Merinovillaisten trikoiden istuvuus - kannattaako ottaa tiukat vai vähän väljemmät?
En siis tarkoita vähän väljemmillä löysiä vaan tiukkoja, mutta ei niiin tiukkoja. Olen juuri kahden koon välissä.
Osaako siis kukaan vastata, kumpi istuvuus olisi merinovillaisissa kerrastohousuissa parempi? Ja perustelut?
Kommentit (9)
Mun mielestä taas vähän napakammat, koska merinovilla löystyy käytössä.
Itse tykkään alusvaatekerrastosta napakkana ja ihonmyötäisenä. Ärsyttää vietävästi, jos esim. pitkikset on rutussa housujen alla tai ylipäätänsä ns. liikkuvat vapaasti, mieluummin ovat tiukasti iholla. Samasta syystä nään käytössä venymisen isompana ongelmana kuin pesussa kutistumisen - oma kerrastoni ei viileässä villapesussa kokoa muuttanut.
#3 jatkaa…
Piti sanoa, että itse siis otan aluskerrastoista aina kokoa pienemmät kuin mitä tyköistuvat vaatteet yleensä ovat (S istuu normivaatteista aika napakasti, joten XS toimii merinovillakerrastossa). Eli tarkoituksella ”liian pienet”. Mutta makuasia varmastikin.
Napakammat, koska merinovilla mukautuu. Varsinkin kun olet kokojen välissä
Kovin napakat pöksyt ovat aika epämiellyttävät käyttää.
Pienempi. Minulla on merinovillakerrasto ja pesen sitä ihan neljässäkympissä välillä. Pesun jäljiltä se on ihan vartalonmyötäinen ja käytössä alkaa venyä sieltä täältä.
Pienempi. Alusvaatteeiden kuuluukin olla pienempiä kuin päälivaatteiden. Toki sun pitää mahtua siihen...
Väljempi on lämpimämpi, koska lyösien kuitujen sisään ja väleihin jää enemmän ilmaa.
Vähän väljempi, koska merinovilla saattaa kutistua pesussa vaikka pesisikin oikein. Muuten on kohta liian pienet housut jos ostat jo valmiiksi tiukat.