15 v, 165 cm ja 68 kiloa, olenko lihava?
Kommentit (54)
Normaalipainoalue 45-66 kg. Se, onko 68 kg liikaa, riippuu siitä onko kiinteä ja lihaksikas vai ei. Paljoa ei ole kuitenkaan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:12"]
Oot. Ite oon sua 12kg kevyempi samanmittanen mutta mullakin on löllöä kropassa...
[/quote]Tämä kysymys ei ollut tarkoitettu anorektikoille .
[/quote]
Mäkin olen 165/55 /18v ja en ole anorektikkoa nähnytkään. ... joten ap, anteeksi mulla on sulla kyllä ylimääräistä
Minkä kokosia tankkeja täällä kommentoi? 68 kg on todellakin paljon 165 cm pitkälle. Itse olen 164 ja 54 kg ja silti mahassa löllöä. Kunnon peppu löytyy ja tissit, joten en todellakaan ole mikään anorektinen.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:29"]
Normaalipainoalue 45-66 kg. Se, onko 68 kg liikaa, riippuu siitä onko kiinteä ja lihaksikas vai ei. Paljoa ei ole kuitenkaan liikaa.
[/quote]
Mulla on hoikka ruumiinrakenne ja mä oon jo alipainonen 45kilosena. En sit tiiä onko teineillä ja aikuisilla eri painoindeksi. T. 157cm pitkä
15-vuotiaana painoni ylitti 50 kiloa, olen 164 pitkä. En silloin osannut pitää itseäni mitenkään laihana. Nyt (yli viisikymppisenä) olisin ihan tyytyväinen 68 kilon painostakin. ;)
Älä kysy täällä, täällä aikuiset kirjoittavat mitä sattuu.
Olet ihan sopiva. Teininä laihduttaminen on vaarallista ja johtaa helposti syömishäiriöön. Tiedän sen, koska olen syömishäiriöistä parantuneen teinin äiti.
Liiku paljon, valitse mukavia lajeja. Tapaa kavereita ja nauti elämästä. Syö hyvin, ainakin aamupala ja kaksi lämmintä ateriaa, välipala ja iltapala. Älä laske kaloreita.
Vasta vanhempana muotosi ja painosi asettuvat siihen, mitkä ne ovat lopullisesti. Se on yksilöllistä, meitä on erikokoisia ja erinäköisiä.
Olet sopiva 15-vuotias. Nauti elämästäsi ja kivaa kesää!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:29"]
[/quote]
Mulla on hoikka ruumiinrakenne ja mä oon jo alipainonen 45kilosena. En sit tiiä onko teineillä ja aikuisilla eri painoindeksi. T. 157cm pitkä
[/quote]
Tuo normaalipainoalue on lasten laskurista. Mutta kropanmalleja on niin monia. Vertailu kavereihin ei ole se oikea tapa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"]
10-15 kiloa ylimääräistä, jokainen päätelkööt itse onko se lihavuutta vai ei.
[/quote]
No ei kyllä todellakaan ole! Eitässä maailmassa mikää ihme anorektikkomalli pidä olla! Normaalipaino, minä sanon, normaalipaino. Ei kannata rupee miksikää anorektikoksi ihan oikeasti.
[/quote]
No kyllä todellakin on. Naiselle normaali rasvaprosentti on siinä 22-25, noilla mitoilla ollaan kolmenkympin hujakoilla, jos ei yli. Hyvä ja helppo nyrkkisääntö naisille on paino = pituus - 110.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:41"]Älä kysy täällä, täällä aikuiset kirjoittavat mitä sattuu.
Olet ihan sopiva. Teininä laihduttaminen on vaarallista ja johtaa helposti syömishäiriöön. Tiedän sen, koska olen syömishäiriöistä parantuneen teinin äiti.
Liiku paljon, valitse mukavia lajeja. Tapaa kavereita ja nauti elämästä. Syö hyvin, ainakin aamupala ja kaksi lämmintä ateriaa, välipala ja iltapala. Älä laske kaloreita.
Vasta vanhempana muotosi ja painosi asettuvat siihen, mitkä ne ovat lopullisesti. Se on yksilöllistä, meitä on erikokoisia ja erinäköisiä.
Olet sopiva 15-vuotias. Nauti elämästäsi ja kivaa kesää!
[/quote]
Ja laita vaaka kaappiin ja nauti siitä, mitä näet peilistä! Jos joku kohta ärsyttää, katso sellaisia vaatteita, joilla korostat vartalossasi niitä kivempia kohtia :). Paljon mukavaa liikuntaa ja paljon terveellistä ruokaa. Siten pysyt terveenä ja tyytyväisenä ja kivannäköisenä. Et vaakaa tuijottamalla.
Peili on paras kaveri tässä asiassa, vaaka ja paino kertoo aika vähän eikä ole hyvä vertailukohde. Jos on lihaksikas, tuo on ihan normaali paino.
Katso peiliin, jos olet tyytyväinen niin hyvä! Jos et, lisää liikuntaa ja syö terveellisesti :)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:41"]Älä kysy täällä, täällä aikuiset kirjoittavat mitä sattuu.
Olet ihan sopiva. Teininä laihduttaminen on vaarallista ja johtaa helposti syömishäiriöön.
[/quote]
Ei tuo tee lihavasta laihaa vaikka olisit minkä äiti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:41"]Älä kysy täällä, täällä aikuiset kirjoittavat mitä sattuu.
Olet ihan sopiva. Teininä laihduttaminen on vaarallista ja johtaa helposti syömishäiriöön.
[/quote]
Ei tuo tee lihavasta laihaa vaikka olisit minkä äiti.
[/quote]
Mutta tällaiset viestit, joita sinä kirjoitat, tekevät nuoresta syömishäiriöisen. Häpeä. Trollaa aikuisia niin paljon kuin haluat, mutta jätä keskeneräiset nuoret rauhaan. Toivottavasti et ole itse äiti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:29"] Normaalipainoalue 45-66 kg. Se, onko 68 kg liikaa, riippuu siitä onko kiinteä ja lihaksikas vai ei. Paljoa ei ole kuitenkaan liikaa. [/quote] Mulla on hoikka ruumiinrakenne ja mä oon jo alipainonen 45kilosena. En sit tiiä onko teineillä ja aikuisilla eri painoindeksi. T. 157cm pitkä [/quote] Tuo normaalipainoalue on lasten laskurista. Mutta kropanmalleja on niin monia. Vertailu kavereihin ei ole se oikea tapa.
[/quote]
Ei kyllä ole. En tiedä mitä ihmeen teinejä täällä liikkuu mut mulle alettii huomauttelee "oletko sä laihtunu" jne kun olin 45 kilonen. Annettiin ohjeita miten voin painoni nostaa. Kun olin lihonu sen 5kiloo ni heti sanottii et oon saanu muotoja ja oltii et hyvähyvä. Peili sitä paitsi näyttää paljon enemmän ku vaaka.
Ja ap, jos et tunne itseäsi hyväksi vartalossasi niin älä missään nimessä ala laihduttamaan niin että alat kattomaan kaloreita ja vaakaa! Harrasta jotain liikunnallista esim lenkkeilyä tai mee vaikka salille. Siellä on monipuolisesti mahdollisuus polttaa niitä ylimääräisiä pois ja käydä nostamassa vähän painoja että saat kiinteytettyä. Ruokavalio terveelliseksi mutta älä missään nimessä ala syömään sillei et syöt yhden herneen 4 tunnin välein tyylii se ei ole terveellistä! Hyvät annokset joka aterialla terveellistä ruokaa mikä ei lihota. Herkkuja jos syöt paljon niin vähennä. Varsinkaan anoreksia ja bulimia ei ole ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:10"]
Ja ap, jos et tunne itseäsi hyväksi vartalossasi niin älä missään nimessä ala laihduttamaan niin että alat kattomaan kaloreita ja vaakaa! Harrasta jotain liikunnallista esim lenkkeilyä tai mee vaikka salille. Siellä on monipuolisesti mahdollisuus polttaa niitä ylimääräisiä pois ja käydä nostamassa vähän painoja että saat kiinteytettyä. Ruokavalio terveelliseksi mutta älä missään nimessä ala syömään sillei et syöt yhden herneen 4 tunnin välein tyylii se ei ole terveellistä! Hyvät annokset joka aterialla terveellistä ruokaa mikä ei lihota. Herkkuja jos syöt paljon niin vähennä. Varsinkaan anoreksia ja bulimia ei ole ratkaisu.
[/quote]
Älä jätä hiilareita kokonaan pois vaan valitse ne hyvät hiilarit!
Tämän keskenkasvuisen nuoren naisen vartalo muokkaantuu vielä monen vuoden ajan. Itse tuon ikäisenä olin ehkä hiukan pyöreä ja vasta parikymppisenä ne kilot asettuivat kohdalleen ja painokäyrä haki pysyvämmän paikkansa. Joten ap, olet oikein hyvä tuollaisena. Te muut idiootit, älkää viitsikö pahoittaa nuoren tytön mieltä haukkumalla aivan turhasta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:10"]Ja ap, jos et tunne itseäsi hyväksi vartalossasi niin älä missään nimessä ala laihduttamaan niin että alat kattomaan kaloreita ja vaakaa! Harrasta jotain liikunnallista esim lenkkeilyä tai mee vaikka salille. Siellä on monipuolisesti mahdollisuus polttaa niitä ylimääräisiä pois ja käydä nostamassa vähän painoja että saat kiinteytettyä. Ruokavalio terveelliseksi mutta älä missään nimessä ala syömään sillei et syöt yhden herneen 4 tunnin välein tyylii se ei ole terveellistä! Hyvät annokset joka aterialla terveellistä ruokaa mikä ei lihota. Herkkuja jos syöt paljon niin vähennä. Varsinkaan anoreksia ja bulimia ei ole ratkaisu.
[/quote]
En pääse salille ikäni vuoksi
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"]
10-15 kiloa ylimääräistä, jokainen päätelkööt itse onko se lihavuutta vai ei.
[/quote]
No ei kyllä todellakaan ole! Eitässä maailmassa mikää ihme anorektikkomalli pidä olla! Normaalipaino, minä sanon, normaalipaino. Ei kannata rupee miksikää anorektikoksi ihan oikeasti.