Itsellinen äitiys vaihtoehtona?
Haluaisin kokemuksia ja näkökulmia aiheeseen. Minulla ikää 32v ja avioero puolitoista vuotta sitten, aika on mennyt itsensä parantelemiseen. Haluaisin kovasti tulla äidiksi, mutta ikä asettaa paineita. Olen aina ollu "valikoiva" kumppanien suhteen siinä mielessä, että en ihastu kovin helposti ja olen mieluummin yksin kun suhteessa vain suhteen vuoksi. Nyt avioeron jälkeen olen käynyt useammillakin treffeillä, mutta ei ole tullut kiinnostavaa tyyppiä vastaan.
Olen alkanut miettiä lapsen hankkimista yksin, mutta jostain syystä ajatus tuntuu itsekkäältä. Mietin onko oikein tuoda lapsi tähän maailmaan kasvamaan ilman isää vain koska minä haluan olla äiti. Toisaalta tiedostan senkin, että tässä maailmassa on erittäin paljon vahingollisia ja toimimattomia kahden vanhemman perheitä, jotka traumatisoivat lapsia. Silti en vielä ole oikein sinut tuon ajatuksen kanssa. Asia ei ole ajankohtainen juuri nyt, koska haluan vielä katsoa voisinko löytää kumppanin. Mutta uskallanko vielä odottaa?
Olen tietoinen myös kumppanuusvanhemmuusesta, mutta tuo vaihtoehto on toistaiseksi suljettu pois, en koe ajatusta hyvänä.
Kommentit (43)
Olen parikuisen vauvan äiti. En pärjäisi ilman vauvan isää, sen verran rankkaa on ollut tähän saakka. Tukiverkkoa on, eikä vauvakaan ole esim. koliikkinen, mutta en koskaan hankkisi lasta yksin.
Riippuu milloin haluat lapsia. Oletko yrittänyt etsiä
Hei itsellinen joka parisuhteessa,
Saat yksityiseltä hoitoja, jos toteat kylmän viileästi olevasi yksin liikkeellä. Ei ole tarpeen kertoa parisuhteen todellisesti tilasta yksityiskohtaisesti. Sillä mielestäni olet hyvällä asialla tavoittelemassa äitiyttä. Mutta parisuhteesta kertomassa ei saa yksityiseltäkään hoitoa. Valinta on sinun, mutta voin kertoa, että tämä mahdollisuus on olemassa. Tsemppiä