Missä vaihtaa valuuttaa?
Olen lähdössä ensimmäistä kertaa ei-euromaahan lomalle. Varmuuden vuoksi haluaisin vaihtaa jonkin verran käteistä, missä vaihtaminen olisi kannattavinta? Lentokentällä vai jossakin rahanvaihtopisteessä mitä on ainakin Pasilan asemalla ja rautatieasemalla.
Kommentit (26)
Yksi sana nykyaikana - kansainvälinen luottokortti.
Sveitsissä voi hyvin maksaa ja nostotkin onnistuu lentokentällä vaikka toki jotakin kuluja tulee. Todennäköisesti myös debit nosto onnistuu joten ei tarvitse laittaa edes luotolle.
Nostat kohdemaan lentokentällä automaatista. Siitä menee parin euron nostopalkkio. Näin olen itse tehnyt joka paikassa mihin menen. Reissaan paljon joten on aina myös usan dollareita vähän mukana joita voi vaihtaa käytännössä missä päin maailmaa tahansa. Ja kun lähtee ulkomailla kotiin päin vaihdan aina loput rahat takasin dollareiksi niin on seuraavaa reissua varten rahat valmiina.
Miksi vaihtaa käteistä rahaa pankissa tai jossain forexissa, kun sitä voi nostaa kortilla automaatista aivan kuten Suomessakin?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:33"]
Miksi vaihtaa käteistä rahaa pankissa tai jossain forexissa, kun sitä voi nostaa kortilla automaatista aivan kuten Suomessakin?
[/quote]
Ulkomailla kortinkäyttö ja nostaminen maksaa. Varsinkin jollakin Visa Electronilla.
Voi kyllä siellä pankki automaatilla vaihtaa 100 sek = 10€ mene siellä pankiautomattin ja valitse 2,000 sek
Forex on varma, nopea ja luotettava. Voin lämpimästi suositella FOREX. Forex vaihtaa varmasti myös Sveitsin frangeja.