Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin asuinalueet

Vierailija
04.06.2015 |

Suositelkaa asuinaluetta Helsingissä. Pitäisi olla turvallista, koiraystävällistä ja kohtuu järkevän hintaista. Mihinkään mamujen valtaamalle alueelle en haluaisi. Hyvät julkiset kulkuyhteydet olisi plussaa. :)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:47"]

Lauttasaari

[/quote]Ei ole kohtuuhintainen vaan kallis.

Vierailija
22/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap ei myöskään ihan keskustan betonihelvettiin koiran kanssa halua :) Mutta semmonen rauhallinen ja _turvallinen_ alue lähellä keskustan palveluita ois kiva. Toki ydinkeskusta olisi jees jos olisi helvetisti rahaa, mutta se realismi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula. jos pikku ammuskelu silloin tällöin ei haittaa, niin sinne vaan.

Vierailija
24/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tykkää enemmän vanhoista asuinalueista kieltämättä. 50-60-l talot on ihania. Ja nyt on tarjottu paljon alueita joista en koskaan ole edes kuullut. Alanpas selvitellä! :)

Vierailija
25/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:31"]

Krunikka, Katajanokka ... On ainakin rauhallista ja koiraystävällistä. 

Lehtisaaressa ja Kuusisaaressa on rauhallista kuin haudassa, ja takuuvarmasti kaikki asukkaat ovat vitivalkoisia.

Ehkä Espoo tai Kauniainen, tai joku Nurmijärvi sopisi teille hyvin? Monikulttuuriseen kaupunkiin ei pidä muuttaa ellei sitä osaa arvostaa.  

[/quote]

Kuusisaaressa on paljon suurlähetystöjä, joten tiedä siitä asukkaiden vitivalkoisuudesta.

[/quote]Kyllä ap nyt varmasti joutuu jättämään väliin ne Kuusisaari-Lehtisaari 4000e/kk vuokrarivarit. 

Miksi mokumammat aina ottavat itseensä jos joku ei halua asua Mogadishussa? 

Vierailija
26/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Herttoniemi tai Myllypuro? 50-lukulaisia lähiöitä, vehreää ja sopivan harvaan rakennettua.

Vierailija
27/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Kuusisaari ei taida olla mun juttu. Vanhaa Herttoniemeä olen itse miettinyt.. :)

Ap

Vierailija
28/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:56"]

Joo Kuusisaari ei taida olla mun juttu. Vanhaa Herttoniemeä olen itse miettinyt.. :) Ap

[/quote]

Vanhasta herttoniemestä terveisiä. Tuossa on iso metsä vieressä ja siellä on myös koirapuisto. Vieressä on myös hyppyrimäki pururata ja urheilukenttä. Lisäksi koulu ala sekä yläaste plus sairaala aivan vieressä. Tenniskenttiä on myös. Metro on myöskin aivan vieressä jolla pääsee 10 minuutissa keskustaan. Kirkkokin löytyy ja tarhakin. 

Vierailija
29/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotaloa, rivaria vai omakotitaloa meinasit ? Vaikuttaa alueeseen aika paljon. Jos kaipaat koiralenkeille pääsyä luontoon ja hiekkateille valitse jokin Helsingin keskuspuistoa lähellä oleva alue: kohtuuhintaisia ja vihreitä alueita ovat esim. Kaarela, Hakuninmaa, Maununneva, Pohjois-Haaga, Lassila ja Maunula.

Vierailija
30/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:48"]

Mites pohjois-Helsinki? Oulunkylä ja Tapanila ihan kivoja alueita ja lähijunalla pääsee 10-15 minuutissa keskustaan. Malmi ja Pukinmäki / Pihlajamäki samalla suunnalla hieman levottomampia, mutta ei nyt mitään gettoja sentään. Maunula ja Pakila myös ok, mutta juna ei sinne kulje. Bussiyhteydet kyllä hyvät.

[/quote]

Itse myös miettisin Pohjois-Helsinkiä ihan kulkuyhteyksien takia. Juna on kätevä kulkuväline keskustaan tai vaikka Pasilaan. Esim. jos AP käyt tekemässä niitä sairaanhoitajan keikkatöitä Töölön ja Meilahden suunnalla, terveydenhoitajaopintoja muualla, ja lasten harrastukset ovat keskustassa, perheen liikkumiseen menee helposti tunteja päivässä bussien ja ratikoiden kanssa pelatessa. Esim. itselläni oli tilanne, jossa 8 km työ- ja tarhamatkoihin meni  julkisella puolitoista tuntia suuntaansa, vaikka asun eräällä Helsingin parhaista paikoista. Metro ja junat ovat siis yleensä ylivoimaisesti nopein tapa siirtyä pisteestä a pisteeseen b, mutta metrolinjojen lähettyvillä on vähemmän kivoja ja rauhallisia asuinalueita kuin junayhteyksien.

Vierailija
31/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori täyttää kaikki toiveet. Hyvät ulkoilualueet käsillä, ei mamuja, alueella valtaosa 50- ja 60 -luvun taloja. Meri lähellä, metro lähellä. Työkeikkapaikkoja vanhainkodistakin voisi olla.

Vierailija
32/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:56"]

Joo Kuusisaari ei taida olla mun juttu. Vanhaa Herttoniemeä olen itse miettinyt.. :) Ap

[/quote]

Vanhasta herttoniemestä terveisiä. Tuossa on iso metsä vieressä ja siellä on myös koirapuisto. Vieressä on myös hyppyrimäki pururata ja urheilukenttä. Lisäksi koulu ala sekä yläaste plus sairaala aivan vieressä. Tenniskenttiä on myös. Metro on myöskin aivan vieressä jolla pääsee 10 minuutissa keskustaan. Kirkkokin löytyy ja tarhakin. 
[/quote]
Eikös Herttoniemen sairaala pureta?

Vierailija
33/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Pasila, Ruskeasuo, Meilahti, Pikku-Huopalahti, Haaga, Munkkivuori, Konala, Viikki (esim. Latokartano), Suutarila, Tuomarinkylä, Pakila, Tapanila?

Vierailija
34/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:41"]Laajasalo lienee itä-Helsinkiä? Onko se kivaa aluetta? :)
[/quote]
Vietin lapsuuteni siellä. Meillä oli huvila meren rannalla. Joo, oikein kiva alue.

Vierailija
35/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:56"] Joo Kuusisaari ei taida olla mun juttu. Vanhaa Herttoniemeä olen itse miettinyt.. :) Ap [/quote] Vanhasta herttoniemestä terveisiä. Tuossa on iso metsä vieressä ja siellä on myös koirapuisto. Vieressä on myös hyppyrimäki pururata ja urheilukenttä. Lisäksi koulu ala sekä yläaste plus sairaala aivan vieressä. Tenniskenttiä on myös. Metro on myöskin aivan vieressä jolla pääsee 10 minuutissa keskustaan. Kirkkokin löytyy ja tarhakin.  [/quote] Eikös Herttoniemen sairaala pureta?

[/quote]

Jotain sellasta on puhuttu monta vuotta. Kai se kohta tulee vastaan mutta onhan täällä sitten noita vanhainkoteja jonne AP voi mennä. Niitä on kai vielä lisää tulossa. Sairaala, kirjasto seurakuntatalo kaikki  puretaan ja tilalle tulee asuntoja kai. Tiedä sitten miten saavat sopimaan näiden vanhojen talojen keskelle.

Vierailija
36/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaren vanhempi osa, 60-luvulla rakennetut talot, on mun mielestä todella kivan näköistä aluetta. Columbukseen ja metrolle tulee kyllä matkaa ... Olen vain kyläillyt siellä, en tiedä syöttöbusseista jne. 

Laajis on tylsä mun mielestä, niin syrjässä jotenkin. Hertsika ihana, kaunis, vihreä, mutta kallis. 

Kalleus kyllä leimaa kaikkia kivoja asuinalueita, Arabiaa, Arabianrantaa, Pakiloita, Oulunkylää, Maunulaa ... Millainen tilanne on Meilahdessa (Kuusitie, Pihlajatie jne)?

Vierailija
37/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Haaga. Junalla keskustaan 9 min. Todella monet bussit kulkevat ohi joko Vihdintietä tai Hämeenlinnanväylää. Myös 10 ratikka on lähellä. Keskustaan ja keskustasta kotiin pääsee siis todella kätevästi. Samoilla busseilla ja ratikalla pääsee myös nopeasti Meilahteen ja Töölöön, jos sielläpäin sairaanhoitajan keikkaa teet. Talot on pääosin 50-luvulla rakennettuja ja alueen ympäriltä löytyy monipuolista vehreää ulkoilumaastoa (keskuspuisto, tali, riistavuori, pikku-huopalahti). Alueella on aika paljon vanhuksia ja perheitä. Aika vähän mamuja.

Vierailija
38/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäjänmäki, Konala...? 50-60 -luvulla rakennettua kerrostaloa löytyy. 10 minuutissa junalla keskustaan. Rauhallista on (Konalan puolella ainakin). Ei värinää.

Vierailija
39/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö tai Kamppi? Oulunkylä?

Vierailija
40/61 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Huopalahdessa 50% asukkaista lienee jotain muuta etnistä ryhmää kuin kantasuomalaisia, koska sosiaalista asuntotuotantoa on ja PALJON. Samalla muiden kuin kaupungin asuntojen vuokrat kuitenkin hyvin korkeat sekä yleisellä tasolla että imo laatuun nähden. Eli ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän