Miksi Seure ei enää rekrytoi uusia työntekijöitä?
Esim päivähoitoon. Mitä kautta kannattaa kysellä keikkaa päiväkoteihin syksyksi?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:38"]
Virkamiesten kesälomat on tunnetusti pitkät, eli jos vaikka ennen juhannusta aloittaa niin elokuun alkupuolella voi katsella taas niitä työkuteita :)
Ei siellä ole ketään paikalla rekrytoimassa.
[/quote]
Tämäkö tosiaan syy... Eli syksyllä kannattaa katsoa uusiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:24"]
Kyllä ainakin keikkanetissä on paljon syksyllä alkavia keikkoja.mutta olenkin ollut listoilla jo 4 vuotta..
[/quote]
Minne teet keikkaa?
Virkamiesten kesälomat on tunnetusti pitkät, eli jos vaikka ennen juhannusta aloittaa niin elokuun alkupuolella voi katsella taas niitä työkuteita :)
Ei siellä ole ketään paikalla rekrytoimassa.
Viime vuosi sitten talvella eivät ainakaan rekrytoineet enää opettajien sijaisia. Syy oli yksinkertainen - listoilla oli jo tarpeeksi porukkaa.
Seurueella ei myöskään ole kovin hyvä maine - eli itse olin suoraan yhteyksissä kouluihin ja keikkaa riitti.
Kyllä ainakin keikkanetissä on paljon syksyllä alkavia keikkoja.mutta olenkin ollut listoilla jo 4 vuotta..
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:44"]
Viime vuosi sitten talvella eivät ainakaan rekrytoineet enää opettajien sijaisia. Syy oli yksinkertainen - listoilla oli jo tarpeeksi porukkaa.
Seurueella ei myöskään ole kovin hyvä maine - eli itse olin suoraan yhteyksissä kouluihin ja keikkaa riitti.
[/quote]
Mulle sanottiin että Espoossa esim päiväkodit ovat velvollisia ottamaan keikkalaiset Seuren kautta. Pitääkö tämä paikkansa?
[/quote]
sama juttu helsingissä niin kouluissa kuin päiväkodeissa
En kai ne tässä tilanteessa palkkaa yhtään ketään, päin vastoin! Määrä-aikaisia sopimuksia ei uusita.
Mielenterveysongelmaiset lastentarhassa työkokeilussa olleet pääsee Seuren kautta töihin.
Jos sulla on paljon kokemusta lapsista ja on muutakin koulutusta, et pääse Seurelle töihin, koska et ole heidän mielestään pätevä.
Työllisyystilanne huononee jatkuvasti. Työnsaanti tällä hetkellä on ihan helvetin paljon vaikeampaa kuin esim. 5 vuotta sitten.
Moikka,
ja kiitoksia mielenkiinnosta Seure Henkilöstöpalveluita kohtaan. Emme Seuressa rekrytoi kesälle uusia keikkalaisia esim. päiväkoteihin tai kouluihin, koska kesäisin päiväkodit ja koulut ovat kiinni eikä keikkatöitä siis ole juurikaan tarjolla. Rekrytoimme tällä hetkellä kuitenkin esimerkiksi avustajia syksyllä alkaviin pidempiin, usean kuukauden, työsuhteisiin. Kaikki tällä hetkellä avoinna olevat pidemmät työsuhteet löytyvät ja niihin voi hakea täällä: https://seure.fi/Avoimet-tyopaikat/#long-jobs-detail
Keikkatöihin päiväkoteihin ja kouluihin rekrytoimme uusia työntekijöitä jälleen heinä-elokuun kieppeillä, kun ko. työkohteet availevat kesän jälkeen oviaan. Kriteerimme keikkatyöhön vaihtelee hieman kausittain - ajantasaiset kriteerit löytyvät täältä: https://seure.fi/Tyonhakijalle/
Jos keikkailu kiinnostaa, niin ilmoittelemme hakujen avautumisesta mm. Seure.fi-sivuilla ja Facebook-sivuillamme, jolloin tieto tulee näppärästi omaan uutisvirtaan. Mukavaa kesää!
Ystävällisin terveisin
Sami Konttinen
viestintäsuunnittelija
Seure Henkilöstöpalvelut Oy
Helsingissäkö muka koulut joutuvat palkkaamaan opettajan sijaisen Seuren kautta? Ei pidä paikkaansa, ja juuri se on ongelma. Alalla on paljon kouluttamatonta, epäpätevää - monessakin mielessä - porukkaa, ja oikeat, koulutetut opettajat eivät saa töitä edes sijaisina.
Olisi loistojuttu, että tulisi laki tai vastava, joka velvoittaisi tilaamaan opettajan sijaiset nimenomaan ja vain Seuren kautta. Seure on portinvartija: kouluttamattomat, sopimattomat ja vailla rik.rekisteritietoja jäävät ulkopuolelle.
Luonnollisesti pitäisi olla jyrkkä sääntö, että koulutetut opettajat ovat ensisijaisina töitä tarjottaessa. Olen tavannut pitkäaikaisena sijaisena mm. rehtorin sukulaistytön, joka oli kätilö!
Nykyisellään tilanne on villi, eivätkä työpaikat ja parhaat tekijät kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:44"]
[/quote]
Mulle sanottiin että Espoossa esim päiväkodit ovat velvollisia ottamaan keikkalaiset Seuren kautta. Pitääkö tämä paikkansa?