Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi riparista on vain hyviä kokemuksia

Vierailija
02.06.2015 |

Oletteko koskaan miettineet tätä? Oma tai lasten kokemus ei todellakaan ollut hyvä, kaverit kertoneet samaa omien lastensa kohdalla.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Prometheus-leiriä mainostetaan niin vähän? Mieluummin olisin sinne mennyt kuin riparille.

Vierailija
62/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi en ole kuulunut koko kirkkoon niin ei ole tarvinnut miettiä sekunttiakaan että menisinkö ripileirille.
Mua ei ole ikinä kiinnostaneet jeesustelut. 
Eiköhän tämäkin perinne ala pikkuhiljaa murtua kun suvut pienenevät ja lahjojen määrä vähene ja sitä myötä hyöty viikon kykkimisestä ja aivopesua kuunnellen ja kirkkoon kuuluvien määrä vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:45"]onneksi en ole kuulunut koko kirkkoon niin ei ole tarvinnut miettiä sekunttiakaan että menisinkö ripileirille.
Mua ei ole ikinä kiinnostaneet jeesustelut. 
Eiköhän tämäkin perinne ala pikkuhiljaa murtua kun suvut pienenevät ja lahjojen määrä vähene ja sitä myötä hyöty viikon kykkimisestä ja aivopesua kuunnellen ja kirkkoon kuuluvien määrä vähenee.
[/quote]suurin osa menee riparille, koska on kuullut miten kivaa siellä on. Yleensä kukaan ei muistele Raamattuoppituntia, vaan yhteisöllisyyttä ja ystävien ja tovereiden kanssa koettuja hetkiä.

Vierailija
64/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:24"]

En tykännyt. Ei Jeesuksessa mitään vikaa ole, mutta inhoan yleensäkin kaikkia leirejä, sun muuta mukamas kivaa ohjattua toimintaa ja feikkiä yhteisöllisyyttä, mitkä pääsääntöisesti on oikeasti ihan persiistä.

[/quote]

Tämä. En oikein uskonut jeesusteluunkaan, mutta ennen kaikkea en viihtynyt siinä porukassa. En viihtynyt koulussa, miksi olisin viihtynyt vapaa-ajallakaan. Parhaat koulukaverit olivat toisessa kunnassa ja siis toisella leirillä. Sosiaalinen paine työnsi silti teinin mukaan, kun pelkäsin muuten olevani vielä enemmän ulkopuolinen. 

Vierailija
65/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:24"]

En tykännyt. Ei Jeesuksessa mitään vikaa ole, mutta inhoan yleensäkin kaikkia leirejä, sun muuta mukamas kivaa ohjattua toimintaa ja feikkiä yhteisöllisyyttä, mitkä pääsääntöisesti on oikeasti ihan persiistä.

[/quote]

Tämä. En oikein uskonut jeesusteluunkaan, mutta ennen kaikkea en viihtynyt siinä porukassa. En viihtynyt koulussa, miksi olisin viihtynyt vapaa-ajallakaan. Parhaat koulukaverit olivat toisessa kunnassa ja siis toisella leirillä. Sosiaalinen paine työnsi silti teinin mukaan, kun pelkäsin muuten olevani vielä enemmän ulkopuolinen. 
[/quote]on varmaan rankkaa olla niin epävarma, että tekee omaa haluamistaan vastoin :(

Vierailija
66/68 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:24"] En tykännyt. Ei Jeesuksessa mitään vikaa ole, mutta inhoan yleensäkin kaikkia leirejä, sun muuta mukamas kivaa ohjattua toimintaa ja feikkiä yhteisöllisyyttä, mitkä pääsääntöisesti on oikeasti ihan persiistä. [/quote] Tämä. En oikein uskonut jeesusteluunkaan, mutta ennen kaikkea en viihtynyt siinä porukassa. En viihtynyt koulussa, miksi olisin viihtynyt vapaa-ajallakaan. Parhaat koulukaverit olivat toisessa kunnassa ja siis toisella leirillä. Sosiaalinen paine työnsi silti teinin mukaan, kun pelkäsin muuten olevani vielä enemmän ulkopuolinen.  [/quote]on varmaan rankkaa olla niin epävarma, että tekee omaa haluamistaan vastoin :(

[/quote]

Eipä mitenkään harvinaista teineillä, kun kaikki ylipäänsä pukeutuvat ja käyttäytyvät kuin kloonit. Pienellä paikkakunnalla koko sosiaalinen elämä oli siinä, aikana ennen nettiä tai muuta. En halunnut eristää itseäni sosiaalisesta elämästä täysin. Minusta erittäin ymmärrettävä valinta, luultavasti olisit tehnyt samoin. Toki nyt aikuisena 20 vuotta myöhemmin asiatkin näkee hyvin toisin.

Vierailija
67/68 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä se eessä, menen vain vanhempien, sukulaisten "Painostuksen" takia. sitten kun saan juhlista rahat, voin sanoa että wörtti. t Ahdistunut teinipaska

Vierailija
68/68 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei myöskään hyviä muistoja. Leiri oli ahdistava ja vetäjät olivat todella nyhveröitä ja puhuivat nuorille kuin lapsille. Muistan vieläkin sen yhden lyhyen oppitunnin seksistä ja siellä tuomittiin esiaviollisen seksin lisäksi homous. Leirillä oli myös outoja "leikkejä" joissa peloteltiin leiriläisiä. Jokailtaiset rukoushetket olivat todella väkisinväännettyjä ja epämukavia. Olin niin iloinen kun se oli ohi. En ikinä pakottaisi omia lapsiani riparille.

Mun kokemus riparileiristä oli KAUHEA. Ensinnäkin tulin toisesta koulusta kun muut , jotka, kokonainen luokka, tuli taas eri koulusta. Samalta paikkakunnalta siis, mutta eri kouluista. Siitä alkoi ongelmat.

Mua ei hyväksytty jengiin. Syyt: 1) Olin ainoa rillipää. 2) Olin yksin, muut tunsivat toisensa hyvin. 3) Rippipappi Uolevi Nurminen oli itse paholainen. 4) Pastori munasi minut muitten edessä. 5) En saanut kavereita, siksi. 6) En pitänyt rillejä päässäni, siksi mulle tapahtui kaikenlaista, esim sain jalkapallon jonkun paskapään potkimana suoraan naamalleni. Kukaa ei tullut mua auttamaan tai - lohduttmaan (hahahah). 7) Kun sitten piti paska-pastorin edessä kertoa ulkomuistista jotain sepitettyä soppaa raamatusta, niin tietenään en muistanut ja sain laiskanläksyn, ainoana. Niin, todellakin, olihan mulla sittenkin kaveri. Ellu. Hän oli tosi sosiaalinen ja ymmärsi mun tuskan ja auttoi. - Jäämällä tahallaan mun tueksi. Eli muka ei osannut myöskään ulkoa jotain tekstiä. Se oli aivan itsestään selvä juttu. Ellu tuli kuuluisasta näyttelijäsuvusta, joten hän, jos joku osasi ulkoa vaikka mitä. Näytteli lapsena elokuvassa "Mies tältä tähdeltä, jossa isänsä esitti humalaista perheenisää. Keksiiko joku jo, kenestä kerron.

Mä olen kuitenkin edistynyt elämässäni hyvin ja pärjään. mutta uskovaista ei minusta tullut, vaan keramiiataiteilija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi