Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtutulehdus

Vierailija
25.05.2015 |

Millaisia oireita sairastaneilla on ollut kohtutulehduksessa? Ja olitko synnyttänyt vai mistä syystä sait tulehduksen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa, että kysyin hyneltä, että mistä huomaan, jos saan tästä toimenpiteestä kohtutulehduksen, johon gyne sanoi, että korkeasta kuumeesta. Huono vastaus, sillä haluan havaita sen aiemmin kuin katastrofissa.

Vierailija
4/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on sanottu, että kohtutulehdus haisee todella pahalta ja voimakkaalta.? Ruskehtavaa vuotoakin tulee. Taitaa se vuoto nimenomaan olla se hajun aiheuttaja.

Vierailija
5/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehdus etenee niin nopeasti, että ensimmäinen oire tosiaan on se korkea kuume eli yli 38. Itselläni kipusi 39,4 asteeseen parissa tunnissa eikä vielä ehtinyt alkaa kohtuunkaan koskemaan. Toinen oire on se, että alkkareissa alkaa haisemaan kuin joku olisi ryöminyt sinne kuolemaan - kätilön sanoja lainatakseni. :)

Vierailija
6/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tule kova kuume. Minulla vain vähän lämpöä. Mömmöä oli runsaasti syvällä emättimessä ja helvetilliset kivut alavatsalla. Niin ja en ollut synnyttänyt ja ei osannut sanoa mistä oli tullut.

Vierailija
7/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 22:02"]Kohtutulehdus etenee niin nopeasti, että ensimmäinen oire tosiaan on se korkea kuume eli yli 38. Itselläni kipusi 39,4 asteeseen parissa tunnissa eikä vielä ehtinyt alkaa kohtuunkaan koskemaan. Toinen oire on se, että alkkareissa alkaa haisemaan kuin joku olisi ryöminyt sinne kuolemaan - kätilön sanoja lainatakseni. :)
[/quote]
Ei välttämättä. Mulla oli lähes kokonaan oireeton, ainoastaan pahanhajuista ruskeaa vuotoa. Ja se haju oli kyllä oikeasti ihan kamala, tuli kyllä kuolema mieleen.

Vierailija
8/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli järkyttävät alavatsakivut ja vähän rusehtavaa vuotoa (ei juurikaan haissut). Pikkuisen lämpöä, ei kuumetta.

Vierailija
9/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei hajuja tao vuotoja. Pelkästään 38-39 astetta kuumetta. 2vk synnytyksestä.

Vierailija
10/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli valtavat kivut enkä pystynyt kävelemään kunnolla. Tuli synnytyksen jälkeen. Kuume ei noussut ollenkaan, vaikka tulehdus oli raju. Haju oli myös järkyttävä.

Vierailija
11/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavinnan jälkeen nousi seuraavana päivänä kova kuume. Muita oireita ei ehtinyt tulla.

Vierailija
12/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli synnytyksen jälkeen. Ensin korkea kuume (yli39). Sitten alavatsakivut ja sellainen tunne, kuin olisi kohdun tilalla ollut valtava kivi (siis painontunnetta). Jälkivuotoon tuli selviä märkäklönttejä mukaan. Hajua ei ollut ehtinyt yllättäen kehittyä kovin pahasti, mutta se on ilmeisesti erittäin yleinen oire.

Vierailija
13/13 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kuparikierukasta kohtutulehdus. Kauheet krampit+lämpö.