Mikähän mielialahäiriö/ongelma minulla on..?
Löysin aikanaan netistä olisiko ollut mielialahäiriöistä tietoa ja yksi osui niin hyvin minuun ja nyt olen 3kk seurannut mielialaani ja vointiani henkiseltä puolelta, koska on ollut paljon riitoja parisuhteessa ja mies on myös miettinyt mikä minulla on kun olen muuttunut aika paljon. Kerron hieman itsestäni jos joku tunnistaa mistä voisi olla kyse. Olen 25v nainen, erittäin pinnallinen omasta ulkonäöstä ja itsetunto on erittäin erittäin huono(haluaisin aina muuttaa jotain itsessäni), olen mustasukkainen miehestäni joskus jopa ystävistäni, suutun oikeasti todella helposti mutta lepyn myös nopeasti tai sanotaanko että "unohdan" riidan ja suuttumukseni. Jos on riitaa niin syytän helposti muita ja itsessäni ei ole mielestäni vikaa riita tilanteissa.. Koen olevani huono tyttöystävä ja vertaan itseäni muihin naisiin, koen kai tietynlaiset naiset uhkana.. Vaikka mies ei ole koskaan pettänyt eikä antanut aihetta olla mustasukkanen, se vaan tulee itsestään en tiedä ymmärsikö kukaan mitä ajan takaa. Olen todella väsynyt vaikka nukun hyvin yöt, syön hyvin ja liikun.. Voisin vaan nukkua ja nukkua.. Olen entisessä suhteessa ollut myös epävarma ja petin miestäni, varmaan huomion hakua ja hyväksyntää hain silläkin..
Kommentit (11)
No eipä tuo mikään mielisairaus ainakaan ole. Aika tavallista nuoren epävarman naisen käytöstä. Luulen että aika auttaa sinua parhaiten. Väsymys ja mielialan heittelyt voivat johtua uupumuksesta tai masennuksesta. Ehkäpä teitä auttaisi keskustella parisuhteesta yhdessä jonkun terapeutin kanssa, jos teillä on paljon riitoja. Mielestäni olet aika pitkällä kun tunnistat ongelmiasi noinkin paljon.
Ja lisään vielä alotukseen että minun on vaikea pitää sovituista asioista kiinni, en halua nähdä välttämättä henkilöä kenen kanssa oli sovittu menoja ja teen ohareita enkä tunne syyllisyyttä siitä että teen niin useinkin. Enkä osaa oikein muiden tunteita ottaa sen kummemmin huomioon.. -AP
Totta, ei ainakaan pahaa tekisi käydä miehen kanssa jossain juttelemassa -ap
Huoh. Ei sitä täällä kannata kysellä. Hakeudu terveyskeskukseen tai muualle ammattilaisen arvioitavaksi. Netistä löytyy myös kaikenlaisia mieliala- ja tarkkaavaisuushäiriötestejä yms.
Miksi ei kannata kysellä?? Jos sattuu olemaan linjoilla joku jolla samanlaisia ongelmia..
Etsi tietoa persoonallisuushäiriöistä. Google-haku "persoonallisuushäiriöt" tuo jo paljon tietoa, ja diagnostiset kriteeritkin löytyy netistä. Näin ekana sun kirjotuksen perusteella tulee mieleen epäväkaa ja huomiohakuinen persoonallisuushäiriö. Mut en ole mikään asiantuntija, ja sun ominaisuudet voi myös olla ihan normaalia eikä mitään mielenterveysongelmaa.
Nuo asiat voivat sopia moneen tai sitten eivät mihinkään. Voi olla masennusta, voi olla joku persoonallisuushäiriö tai sitten vain olet sellainen ilman mitään sairautta. Nuilla tuntomerkeillä en uskaltaisi diagnoosia lähteä tekemään.