Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa ihmiset, jotka väittävät olevansa aivan rutiköyhiä, mutta eivät saa kuitenkaan toimeentulotukea

Vierailija
21.04.2026 |

Silloin ei vaan yksinkertaisesti voi kuulua tän maan köyhimpiin.

Minä kuulun, koska olen ollut toimeentulotukiasiakkaana jo pitkään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kesämökki voi olla viimeinen henkireikä eikä haluta myydä.

Vierailija
2/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua nyt ap huvittaa lähinnä vauvapalstalla trollailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki kannustaa myös tuhlaamaan, koska tuista säästetyt rahat vähennetään seuraavista tuista.

Vierailija
4/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään huvittavana sitä, että sama palkka, joka ennen riitti kivaan elämään, ei riitä enää edes perusjuttuihin. 

Vierailija
5/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa opintorahaa, asumislisää, opintolainaa (vaikka oon opiskelija), työttömyystukea enkä toimeentulotukea. Sain just päätöksen kelalta. Pitäis lopettaa opinnot (oon just valmistumassa amk:sta) jos haluaisi ansiosidonnaista. Eikä mulla ole edes läheskään kaikki tukikuukaudet käytetty opiskelun osalta.

Vierailija
6/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa saa työttömyystuen verran palkkaa. Valitsevat ahkeruuden, osallistumisen ja työnteon. Naura vain.

Vierailija
7/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myös henkisesti hyvin köyhä, pelkkä.tylsimys.

Vierailija
8/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kesämökki voi olla viimeinen henkireikä eikä haluta myydä.

Nimenomaan! Ja moni kokee olevansa vain sen väliaikainen omistaja  kun se kulkee suvussa. 

Vierailija
9/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Toimeentulotukityypit ovat huolettomimpia kaikista. Heille maksetaan asumisen ja ruokien lisäksi kaikki terveydenhoitokuluista silmälaseihin ja sängyistä terapioihin. Jos on lapsia, tulee päälle harrastukset, harrastusvälineet, tuetut lomat ja lintsirannekkeet. Normaalit ihmiset maksavat kaiken tämän itse. Jos ei ole rahaa, ollaan ilman. Tukielismi tulisi poistaa, ja palauttaa itsepärjääminen kunniaan. 

Vierailija
10/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Toimeentulotukityypit ovat huolettomimpia kaikista. Heille maksetaan asumisen ja ruokien lisäksi kaikki terveydenhoitokuluista silmälaseihin ja sängyistä terapioihin. Jos on lapsia, tulee päälle harrastukset, harrastusvälineet, tuetut lomat ja lintsirannekkeet. Normaalit ihmiset maksavat kaiken tämän itse. Jos ei ole rahaa, ollaan ilman. Tukielismi tulisi poistaa, ja palauttaa itsepärjääminen kunniaan. 

Tämä niin tuhannesti! 

Vierailija
11/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saa opintorahaa, asumislisää, opintolainaa (vaikka oon opiskelija), työttömyystukea enkä toimeentulotukea. Sain just päätöksen kelalta. Pitäis lopettaa opinnot (oon just valmistumassa amk:sta) jos haluaisi ansiosidonnaista. Eikä mulla ole edes läheskään kaikki tukikuukaudet käytetty opiskelun osalta.

Eli mikä on se syy, miksi et saa opintotukea, vaikka tukikuukausia on jäljellä?

Vierailija
12/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä saan kaikista pienintä eläkettä enkä saa edes lääkkeiden ostoon sitä maksusitoumusta, minkä työttömänä ollessa sain. Lääkemenot on yhtä isot, ellei isommatkin, kuin aikaisemmin. Ja kun joku lääke loppuu on vaan oltava ilman. Ihan sama vaikka loppunut lääke olisi sellainen mitä ei saa lopettaa yhtäkkiä. 

Silmälaseista voin vain haaveilla. 

Vierailija
13/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin huvittavaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen nousta aamulla puoli viiden aikaan ja lähteä töihin, varsinkin nyt, kun iän myötä kipuja on joka paikassa. Sä jäät nukkumaan. Olen sopinut työnantajan kanssa palkan x, mutta siitä kysymättä otetaan joka ikinen kuukausi kolmannes, koska teidänlaistenne ihmisarvo. Ymmärrän, jos sairastuu ja ymmärrän väliaikaiset kriisit, hetkellisen työttömyyden yms, mutta en enää näitä "olen pitkään ollut". Nykyään mä elätän parhaassa työiässä olevia, osa voisi olla ikänsä puolesta mun lapsia, jotka ei vain ota, vaan myös vinkuu silti jatkuvasti. Pitäisi olla sama elintaso. Pitäisi olla sitä ja tätä. Ja nyt, jos mä jäisin vaikka sairauden takia hetkeksi pois työelämästä niin mitä saisin? En yhtään mitään. Ja joku vuosikaudet loisinut vielä kehtaa tulla sanomaan, että sä et tiedä köyhyydestä mitään. Kyllä mä mieluummin säästäisin puskuria itse, kun veroista ei mitään hyötyä kuitenkaan tule olemaan. Olisin tässä yli 30v työuralla jo miljonääri niillä veroilla mitä on mennyt.

Vierailija
14/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä tunnu mitenkään hyvätuloiselta maksaa yksin 1400€:n tuloilla omakotitalon kuluja, ruokaa ja laskuja. Elän kädestä suuhun. Talosta en kuitenkaan luovu väliaikaisen elämäntilanteen vuoksi.

Vierailija
15/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä saan kaikista pienintä eläkettä enkä saa edes lääkkeiden ostoon sitä maksusitoumusta, minkä työttömänä ollessa sain. Lääkemenot on yhtä isot, ellei isommatkin, kuin aikaisemmin. Ja kun joku lääke loppuu on vaan oltava ilman. Ihan sama vaikka loppunut lääke olisi sellainen mitä ei saa lopettaa yhtäkkiä. 

Silmälaseista voin vain haaveilla. 

Niin. Et saa toimeentulotukea, koska sun tulot on suuremmat kuin menot. Eli olet juuri tällainen tapaus, joista puhun. Pieninkin eläke on satoja euroja suurempi kuin työmarkkinatuki.

Ap

Vierailija
16/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuossa tilanteessahan pitäisi saada toimeentulotukea, mutta perusosaa voidaan leikata. Ei Suomessa jätetä ketään ilman rahaa. 

Pelkkää satuilua koko kommentti.

Vierailija
17/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan mukaan se, että opinnot ovat viivästyneet (olin töissä).

Vierailija
18/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan mukaan se, että opinnot ovat viivästyneet (olin töissä).

Ei olet saanut palkkaa. 

Vierailija
19/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua hakea toimeentulo tukea. itse olen pienellä eläkkeellä kituuttava, vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen jää hippasen vajaa 200e ruokaan ja muuhun. selviydyn.

Vierailija
20/26 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on paljon noita "köyhiä" boomereita, joilla kuitenkin on massiiviset velattomat omakotilukaalit, uusia autoja, mökki, moottorivene, vesijetit, ulkomailla trampataan useita kertoja vuodessa, jne. Silti vaan ei rahat riitä elämiseen 🙄 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi