Onko nuori nainen mitään ilman merkkilaukkua?
Mitä mieltä? Kaikilla tuntuu olevan tänä päivänä merkkilaukkuja ja -lompakoita. Entä jos niitä ei ole, mitä ajattelette siitä? Tämä kysymys erityisesti merkkilaukkuja omistaville nuorille naisille.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:05"]
Mikä on merkkilaukku? Onko Marimekko?
Itse en tunnista näitä merkkilaukkuja, joista pissikset kohkaa. Mutta jos tunnistaisin, pitäisin fiksumpina niitä, joilla ei ole merkkilaukkua. Täytyy olla vähän bimbo, jos pistää yli 1000€ johonkin käsilaukkuun.
[/quote]
Tai sitten vaan rahakas:) Ihmiset käyttää niin eri asioihin rahansa. Pidetäänkö bimboina naisia jotka laittaa 1000€ elektroniikkaan, sisustustuottesiin, koruun, tupakkaan, alkoholiin jne... Ihmiset vaan käyttää rahansa eri lailla, toiset käyttää 1000€ vuodessa syöpäkääryleiden sauhutteluunkin eikä heitäkään bimbotella. Sillä 1000€ laukulla on sentään edes joku jälleenmyyntiarvo eikä pilaa terveyttä.
Itselleni ei ole väliä kanssaihmisten kamppeilla, enhän minä heitä tunne ja vaikka tuntisin ei olisi sittenkään. Se on ihan yksi hailee kulkeeko joku Vuitton veska olalla ja toinen kirpparilta löytäneen kangaslaukun kanssa. Ei mitkään vaatteet ja merkit määrittele ihmistä. Itselläni on joitain kalliimpia merkkituotteita, lähinnä siksi koska en ole löytänyt samannäköisiä halvemmalla. Ostan yleensä sitä mistä tykkään, ei ole merkistä kiinni vaan tuotteen ulkonäöstä. Suuri osa todella kalliista merkkituotteistakin on sellaisia joista en pidä ollenkaan. En ole merkkifriikki vaikka omistankin joitain kalliimpia tuotteita, yhtä lailla ostelen vintagelöytöjä kirppareilta. Minusta mielenkiintoisempaa pukeutumista on usein se ettei mitkään merkkilogot paista kuuhun, ehkäpä julkkiksista Jessica Alba voisi olla lähellä tyyliltään.. Siis ettei yleensä merkit paista vaikka varmasti omistaakin kalliita tuotteita, silti tyyli on hyvin maanläheinen eikä moni edes tunnistaisi kyseisiä merkkejä. Jotenkin omituista minusta että joidenkin laukkujen perusteella määriteltäisiin koko ihminen tai ylipäänsä että jos ei ole merkkilaukkua, se olisi jotenkin negatiivista...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:16"]
Järkevä nainen ei osta mitään helvetin naurettavia merkkilaukkuja, kun saman veskan saa marketista parillla kympillä. Lähinnä naurattaa nämä typerykset, jotka kuvittelee oman "arvon" jonkun silmissä nousevan, kun kannetaan ei-niin-huomaamattomasti sitä helvetin rumaa merkkiveskaa yli-isot MERKKIarskat silmillä, täyteaineista koomassa olevat huulet törröllä, pallosilarit tursottaen liian pienen paidan läpi, ja luullaan olevansa niin helvetin cool ja kadehdittavia ja haluttavia :) .. Ja samaan aikaan ulosotossa, jotta kaikki tää "luksus" voidaan rahoittaa :D :D Naurettavinta ikinä, ja näitä idareita on NIIIN paljon nykyään. Aivan liikaa.
[/quote]
Järkevä nainen ei myöskään tuomitse toisia naisia typeryksiksi tai idareiksi, sen perusteella miten he pukeutuvat tai mitä omistavat.
terveisin: ylisuuret aurinkolasit päässä (pienet arskat kun ei tähän naamatauluun sovi) kipittävä nainen jolla merkkilaukkukin joskus olalla. Itse maksan tuotteesta paljon vain silloin jos siitä ei ole mahdollista saada vastaavaa versiota halvemmalla, suurin osa kuitenkin omistamistani tuotteista on edullisia. Joskus sitä vain haluaa tietyt saappaat tai laukun joihin tykästyy, samoin kuin tykästyy tietynlaiseen sohvaan tai autoonkin enemmän. Ei kai se rikos ole omia rahojaan käyttää. Jotkut laittaa tonnin vuodessa tupakkaan, toiset ostaa sillä summalla vaikka laukun. Ei se jälkimmäisestä ulosotossa olevaa idaria tee.
Mun kaveri, ihana ihminen mutta myös niin mahdoton. Todella kaunis luonnostaan, mutta silmissä järkyttävät tekoripset, läträä itseruskettavaa ympäri vuoden ja on ihan oranssi, kaikki pitää olla merkkiä vaikka itse asuu kaupungin vuokraläävässä, lapsellakin on merkkivaatteita, ja ei suostu pukemaan tätä "lapsellisiin" vaatteisiin, vaan vauvasta asti ollut nahkatakkeja ja niken lenkkareita ja farkkuja ja lacosten pikeepaitoja. Käy kyllä töissä, joten ei ole yhteiskunnan elätti, mutta velkaa on joka suuntaan. Suurin haave myös hänellä olisi saada silikonitissit. Hän on mua yli 10 vuotta nuorempi, ja usein mietin että mun ikäluokka oli paljon erilaisempi parikymppisinä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:40"]
Näistä kommenteista että "saman laukun saa Citymarketista pilkkahintaan" näkee että ks. kommentoija ei ole koskaan oikeasti nähnyt/käsitellyt merkkilaukkua... Se ei katsos ole pelkkä malli/merkki mikä niissä kiehtoo, vaan kun niitä koskee ja käsittelee, jopa haistaa, siinä huomaa sen eron, laadukas materiaali näyttää/tuntuu/tuoksuu erilaiselta, ne kestävät ja ovat hyvin suunniteltuja, toimivia... Ero on kuin yöllä ja päivällä.
[/quote]
Aivan, mutta se mikä on laadukas laukku ei välttämättä olekaan se teinien suosikkimerkkinen laukku. Monet LV laukut eivät edes ole nahkaa, siis nämä Monogramit esmes.
Kun laukku maksaa tuhansia euroja, joko kyse on siitä, että maksaa pelkästä brändistä, usein niin että yritys ihan tahallaan valmistaa vain rajoitetun määrän tiettyä mallia, jolloin hinnan voi nostaa kattoon keinotekoisesti.
Toinen syy laukkujen ylipaisuneeseen hintaan on naha laatu, se on kyseenalaisesti tuotettua krokotiilin, käärmeen tai muun eksoottisen eläimen nahkaa.
Se että nahka on revitty eksoottisen elävän käärmeen päältä ei tee nahasta mielestäni "laadukasta". Tavallistenkin eläinten kuten vuohien ja nautojen pehmeimmät nahkat ovat itse asiassa joko eläinvauvojen tai jopa sikiöiden nahkaa. Esim. kuuluisa sahviaani (saffiano) on vasikan nahkaa.
"Laatua" on siis monenlaista.