Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi riparista on vain hyviä kokemuksia

Vierailija
02.06.2015 |

Oletteko koskaan miettineet tätä? Oma tai lasten kokemus ei todellakaan ollut hyvä, kaverit kertoneet samaa omien lastensa kohdalla.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta siellä oli kivaa ja myöhemmin se avas silmät sille, miten uskontojen aivopesu toimii. Otetaan kaikista herkimmässä iässä olevat lapset ja tuputetaan viikko pari uskoa, niin osa jää aina nalkkiin.

Vierailija
22/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:01"]Miksi ihmeessä te laitatte lapsen jollekin Jeesushumputus leirille?! [/quote] Tämä niin vitusti. Minut pakotettiin, mutta en suostunut nousemaan sängystä ylös ja äiti joutui ilmoittamaan että jätän riparin kesken. Kuvitelkaa tähän mielikuva, jossa minä pidän sängynlaidoista kiinni kaikilla voimillani ja äiti yrittää repiä ylös. T.15v

[/quote] Kasva aikuiseks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt. Ei Jeesuksessa mitään vikaa ole, mutta inhoan yleensäkin kaikkia leirejä, sun muuta mukamas kivaa ohjattua toimintaa ja feikkiä yhteisöllisyyttä, mitkä pääsääntöisesti on oikeasti ihan persiistä.

Vierailija
24/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni jäi vain huonoja muistoja. Leiri oli huonosti organisoitu, siellä oli liian vähän aikuisia ja siitä johtuen paljon järjestyshäiriöitä. Jeesus-juttuihin suhtauduin jo lähtiessä negatiivisesti ja leiri vain vahvisti ateistista maailmankuvaani. Menin leirille vanhempien painostuksesta ja rahalahjojen toivossa. Sittemmin erosin kirkosta. Omia lapsiani en leirille painosta vaan saavat päättää itse.

Vierailija
25/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ihan ok ripari, mutta ei kyllä mikään maailmaamullistava kokemus. Olin omien kavereiden kanssa leirillä, ja suurin osa muista osallistujista oli pikkupaikkakunnan kovisnuorisoa. Kaikki olivat tiukasti omissa porukoissaan ja erityisen avointa vuorovaikutusta leirillä ei syntynyt.

Vierailija
26/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:15"]

Poikani on nyt isosena suunnilleen kymmenennellä leirillä. Hän pitää ripareita lähinnä nuorten viikon mittaisena ohjattuna kesänviettotapana, jossa sitä Jeesusta on aika vähän ja enemmänkin opetellaan olemaan ihmisiksi myös niille leiriläisille, jotka eivät ole ihan sitä, mitä itse on. Hän on kertonut manipuloivista teinipissiksistä, jotka yrittävät pilata kaikkien leirin ja hiljaisista hissukoista, joille on riittänyt, että istutaan hiljaa vierekkäin ja tuijotetaan nuotiota eikä yritetä pakolla "avautua". Enemmän siellä opetellaan ihmisyyttä kuin jeesustelua.

[/quote]

Poikasi kuulostaa fiksulta ihmiseltä.

terv. sellainen hissukka

Vierailija
27/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mä ainakin nautin reissusta. Olin kylläkin Israelissa matkarippiksellä,,joten olosuhteet oli tosi jees. Mun parhaat kaverit oli mukana, pappi oli tosi kiva, lisäksi olin salaa ihastunut isoseen, joten kaksi viikkoa meni tosi mukavasti.
Parhaat muistot on puistossa istutuista iltahetkistä, kun laulettiin, soitettiin kitaraa ja juteltiin. Oli meillä siellä jotain leikkejäkin, mut muistan, että ne oli lähinnä hassuja. Sit tietty oli sitä uskonnon asiaa, raamattuaiheisia nähtävyyksiä,,vesipuistoa, shoppailua..
En leirin jälkeen kääntynyt himouskovaiseksi, mutta uskonto on mulle ok ja ne riparibiisit on edelleen lähellä sydäntä. Kirkosta ei tulisi mieleenkään erota ja toivon, että omat lapsenikin menevät riparille.
Niin ja itse kävin riparin 90-luvulla.

Vierailija
28/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä? Mulla oli kiva ripari. Oma elämäni oli aika tylsää ja kurinalaista, joten ripari kavereineen oli mukavaa vaihtelua, pelkkää plussaa.

Vierailija
29/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin miten inhottavaa riparilla oli ja sitten täällä oli tämä ketju :D Mutta joo ei todellakaan ollut kivaa... Ei enää ikinä.

t. 16v

Vierailija
30/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:01"]Miksi ihmeessä te laitatte lapsen jollekin Jeesushumputus leirille?!
[/quote]

Tämä niin vitusti. Minut pakotettiin, mutta en suostunut nousemaan sängystä ylös ja äiti joutui ilmoittamaan että jätän riparin kesken. Kuvitelkaa tähän mielikuva, jossa minä pidän sängynlaidoista kiinni kaikilla voimillani ja äiti yrittää repiä ylös.
T.15v
[/quote]
Luuseri ilman käytöstapoja ja selkärankaa. Normaali äiti.

Vierailija
31/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan riparista tykännyt.

Vierailija
32/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on oikein hyvä muistot riparista 20-vuoden takaa. Omat teinit tykkäsivät myös. Toisen vähän niinkuin pakotin rippikouluun, koska se kuuluu mun mielestä käydä. Teini on itse myöntänyt, että onneksi pakotit. Nuorempi olisi viihtynyt rippileirillä  vielä toisenkin viikon.

Eihän se asiapitoinen osuus kovinkaan montaa siellä mielytä, mutta leirielämä jättää kyllä yleensä hyvät muistot. Sehän siellä kuitenkin on oikeasti pääosassa.

Vierailija
33/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on ongelma? Sinulla ja lapsillasi ei ollut kiva ripari, joillanin muilla on ollut kivaa?

Vierailija
34/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempanne ovat oikeasti pakottaneet teitä riparille? Mua ei ainakaan. Sain päättää ihan itse miten tehdä, ja menin sinne koska halusin.

Vierailija
35/68 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:58"]

Oletteko koskaan miettineet tätä? Oma tai lasten kokemus ei todellakaan ollut hyvä, kaverit kertoneet samaa omien lastensa kohdalla.

[/quote]

Itse vihasin sitä touhua koko sydämestäni. Ne yhteislaulut esim... hhhrrrrr......

Menin sinne vain ja ainoastaan vanhempieni painostuksesta ja se touhu vitutti enemmän kuin alokasaika armeijassa.

Nyt olen eronnut kirkosta enkä enää kusekaan siihen suuntaan.

Vierailija
36/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:01"]Miksi ihmeessä te laitatte lapsen jollekin Jeesushumputus leirille?!
[/quote]

Tämä niin vitusti. Minut pakotettiin, mutta en suostunut nousemaan sängystä ylös ja äiti joutui ilmoittamaan että jätän riparin kesken. Kuvitelkaa tähän mielikuva, jossa minä pidän sängynlaidoista kiinni kaikilla voimillani ja äiti yrittää repiä ylös.
T.15v
[/quote]
[/quote]

Kuule se ripati oli minulle ateistina helvettiä! Pakko oli jättää kesken.
T.15v

Vierailija
37/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:01"]Miksi ihmeessä te laitatte lapsen jollekin Jeesushumputus leirille?!
[/quote]

T.15v
[/quote]
[/quote]

Kuule se ripati oli minulle ateistina helvettiä! Pakko oli jättää kesken.
T.15v
[/quote]

*ripari
T.15v

Vierailija
38/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kultaa muistot.

Itsellä oli ainakin niin huonoja kokemuksia että jätin rippikoulun kesken.

Vierailija
39/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti heillä on huonot kokemukset keitä on kiusattu, henki leirillä on ollut huono, on ollut paljon henk.koht ongelmia, tai liian uskonnonpainotteinen ripari.

Vierailija
40/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:15"]

Poikani on nyt isosena suunnilleen kymmenennellä leirillä. Hän pitää ripareita lähinnä nuorten viikon mittaisena ohjattuna kesänviettotapana, jossa sitä Jeesusta on aika vähän ja enemmänkin opetellaan olemaan ihmisiksi myös niille leiriläisille, jotka eivät ole ihan sitä, mitä itse on. Hän on kertonut manipuloivista teinipissiksistä, jotka yrittävät pilata kaikkien leirin ja hiljaisista hissukoista, joille on riittänyt, että istutaan hiljaa vierekkäin ja tuijotetaan nuotiota eikä yritetä pakolla "avautua". Enemmän siellä opetellaan ihmisyyttä kuin jeesustelua.

[/quote]

Mitä soopaa :) Uskon tunnustaminen ja vahvistaminen on koko rippikoulun idea, se on pelkkää jeesustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä