Vituttaa tämä rahattomuus
Olen opiskelija, olen saanut viimeksi rahaa 4. toukokuuta. Tilillä tällä hetkellä 0,48e. Kesätyöni alkaa huomenna, eka palkka tulee heinäkuun lopussa. Lainat nostettu, eli rahaa en saa mistään. Toimeentulotukea en saa kun avomies tienaa liikaa.
Kommentit (38)
Tervetuloa kerhoon! T. Toinen opiskelija.
Tosin palkkaa onneks täällä odotellaan kesäkuun lopulla ja lainaakin nostamatta (joskin ajattelin pärjätä ilman). Avomiehen tulollaiko ajattelitte kesän pärjätä?
Miten palkka voi tulla vasta heinäkuun lopulla? Kyllä Pitäs ihan tämän kuun lopussa tulla.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:31"]Tervetuloa kerhoon! T. Toinen opiskelija.
Tosin palkkaa onneks täällä odotellaan kesäkuun lopulla ja lainaakin nostamatta (joskin ajattelin pärjätä ilman). Avomiehen tulollaiko ajattelitte kesän pärjätä?
[/quote]
Avomieheni on maksanut meidän ruoat ja laskut, tosin ei hänkään mitään mahtipalkkaa saa (n. 1200e/kk). Oma isäni on ollut pelastus ja hän on luvannut maksaa vuokrani. Mutta käytännössä olen itse täysin rahaton eikä edes huvita mennä mihinkään niin olen lähinnä maannut sisällä loman alusta alkaen.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:34"]Miten palkka voi tulla vasta heinäkuun lopulla? Kyllä Pitäs ihan tämän kuun lopussa tulla.
[/quote]
Työt alkaa vasta huomenna. Työnantajani on yksityisyrittäjä, ei varmaan jaksa laskea palkkoja niin usein.
itse olen liikntarajoitteinen ja maksaisin jollekkin ahkeralle nuorellei kkunanpesusta ym siivouksesta olen oulusta
Olisit voinut varautua ja säästää pitkin kevättä rahaa kesää varten. Kuitenki juopottelit lainarahat.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:39"]Olisit voinut varautua ja säästää pitkin kevättä rahaa kesää varten. Kuitenki juopottelit lainarahat.
[/quote]
Laina on mennyt kuule ihan elämiseen.
Oma syy. Mitäs aloit opiskelemaan. ITSE hankin ensin ammatin ja vasta sitten menin yliopistoon. Rahoitin opiskelut hyväpalkkaisella yötyöllä, ja valmistuin alle tavoiteajan.
Mäkin ootan kesätukipäätöstä, nyt jo joutunut poikaystävältä lainaamaan rahaa laskuihin, joiden eräpäivät olleet alkukuusta. :/
Ala myymään jotain tavaroita vaikka kirpoarilla
Ala huoraamaan. Sillä tienaa hyvin.
Mä voisin antaa sulle rahaa pieniä palveluksia vastaa. T. Mies 58v
Semmosta se opiskelijan elämä vaan on. Kaikesta on tingittävä että pärjää.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:24"]
Olen opiskelija, olen saanut viimeksi rahaa 4. toukokuuta. Tilillä tällä hetkellä 0,48e. Kesätyöni alkaa huomenna, eka palkka tulee heinäkuun lopussa. Lainat nostettu, eli rahaa en saa mistään. Toimeentulotukea en saa kun avomies tienaa liikaa.
[/quote]Mitä valitat? Sullahan on laskut maksettu ja miehen palkalla saa ruokaa. Itse samassa tilanteessa, että kesätyön ekan palkan saan vasta heinäkuun 15. päivä ja viimeksi tullut rahaa toukokuun alussa (226€ jäi vuokran ja sähkölaskun jälkeen käyttörahaa). Laitoin hakemuksen sosiaalitoimistoon, että katsotaan nyt miten käy.
Onneksi olen työtön. Tänään vois käydä vaikka raflassa syömässä kun on mulla tilillä paljon rahaa.
M-96
Missä ap sanoo saaneensa laskut jo maksettua? Ja vaikka miehen rahoilla saakin ruokaa, on ainakin mulle henkisesti tärkeää, että on omallakin tilillä rahaa. Tämmöinen rahattomuus stressaa isosti.
Käy vaikka niissä leipäjonoissa tai jossain seurakunnalla
Et ole tämän asian kanssa yksin.