Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsellinen äitiys vaihtoehtona?

Vierailija
30.01.2022 |

Haluaisin kokemuksia ja näkökulmia aiheeseen. Minulla ikää 32v ja avioero puolitoista vuotta sitten, aika on mennyt itsensä parantelemiseen. Haluaisin kovasti tulla äidiksi, mutta ikä asettaa paineita. Olen aina ollu "valikoiva" kumppanien suhteen siinä mielessä, että en ihastu kovin helposti ja olen mieluummin yksin kun suhteessa vain suhteen vuoksi. Nyt avioeron jälkeen olen käynyt useammillakin treffeillä, mutta ei ole tullut kiinnostavaa tyyppiä vastaan.

Olen alkanut miettiä lapsen hankkimista yksin, mutta jostain syystä ajatus tuntuu itsekkäältä. Mietin onko oikein tuoda lapsi tähän maailmaan kasvamaan ilman isää vain koska minä haluan olla äiti. Toisaalta tiedostan senkin, että tässä maailmassa on erittäin paljon vahingollisia ja toimimattomia kahden vanhemman perheitä, jotka traumatisoivat lapsia. Silti en vielä ole oikein sinut tuon ajatuksen kanssa. Asia ei ole ajankohtainen juuri nyt, koska haluan vielä katsoa voisinko löytää kumppanin. Mutta uskallanko vielä odottaa?

Olen tietoinen myös kumppanuusvanhemmuusesta, mutta tuo vaihtoehto on toistaiseksi suljettu pois, en koe ajatusta hyvänä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi suotavaa, että asiaa harkitsevat hankkisivat lapsia. ja perse edellä kännissä sekoilevat tai uskonnon velvoittamat eivät. Menee vähän päinvastoin.

Vierailija
22/43 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen on aina itsekästä.

Kaikki oleminen ja tekeminen voidaan tulkita itsekkääksi, mukaanlukien epäitsekkyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista haluaa lapsen ja ihan itsekkäistä lähtökohdista.  Ei tämä nyt paljoa eroa siitä että haetaan menestyvää miestä ja unohdetaan ne pillerit jne.   

Itsekkäistä? Itselliset äidit mielikuvana ovat omasta mielestäni rohkeita ja tiedostavat etukäteen tietoisesti punniten lähteekö yksinhuoltajuuteen ja onko sen väärti, rakkaus ja elämän lahja jollekkin antaen. En usko itselliset naiset ovat itsekkäitä kun luopuvat monesta koska ovat yksinodottajia, hoitavat yksin oman aikansa, raha menot vastuu työt ohella. Rohkeita ja vastuun otto nykyisiä ja nimenomaan päinvastaisista kuin itsekkäät. Luopuvat itsekkäistä asioista lapsen takia, joka on sen arvoista.

Vierailija
24/43 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itselliseen vanhemmuuteen jotain kriteerejä? Olen ymmärtänyt, että adoptiovanhemmuuden kriteerit ovat hyvin tiukat.

Klinikalla voidaan tehdä psykologinen testi.

Menisin Tinderillä Serbiaan. Viikonloppu siellä. Muki ja ruisku mukaan mikäli luomuna on liikaa.

Puolasta pääsee halvalla. Lennä Hesasta Ryanairilla.

Rome2rio aikatauluja.

Serbiassa miehet sekä naiset ovat jumalaisen upeita.

Vierailija
25/43 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei halua suomalaista spermaa, koska tulee terveempiä lapsia vähän erilaisemmilla geeneillä? Missä maissa voi käydä edullisesti spermapankissa ja klinikalla hedelmöittämässä, kun Suomessa sekin on ihan liian kallista.

Vierailija
26/43 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä ketjua

Vierailija
27/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta: olemme pitkässä parisuhteessa. Mies ei voi saada lasta eikä halua. On jo omat. Minä haluan lapsen ja se on miehelle ok. Hedelmöityshoitoja ei kuitenkaan tehdä parisuhteessa oleville, jos lapsi olisi vain toisen puoliskon.

Vierailija
28/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta: olemme pitkässä parisuhteessa. Mies ei voi saada lasta eikä halua. On jo omat. Minä haluan lapsen ja se on miehelle ok. Hedelmöityshoitoja ei kuitenkaan tehdä parisuhteessa oleville, jos lapsi olisi vain toisen puoliskon.

Eikö edes yksityisellä?

Vierailija
29/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille itsellistä vanhemmuutta miettiville:

Pohdi, onko sinulla todella vankat tukiverkot ympärillä, jos sinulle sattuu jotakin (vaikea sairastuminen, pysyvä työttömyys tms). Nimimerkillä minä sairastuin vaikeaan elinikäiseen, fyysiseen sairauteen lapsen synnyttyä. Arki vauvan/taaperon kanssa olisi ollut aivan mahdotonta, jos olisin ollut yksin (tukiverkkoja ei ollut). Onneksi mies oli huolehtimassa lapsestamme, kun en itse sairauden takia pahimmassa vaiheessa pystynyt.

Vierailija
30/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermapankit sun muut laittomaksi!

Vierailija
31/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäsinäsinä määräät. Syntymä on kuolemantuomio :)

Vierailija
32/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo ylitäynnä. 

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
33/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo ylitäynnä. 

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Hyvin nuo toimivat yhdessä, 8mrd 😊

Vierailija
34/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ihmisapinat ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.

Vierailija
35/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittavat työt automatisoidaan. Automaatioon tarvitaan osaajia, mutta tehokkaimmin sikiää väestö joka ei sellaiseen kykene. Millä heidät tulevaisuudessa elätetään? Varmaan palataan takaisin alkuun jossa olemassa olevia järjestelmiä ei kukaan osaa korjata, tehostaa eikä päivittää, vaan kaikki aletaan tehdä taas manuaalisesti.

Niin siis jos täällä enää mitään elämää on kaiken ympäristön riiston jälkeen. Meret vapauttavat valtavat määrät vuosituhansien aikana kertynyttä kuolleista pohjaan uponneista eläimistä peräisin olevaa metaanimassaa ilmakehään tarpeeksi lämmettyään. Lämmin nestehän liuottaa vähemmän kaasuja kuin kylmä. Ei ole mitään keinoa estää sitä. Toisaalta sillä ei isossa mittakaavassa ole mitään merkitystä, koska aurinko tulee sammumaan ja maapallo katoaa sen romahduksesta syntyvään mustaan aukkoon, kuten kaikki edelliset ja tulevatkin maapallot.

Vierailija
36/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisen elämän tekeminen on syntiä :(

Vierailija
37/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lastani niin paljon, että se menee oman lisääntymistarpeeni edelle <3

Vierailija
38/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.

Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi.

Vierailija
39/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kumppanuusvanhemmuus? Lapsella olisi isä ja sieltä ehkä myös turvaverkkoja.

Ihan mielenkiinnosta, miksi tätä kommenttia on alapeukutettu niin paljon?

Vierailija
40/43 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.

Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi.

Hyvää äitienpäivää vaan sillekin <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi