Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset pysykööt kotona hoitamassa lapsia, tämäkö on hallituksen linja?

Vierailija
03.06.2015 |

Hallitus puhuu juhlapuheissa työurien pidentämisestä, kannustinloukkujen vähentämisestä ja työntekoon kannustamisesta. Todellisuudessa kuitenkin hallitusohjelman linjaamalla uudistuksilla ollaan luomassa entistä pahempia kannustinloukkuja ainakin yhdelle ryhmälle: pienten lasten äideille. Päivähoidon laatua uhataan heikentää ja lasten kehitys vaarantaa ryhmäkokoja kasvattamalla. Päivähoitomaksuja nostetaan. Samaan aikaan kotihoidontukeen ei kajota. Viesti on minusta aika selvä: naiset pysykööt paikallaan eli kotona hoitamassa lapsia, työttömyysluvutkin kaunistuvat. Ainakin minut tämä hallituksen työntekoon kannustava linjaus on saanut vakuuttuneeksi siitä, että töihin palatessani teen lyhennettyä työviikkoa, ja nostan sitten osittaista hoitotukea. Silti tämä politiikka kyllä ottaa minua päähän aika raskaasti.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:24"] Miten niin naiset? [/quote] Kysyy ihminen, joka elää omassa kuvassa kuplassaan jossa miehen jääminen kotiin on realistinen mahdollisuus. [/quote] Miksei olisi realistinen vaihtoehto? Tiedän monia miehiä jotka ovat jääneet kotiin lasten kanssa. Ei siinä ole mitään omituista nykyään. [/quote] Vuonna 2014 kotihoidontuen saajista miehiä oli 6,3%. Minäkin tunnen useita miehiä, jotka ovat kotona kotihoidontuella, mutta tiedostan eläväni kuplassa. Miehiä, jotka olisivat kotona yli 3-vuotiaiden lasten kanssa en tunne yhtään.

[/quote]

No se on pariskuntien oma päätös. Mitäs päättää niin. 

Vierailija
22/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:02"]

Lestadiolainen pääministeri ja katolilainen ulkoministeri...kumma juttu, jos haluavat naisten pysyvän kotona. 

[/quote]

Olin tulossa kirjoittamaan sanasta sanaan samaa kommenttia. Kiitos kun säästit vaivojani. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSS=sika sairaat sovinistit! En todellakaan synnytä yhtään lasta tämän peruspaskan hallituksen aikana. 

Vierailija
24/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:56"]Päivähoidon laatua uhataan heikentää ja lasten kehitys vaarantaa ryhmäkokoja kasvattamalla. [/quote]

Nyt on siis isojen ryhmässä yksi aikuinen seitsemää lasta kohden ja jatkossa kahdeksaa lasta kohden? Kyllä on järkyttävä uudistus! Hyvinvointivaltio on romutettu!! 

Suomalaiset elää pumpulissa kun tällaisista "leikkauksista" kehdataan valittaa.

Vierailija
25/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:59"]

Lestadiolainen pääministeri ja katolilainen ulkoministeri...kumma juttu, jos haluavat naisten pysyvän kotona. 

[/quote]

Olin tulossa kirjoittamaan sanasta sanaan samaa kommenttia. Kiitos kun säästit vaivojani. ;)

[/quote]

Sotkevat satukirjojaan politiikkaan...

Vierailija
26/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:16"]

En usko, että hallituksen tarkoituksena on pakottaa äitejä kotiin. Mutta epäilemättä toivovat, että päivähoitoon tulisi nykyistä enemmän yksityisiä palveluntarjoajia, jotka kilpailevat nimenomaan laadulla ja pienillä ryhmillä. Siinä saataisiin naisyrittäjyyttäkin eteenpän.

Itse maksaisin mielelläni enemmänkin hyvästä päivähoidosta, mutta tällä hetkellä ne yksityiset vaihtoehdot ovat just jotain touhuloita, joissa ryhmäkoot ovat tapissa ja työntekijät lujilla.

[/quote]

Minä taas maksaisin mielelläni lisää veroja, että sama mahdollisuus laadukkaaseen päivähoitoon olisi myös lähiön Nicojannicalla. Uskon vilpittömästi, että laadukas päivähoito, joka ei ole eriytynyt rikkaiden ja köyhien paikoiksi tekee tulevaisuuden Suomesta minun hyväosaisille lapsilleni paremman paikan. 

[/quote]

Minun on just nyt vaikea ajatella, että se verojen maksaminen kääntyisi omaksikin eduksi. Olen maksanut veroja aika hitosti ja hoitanut kaksi lastani täysin kotona. Nyt olisi syksyllä töihin paluu, eikä minkäänlaista autottoman ulottuvissa olevaa hoitopaikkaa tarjolla. Kuulemma kaikki lähipaikat menevät jo hoidossa olevien nicojannicoiden sisaruksille. Eli olisi pitänyt pistää esikoinen virikehoitoon. 

Vierailija
27/51 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:05"]

SSS=sika sairaat sovinistit! En todellakaan synnytä yhtään lasta tämän peruspaskan hallituksen aikana. 

[/quote]

Mielestäni on ihan fiksua miettiä asiaa seuraavankin hallituksen kohdalla. Meitä on kuusi miljardia, ja meillä, joilla on ehkäisyyn mahdollisuus, olisi vastuu miettiä, miksi juuri meidän geenienme pitäisi jatkua.

Vierailija
28/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn mielelläni kotona. Nostaisivat vaan vähän tukia

Vierailija
29/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:57"]

Pysyn mielelläni kotona. Nostaisivat vaan vähän tukia

[/quote]

Miten kauan? Entäs sitten kun lapset ovat isoja, sitten hoidat omat ja miehesi vanhemmat?

Vierailija
30/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies hyväpalkkainen, minä tienaan nettona 1700e. jos käyn yhä töissä ja hoitomaksu nousee esim. 600 euroon, käteen jää 1100e. jos jään työttömäksi, saan peruspäivärahaa nettona noin 500e(?), mutta hoitomaksuja ei menisi. eikä menisi rahaa työmatkoihin eikä lounaisiin plus lisääntyneellä vapaa-ajalla voisi tehdä edullisesti ruoat alusta alkaen ja aikaa jäisi metsästää lapsille käytettynä urheiluvälineet ja vaatteet. silkkaa säästöä! tästä päästään siihen lopputulemaan, että työnteosta ei paljon rahallisesti kostu...

Vierailija
32/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:06"]

meillä mies hyväpalkkainen, minä tienaan nettona 1700e. jos käyn yhä töissä ja hoitomaksu nousee esim. 600 euroon, käteen jää 1100e. jos jään työttömäksi, saan peruspäivärahaa nettona noin 500e(?), mutta hoitomaksuja ei menisi. eikä menisi rahaa työmatkoihin eikä lounaisiin plus lisääntyneellä vapaa-ajalla voisi tehdä edullisesti ruoat alusta alkaen ja aikaa jäisi metsästää lapsille käytettynä urheiluvälineet ja vaatteet. silkkaa säästöä! tästä päästään siihen lopputulemaan, että työnteosta ei paljon rahallisesti kostu...

[/quote]

Miksi aina lasketaan, että päivähoitomaksu on naisen maksettava kulu?

Vierailija
33/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäköön maltillisessa kasvattamisessa en näe ongelmaa. Lapsille voi palkata hoitajan, jos uraa tekevillä vanhemmilla on rahaa ja mieskin voi jäädä kotiin.

Vierailija
34/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näinpä. Harmi vaan, että Suomen naisia ei taida saada heräämään todellisuuteen ennen kuin on liian myöhäistä. Täällä kauhistellaan islamia ja naisten asemaa joissain muslimimaissa, kun sama on pian taas todellisuutta täälläkin ihan näiden kristittyjen toimesta...

Vierailija
35/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meidän tapauksessa näin on. hyväpalkkainen mies pysyy töissä, joten se, menenkö MINÄ töihin vai en, määrää sen, maksetaanko hoitomaksua vai ei.

se on tässä kohtaa merkityksetöntä, että kumman tililtä se oikeasti maksetaan.

5

Vierailija
36/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:12"]

Ryhmäköön maltillisessa kasvattamisessa en näe ongelmaa. Lapsille voi palkata hoitajan, jos uraa tekevillä vanhemmilla on rahaa ja mieskin voi jäädä kotiin.

[/quote]

Kiitos illan nauruista :)))

Vierailija
37/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kovasti korosti perheen oikeutta päättää itse vanhempain vapaiden jakamisesta ja lasten hoidostaa, ku kyse oli 6+6+6 mallista... ja tuo malli olis joka tapauksessa nykyistä kattavampi.. mä oikeasti luulin, että keskusta on lapsiperheiden puolella..

Vierailija
38/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan suuntaan vaikuttava nämä työelämän "uudistukset": jos koeaikana pidennetään ja irtisanomista helpotetaan, niin äiditön ne ovat ilman työpaikkaa, johon palata. Jos lomia vähennetään ja työpäivää pidennetään, niin taas tulee paineita jäädä kotiin, kun ei lasten hoito muuten onnistu. Vielä esikoululaiset tyrkätään tarhasta pois neljän tunnin jälkeen, niin...

Vierailija
39/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:20"]

Samaan suuntaan vaikuttava nämä työelämän "uudistukset": jos koeaikana pidennetään ja irtisanomista helpotetaan, niin äiditön ne ovat ilman työpaikkaa, johon palata. Jos lomia vähennetään ja työpäivää pidennetään, niin taas tulee paineita jäädä kotiin, kun ei lasten hoito muuten onnistu. Vielä esikoululaiset tyrkätään tarhasta pois neljän tunnin jälkeen, niin...

[/quote]

Totta. On herroilta tannut unohtua, että Suomessa naiset on koulutettu korkeammin (=kalliimmalla) kuin miehet.  Härskiä vaan, että yhdelläkään näistä poliitikoista ei ole munaa julistaa tätä agendaansa ääneen.

Vierailija
40/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän sitten suu pannaan kun syntyvyys laskee entisestään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme