmesti rokotettu ja hiljattain sairastanut Koronan. En voi saada enkä tartuttaa tällä hetkellä. En ala pitämään maski näön vuoksi.

Näitä ei kiinnosta lainkaan. Kyse ei ole enää siitä kuka levittää tautia, kuka siihen voi sairastua ja kenelle se on vaarallinen. Kyse on pakkomielteeksi kehittyneestä pätemisen tarpeesta ja oman paremmuuden osoittamisesta vaikka menisi koko yhteiskunnan yhtenäisyys.

Vierailija
24/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmesti rokotettu ja hiljattain sairastanut Koronan. En voi saada enkä tartuttaa tällä hetkellä. En ala pitämään maski näön vuoksi.

Rokotuksia ei ole, mutta koronan sairastin. En käytä maskia kun joissain ihan pakollisissa tilanteissa, joissa se vaaditaan.

Vierailija
25/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppinen maskisuojautuminen

Virus-suojauksessa oleellista on monikerrosrakenne (nk.SMS-rakenne)

1. Sisäkerros kosteutta hylkivää synteettistä polymeerikuitua

2. Kuparilangasta kudottu suojakerros

3. Staattisella sähköllä varautunut kuitukerros

4. Kristallikiteinen polymeeriseoskerros

5. Multilejeerinki-kudosseos

6. Ulkokerros vettä imemätöntä polypropeenikuidusta valmistettua kangasta.

Maskin sisälle 20-30 foliopalloa, reagoivat lejeeringin kanssa.

Vierailija
26/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgisen suu-nenäsuojan TYPE l tarkoitus on ehkäistä pärskeiden leviämistä, ei suojata käyttäjäänsä viruksilta.

Ne on kuitenkin niitä halvimpia maskeja ja aika moni niitä edelleen käyttää. Minä naureskelen näille tontteroille avoimesti. Lääkärit on usein muistuttanu että jätettäisiin ne maskit leikkaussalikäyttöön.

Vierailija
27/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maskia käyttävä ihminen ei selkeästi ole koskaan tutustunut sen kummemmin maskeihin kuin viruksiinkaan. Tietämättömyyttään ei tarvitse mainostaa mutta hyvähän se on, että nykyään idiootit voi poimia ihmisjoukosta helposti.

ajattelen samion maskittomista. plus että ne on itsekkäitä paskoja,

Vierailija
28/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun MINULLA on OIKEUS!

ja MINUN naamaNI on niin KAUNIS että kaikkien pitää sitä ihaileman!!

Vierailija
29/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maskia käyttävä ihminen ei selkeästi ole koskaan tutustunut sen kummemmin maskeihin kuin viruksiinkaan. Tietämättömyyttään ei tarvitse mainostaa mutta hyvähän se on, että nykyään idiootit voi poimia ihmisjoukosta helposti.

ajattelen samion maskittomista. plus että ne on itsekkäitä paskoja,

MIksi et käytä sellaista suojainta, joka suojaa sua itseäsi? Mä käytän ja sen vuoksi mulle on aivan sama, vaikka muut ihmiset eivät käyttäisi minkäänlaista maskia. Mun mielestä alunperinkin olisi pitänyt lähteä siitä, että riskiryhmiin kuuluvat sekä heidän läheisensä suojaavat itse itsensä ja muut voivat elää normaalisti. 

Vierailija
30/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisinhän korona on normaali flunssa ainakin niille, ketkä ovat työelämässä.

Vierailija
31/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta kun MINULLA on OIKEUS!

ja MINUN naamaNI on niin KAUNIS että kaikkien pitää sitä ihaileman!!

Juuri niin. On jokaisen oma asia miten koko maskihärdelliin suhtautuu. Käyttää tai on käyttämättä. Etenkin nyt nopeasti leviävän omikronin aikaan maskien teho on taas tullut osoitettua. Eli eipä paljon suojaa. Kirurgiset maskit ei sitä paitsi suojaa käyttäjäänsä viruksilta, asia joka on edelleen kummallisen epäselvää isolle osalle ihmisistä.

Vierailija
32/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit on pelkkää pelleilyä.

Kuinka monta kansainvälistä vertaisarvioitua tutkimusta olet asiasta lukenut? Veikkaan, että et osaa edes englantia sen vertaa, että siihen kykenisit etkä ymmärrä mikä on arvostettu tieteellinen lähde. Voin toki olla väärässäkin, mutta siinä tapauksessa laitapa tähän useampi linkki lukemaasi vertaisarvioituun tutkimukseen, kiitos.

T: FFP2

Vierailija
33/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskit on pelkkää pelleilyä.

Kuinka monta kansainvälistä vertaisarvioitua tutkimusta olet asiasta lukenut? Veikkaan, että et osaa edes englantia sen vertaa, että siihen kykenisit etkä ymmärrä mikä on arvostettu tieteellinen lähde. Voin toki olla väärässäkin, mutta siinä tapauksessa laitapa tähän useampi linkki lukemaasi vertaisarvioituun tutkimukseen, kiitos.

T: FFP2

Niin tämä!💪

Vierailija
34/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä löytyy ihmisiä, jotka luulevat maskin suojaavan toisia.

Vierailija
35/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole maskien käytöllä mitään merkitystä, Omicron-muunnokset leviää niin tehokkaasti.

Vierailija
36/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdin pikaisilla täydennysostoksilla Marketissa (S). Huomion kiinnitti runsas palautustölkkien määrä ostoskärryissä. En erikseen vakoillut tahi kytännyt, mutta kun olivat siinä näkysällä. Ruuhkaa pelikoneilla ilman turvavälejä (eläkeläiset ja ulkomaalaistaustaiset) Suojamaski-osastolla puutteita, jouduin tyytymään imurin pölypusseihin (Xtra). Kanel-Gifflaria ei tuoreena, myös puutteita Omar-munkeissa (päiväystuote). Onneksi hyvä valikoima Kantolan Mansikka-vanilija-vohvelia esillä. Muumi-limssaa vain punaisena (ei kylmässä). Huomautin limssa-tilanteesta kassa-neitoselle, sain osakseni omituisen katseen vailla vastausta. Tämä siis Tampereella (Hervanta).

Vierailija
37/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aerosolitartuntaa ei ehkäistä kirurginmaskilla tai kangasmaskilla, muista se.

Lisäksi muistakaa mikä jätekuorma niistä tulee!

https://edition.cnn.com/2020/06/24/us/plastic-pollution-ocean-covid-was…

Miten menee omasta mielestä, meristä kerätään tonnikaupalla maskeja ja kertakäyttökäsineitä...

Jos nyt kuitenkin pysyttäis kotimaan asioissa yleismaailmallisen ahin sijaan.

Tuo ei kuulu tähän ketjuun mitenkään.

Vierailija
38/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kollegat pidämme maskia, se luo turvallisuutta myös muille.

Jos pikaisesti menen rakennuksen läpi, voi olla kirurginmaski tai vaikka kankainen suojus, mutta asiakkaiden kanssa aina FFP2.

Se on jännä, kaikki maskittomat perustelee yleensä "ei se sua suojaa" . Ja kaikki maskilliset perustelevat "tämä voi suojata muita, jos olenkin saanut tartunnan"

Ihan turhaan maskittomat jauhatte, että se ei minua suojaa. Se ei ole pointti! Kaikille ei maailman napa ole koti, uskonto, isänmaa - vaan universaali yhteys, humaani asenne.

Vierailija
39/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hoitava lääkärini kirurgi kertoi, että maski ei estä tartuntoja. Virukset menee maskia läpi. Meillä ei ole kuin maskisuositus, ei maskittomuuteen kukaan kaupassa puutu. Suosituksia lievennetään ensi viikolla.

Kysy ensi kerralla tuolta hoitavalta lääkärikirurgiltasi, että miksi he työssään pitävät maskia? Pitivät jo kauan ennen koronaa.

Vierailija
40/146 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, hoitava lääkärini kirurgi kertoi, että maski ei estä tartuntoja. Virukset menee maskia läpi. Meillä ei ole kuin maskisuositus, ei maskittomuuteen kukaan kaupassa puutu. Suosituksia lievennetään ensi viikolla.

Kysy ensi kerralla tuolta hoitavalta lääkärikirurgiltasi, että miksi he työssään pitävät maskia? Pitivät jo kauan ennen koronaa.

Ettei sylki lennä puhuessa leikkaushaavaan. Siihen ne maskit on tarkoitettu. Hengitysilma niistä on mennyt läpi ja ohi aina.