”Kätilö vaati käyttämään kasvomaskia - koronakriittinen pariskunta nosti syrjintäkanteen Naistenklinikkaa vastaan”
Kommentit (180)
Tunkekaa ne paskit oikeesti per....... .
En ole lukenut koko ketjua, mutta itse en olisi raskaana todennäköisesti pystynyt käyttämään maskia - se olisi ollut ihan kidutusta. Joten onneksi lapset olivat syntyneet ennen pandemiaa. Ihmettelen myös, miksi tuollainen asia oli synnytyssairaalalle noin tärkeä. Typerät perusteluthan tuolla pariskunnalla oli, mutta en silti ymmärrä noin ehdotonta ja tiukkaa maskilinjaa. Suomessa kuitenkaan ei ole ollut maskipakkoa. En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi olisi ollut niin paha asia, jos joku asiakas olisi ilman maskia ollutkin.
Vierailija kirjoitti:
Synnytin joulukuussa Naistenklinikalla ja kyllä tää touhu maskien kanssa oli pöyristyttävää. Synnytyssalista kun lähdit niin maski piti samantien laittaa takaisin. Samassa huoneessa ollut nainen oli huonovointinen eikä olisi halunnut maskia, mutta väkisin se oli laitettava vaikka sanoinkin, että ei tarvitse minun takia laittaa. Itse en ollut ensisynnyttäjä, joten maskin käyttö oli ihan ok ja olin hyvävointinen, mutta kaikki eivät todellakaan ole ja on ihan kohtuutonta tuskissaan vielä pitää maskia naamalla.
Toki tämä tilanne oli eri enkä tällaista hyväksy, mutta joku raja näiden maskien kanssa.
Täytyikö yhteishuoneessa siis käyttää maskia koko ajan?! Tuohan on ihan hirveä käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaakaan en ole maskia laittanut kun olen esim.työterveydessä (terveystalo) käynyt, tai paikallisen tk:n hammaslääkärissä. Tai apteekissa, enkä kyllä missään muuallakaan.
Aina olen saanut samanlaista palvelua kuin maskillisetkin ja niin kuuluu saadakin.Ei se mua haittaa. Tuskin haittaa muiden mielipiteet sinusta.
Täällä pikku kylässä sua pidettäisiin tyhmänä ja itserakkaana kun ei välitä muiden terveydestä.Voi hyvänen aika. Jokainen joka on ”suojan” halunnut, on varmasti piikkinsä hakenut. Minä kyllä kannan vastuuni sairastamalla kotona silloin kuin kipeä olen. Tuollainen ajattelu nyt kertoo enemmän teidän pikkukylästänne ja siitä, kuinka joukossa tyhmyys tiivistyy.
Tuollainen ajattelu kertoo enemmän sun tyhmyydestä. Koronan voi sairastaa oireetttomana ja samalla levittää sitä esim. kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytin joulukuussa Naistenklinikalla ja kyllä tää touhu maskien kanssa oli pöyristyttävää. Synnytyssalista kun lähdit niin maski piti samantien laittaa takaisin. Samassa huoneessa ollut nainen oli huonovointinen eikä olisi halunnut maskia, mutta väkisin se oli laitettava vaikka sanoinkin, että ei tarvitse minun takia laittaa. Itse en ollut ensisynnyttäjä, joten maskin käyttö oli ihan ok ja olin hyvävointinen, mutta kaikki eivät todellakaan ole ja on ihan kohtuutonta tuskissaan vielä pitää maskia naamalla.
Toki tämä tilanne oli eri enkä tällaista hyväksy, mutta joku raja näiden maskien kanssa.
Täytyikö yhteishuoneessa siis käyttää maskia koko ajan?! Tuohan on ihan hirveä käytäntö.
Ei tarvitse. Ainoastaan silloin kuin poistuu huoneesta tai huoneeseen tulee hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsivesipunktio ei ole vakaumusta vastaan 😆
Lapsivesipunktiossa usein laitetaan niitä 5G kontrolloituja ajatusten hallinta nanorobotteja.
Joku uudenlainenkin härpäke on kuulemma siihen samaan jo lisänä tullut....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Ainoastaan silloin kuin poistuu huoneesta tai huoneeseen tulee hoitaja.
Eikö hoitaja olisi voinut käyttää ffp-suojainta? Sama koskee tuon koronadenialistipariskunnan keissiä - eikö hoitajat voisi suojata itsensä tehokkailla maskeilla niin ei tarvitse alkaa vängätä asiakkaiden kanssa jostain ihan epäolennaisesta asiasta. Tärkeää olisi saada vauvan terveyteen ja raskauteen liittyvät tutkimukset tehtyä, mutta nyt kuulostaa siltä, että tärkein asia on henkilökunnallekin ollut vain maskin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ehkä ymmärtää valituksen, jos valittajat olisivat vedonneet pelkästään voinnin heikkenemiseen ja paniikkikohtauksen mahdollisuuteen (terveydellinen este?) ja siihen, että suositus on pelkkä suositus. Melkein jopa toivon että joku valittaisi puhtaati sellaisista syistä: Olisi mielenkiintoista tietää, missä menee se raja milloin maskin käytöstä on oikeasti oikeus kieltäytyä.
Tämä. Koko ajan maskisuosituksen (joka on todellakin vain SUOSITUS!) aikana on pitänyt huomioida se, että kaikki eivät voi terveydellisistä syistä käyttää, ja alkuaikoina neuvottiinkin, että jos maski haittaa hengittämistä tai tulee huono olo, sen voi ja kannattaakin ottaa pois. Muuttuiko käytäntö jossain vaiheessa sellaiseksi, että terveydelliset syyt eivät kelpaakaan, ja että vaikka kuinka olisi ahdistava olo, täytyy kärsiä vaan? Tuon pariskunnan kohdalla tietenkin typerää, että lähtivät foliohattujen äänitorveksi selostamaan typeriä juttujaan oikeuteen asti, mutta minustakin olisi kiinnostavaa tietää, olisiko sellainenkin raskaana oleva nainen pakotettu maskiin, joka olisi sanonut, että ei pysty hengittämään sen kanssa, tai että on pakko ottaa maski pois, koska tulee pakokauhuinen olo. En nyt tiedä, onko sekään sikiölle hyväksi, että äiti saa paniikkikohtauksia raskausaikana.
Vierailija kirjoitti:
Miten heitä syrjittiin, kun maskin käyttöä edellytetään kaikilta henkilökuntaa myöten? Eikö näillä koronakriitikoilla oikeasti ole aivojen tilalla muuta kuin sahanpurua?
No sinänsä Suomessa ei ole maskipakkoa, eli oli tuo vähän yliampuvaa käytöstä kätilöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalassa töissä ja useampi tyyppi ollut synnytyksissä tukihenkilönä, ja sitten siellä alkavat kiukutella ja kieltäytyä maskin käytöstä. Täysiä P-päitä, eivät edes ole potilaina itse, vaan ohjeet tietäen tulevat tukihenkilöiksi ja sitten siellä alkavat kiusata henkilökuntaa tällaisella.
Mikä tässä on ongelma? Eikö voi vain keskittyä tekemään työtään, miksi se on niin paha asia, jos joku on ilman maskia? Ennen omikronvirusta vain muutamalla prosentilla suomalaisista oli edes ollut korona, jotne todennäköisyys sille, että joku yksittäinen synnyttäjä tai tukihenkilö tartuttaisi henkilökuntaan koronan, oli aivan häviävän pieni. Omituista periaatteellista vänkäämistä, että joku maski nousee kaikessa ykkösjutuksi.
Toimenpide ei kestä niin kauaa etteikö sitä maskia nyt vaan olisi voinut hetkeksi lätkäistä naamaan. Mahtaa näillä isänmaan toivoilla olla hankalaa muukin elämä, jos pelkkä visiitti Naistenklinikalle vaatii kolme yritystä.
Mun mielestä sairaaloissa ja lääkärikäynneillä voisi olla maskit ihan pysyvästi käytössä, Esim. joku labrajono flunssa-aikaan, hyi hitto sitä pärskintää ja köhinää kun kymmeniä ihmisiä on pienessä tilassa.
Olipas...junttia. Kaikkea sitä ihmiset jaksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sairaaloissa ja lääkärikäynneillä voisi olla maskit ihan pysyvästi käytössä, Esim. joku labrajono flunssa-aikaan, hyi hitto sitä pärskintää ja köhinää kun kymmeniä ihmisiä on pienessä tilassa.
Eikö jokainen voisi halutessaan käyttää ffp-suojainta? Miksi jokainen pitäisi velvoittaa maskinkäyttöön, vaikka ihmisillä on mahdollisuus ihan itse suojata itsensä?
Kätilö toimi aivan oikein. Myös oikeus vahvisti sen.
Pulinat pois. Jos ei passaa toimia, kuin vaaditaan pysykää visusti kotonanne.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, mutta itse en olisi raskaana todennäköisesti pystynyt käyttämään maskia - se olisi ollut ihan kidutusta. Joten onneksi lapset olivat syntyneet ennen pandemiaa. Ihmettelen myös, miksi tuollainen asia oli synnytyssairaalalle noin tärkeä. Typerät perusteluthan tuolla pariskunnalla oli, mutta en silti ymmärrä noin ehdotonta ja tiukkaa maskilinjaa. Suomessa kuitenkaan ei ole ollut maskipakkoa. En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi olisi ollut niin paha asia, jos joku asiakas olisi ilman maskia ollutkin.
Oli ehdotettu myös visiiriä, mutta ei sekään kelvannut. Sinäkin voit käyttää visiiriä, sen takana voit hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät usko lääketieteeseen niin mikseivät synnyttäneet kotona?
Nimenomaan. Villi raskaus ja vapaa synnytys Marian tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ehdotettu myös visiiriä, mutta ei sekään kelvannut. Sinäkin voit käyttää visiiriä, sen takana voit hengittää.
Kyllä sairaaloissa on nyt pandemian aikaan vaadittu maskin käyttöä. Siinä suojellaan muita potilaita ja henkilökuntaa. En usko, että nuorella ihmisellä (joka on raskaana! ) on sellaista syytä, ettei pysty pikkuhetkeä pitämään maskia tai visiiriä. Tuossa on haluttu vain änkyröidä määräyksiä vastaan.
Milloin te tyypit meinaatte luopua maskeista? Ei ole konkreettinen näyttö niiden puolesta vaan kovin hyvää, kun korona leviää kuin kulovalkea. Eipä tässä itselleni mikään ongelma ole sitä maskia käyttää vaikka maailman hamaan asti, mutta aika naurettavalle itsepetokselle se vaan jo tuntuu. 😂
Eikö Koronasylkijä-Merike olisi voinut tehdä lapsivesipunktiota siellä maskivapaassa jooga-hieronta-vastaanotollaan? Kaikki olisivat olleet tyytyväisiä?