Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Veera, 23, ei saanut vakuutusta terapiakäyntinsä takia

Vierailija
30.01.2022 |

"Mielenterveydestä huolehtiminen saattaa estää vakuutuksen saamisen. "
https://yle.fi/uutiset/3-12289735

Esim Veera ei saanut tässä sairausvakuutusta terapiakäynnin takia. Pakko jakaa uutinen koska itsellekin niin tuttua. Yliopistoaikana lähdin vaihtoon ja hain IF:iltä matkavakuutusta vaihdon ajaksi. Tuli kielteinen päätös ja syy: masennuslääkkeen käyttö koska olin 1-2 vuotta sitten lääkäriltä hakenut apua jatkuvasti masentuneeseen ja ahdistuneseen mielialaan. Ilman vakuutusta sitten lähdin vaihtoon ja toivoin ettei mitään sattuisi.

Esim tässä omassa tapauksessa se olisi ollut IF:ille ok jos olisin ollut hakematta apua masennukseen ja antanut sen pahentua.

Muita kokemuksia miten avun hakeminen mt-ongelmiin on estänyt vakuutukset?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vegaani.

Vierailija
82/82 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä myönnettiin laaja matkavakuutus vaikka oli useampi psyk. hoitosuhde masennuksen takia taustalla ja varmaan kolmisen eri mt diagnoosia siinä vaiheessa. En kyllä muista vakuutusyhtiötä.

Ollaankohan nykyään sitten tiukempia?

Kyllä, koska ennen korvattiin myös itsemurhat henkivakuutuksessta,

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmien kustannukset saattavat kohota valtaviksi ja kestää loputtomasti aikaa. Ei minkään matkavakuutuksen kate sellaista kestä. Ihan järkevää evätä hakemuksesi.

Ei matkavakuutus mitään mt palvelujen hoitoa sisällä, taukki. Onnettomuuksia, varkauksia varten se on.

Mun vakuutusehdoissa mainitaan, ettei korvata hukkuneita matkatavaroita, jos mt-diagnoosista on kulunut alle 5 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän