Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittele itsesi näihin neljään ammattiin ja kerro mitä tykkäisit?

Vierailija
02.06.2015 |

– farmaseutti

– näyttelijä

– risteilyemäntä

– tv-meteorologi

Miltä kuulostaa ajatus että ammattisi olisi jokin noista vaikka seuraavat 10 vuotta? :)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:10"]

Risteilyemännän hommat hoituis huumorilla ja voishan se olla ihan viihdyttävää hommaa. Kuitenkin haluisin olla vähän arvostetummassa työssä.

[/quote]

Mä luulin että tuo on samalla tavalla arvostettu ja ihailtu ammatti kuin lentoemäntäkin

Vierailija
42/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti tai tv-meteorologi voisin olla. Näyttelijä ja risteilyemäntä olisivat molemmat eiherrajjumala-osastoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten risteilyemännän palkkaa pidetään huonona? Ei vaadi minkäänlaista koulutusta ja käteen jää reilu 2000e/kk. Ei mielestäni huono kouluttamattomalle.

Vierailija
44/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

– farmaseutti: ihan ok varmaan. Ilmeisesti enimmäkseen asiakaspalvelua, ei mikään unelma-ammatti mutta elannonhankintakeinona kelpaisi.

– näyttelijä: Olisin maailman surkein näyttelijä, en saisi yhtään työtä tai jos saisin niin olisin kuin se Tracy Revolutionissa, ja kaikki haukkuisivat minua hirveästi.

– risteilyemäntä: en tiedä mitä tämä tekee mutta jo sana risteily soittaa varoituskelloja. Känniääliöitä joka puolella, ei kiitos.

– tv-meteorologi: ihan ok luultavasti, samoilla perusteilla kuin farmaseutti.

Vierailija
45/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmasia ei olisi minun juttuni. En kokisi minkäänlaista innostusta alaa kohtaan. Näyttelijä voisin olla. Ja haluaisinkin jopa, mutta koskaan ei rohkeus riittänyt lähteä sille tielle. Risteilyemäntä.. Noh ei ehkä myöskään minun juttuni, vaikka selviäisi tuostakin. Meteorologin ammatti ei myöskään kiinnosta.

Vierailija
46/51 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä kuulostaa parhaalle

Vierailija
47/51 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti: Itseasiassa yksi haaveammateista, mutta ei sitten koskaan tullut haettua, kun oli sellainen elämäntilanne.

Näyttelijä ja risteilyemäntä: Ei sopisi mulle, en tykkää olla huomion kohteena.

Meteorologi: Sääilmiöt ym. kiinnostaa kovasti, mutta ei kiitos televisioon.

Vierailija
48/51 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tykkäisin kaikista töistäni. Mulla on taipumus aina kiinnostua kaikesta mitä teen.

Farmaseutiksi joskus aioinkin, mutta lääkäri musta sitten tuli. Näyttelijäksi olisi tarvinnut alkaa tosi nuorena, ehkä se olisi voinut onnistua. Meteorologi kuulostaa ihan valtavan mielenkiintoiselta (tämmöiselle luonnontieteistä kiinnostuneelle ihmiselle hyvinkin sopiva). 

Kehnoiten ehkä sopisin risteilyemännäksi. Nuorena varmaan hyvin olisi taipunut siihenkin, mutta kun en yleensä viihdy laivoissa enkä jaksa aina teeskennellä iloista ja reipasta niin ehkä se pieti olis loppunut aika äkkiä.

Joka ammatti ja työ muokkaa kyllä tekijänsä persoonaa.

Vierailija
49/51 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:44"]

Farmaseutti voisi sopiakin. Olen tarkka, nopea ja matemaattisesti lahjakas ja asiakaspalveluakin sietäisin juuri ja juuri. Hoiva-alalle en sopisi. Kaikki muut vaatisivat ulospäinsuuntautunutta luonnetta. Vihaan esillä olemista. Oksentaisin kauhusta ennen kuin menisi lavalle tai ruutuun. Risteilyemäntänä toimiminen olisi pienemmässä mittakaavassa samaa kauheutta.

[/quote]

Et sovi hoiva-alalle ja asiakaspalvelu menee juuri ja juuri? Farmaseuttina joudut tekemään runsaasti yhteistyötä joko sairaiden asiakkaiden kanssa jotka hakevat sieltä apteekin tiskiltä sympatiaa tai jossain sairaalan yksikössä hoiva-alan ammattilaisten kanssa. 

Vierailija
50/51 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:27"] 

– farmaseutti

– näyttelijä

– risteilyemäntä

– tv-meteorologi

Miltä kuulostaa ajatus että ammattisi olisi jokin noista vaikka seuraavat 10 vuotta? :)
[/quote]

Farmaseutti: siistiä sisällöstä tarkalle, tykkäisin ja pärjäisin. Olen kyllä kunnianhimoinen joten hakeutuisin kuitenkin proviisoriksi lukemaan.

Näyttelijä: mikä ettei, saattaisi olla lahjojakin. Jos pääsisin teatterikorkeaan niin mikä ettei. Työ on kuitenkin epävarmaa, suurimmasta osasta ei tule tähtiä.

Risteilyemäntä: menisi nuorena perheettömänä pari vuotta. Tykkäisin olla vanhusten kanssa.

Tv-meteorologi: vaatii vahvaa fysiikan hallitsemiseksi, tv:een en olisi tarpeeksi nätti.

Vierailija
51/51 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti: Tykkäisin tosi paljon! Olisikin yksi haaveammateistani jos olisin matematiikassa yhtään parempi. Uskoisin viihtyväni työssäni ja olevani tyytyväinen.

Näyttelijä: Ahdistuisin jatkuvasti esillä olemisesta, kasaisin itselleni suoritus- ja ulkonäköpaineita. En jaksaisi opetella vuorosanojani ja edeltävänä iltana yrittäisin painaa mieleen niin paljon kuin mahdollista...

Risteilyemäntä: Hermo menisi laivalla asumiseen, ilmapiiriin ja asiakkaisiin. Alkava työvuoro ahdistaisi enkä olisi onnellinen työssäni. Kovassa merenkäynnissä tekisin työni valitettavan huonosti pahoinvoinnin pelossa.

Tv-meteorologi: Jälleen ulkonäköpaineet ja kevy esiintymiskammo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi