Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittele itsesi näihin neljään ammattiin ja kerro mitä tykkäisit?

Vierailija
02.06.2015 |

– farmaseutti

– näyttelijä

– risteilyemäntä

– tv-meteorologi

Miltä kuulostaa ajatus että ammattisi olisi jokin noista vaikka seuraavat 10 vuotta? :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:17"]

Olen introvertti, tässä arvioni:

Farmaseutti: olisin iltaisin ihan puhki asiakaspalvelutyöstä ja ikävistä asiakkaista. Nappaisin varmaan jotain tabuja työpaikalta kotiin mukaan, että jaksaisin. Olisin sitten töissäkin jo pössiksessä, sekoittaisin takahuoneessa vahingossa syanidia lääkkeeseen ja saisin potkut.

Näyttelijä: menisin psykoosiin puolalaisen ohjaajagurun piiskatessa mua ja kollegoitani juoksemaan joka päivä puolimaratonin, jotta saavutamme tarvittavan eläytymisen tason.

Risteilyemäntä: pitelisin rystyset valkeina porraskaiteista kiinni ja huutaisin: mä pyörryn tähän myrskyyn, vaikka laiva olisi maissa. Nauraisin kuuliaisesti juoppojen turistien härskeille vitseille, mutta hytissä oksentaisin joka yö ikkunasta mereen.

Tv-meteorologi: olen niin lihava, että en mahtuisi ruutuun, mutta eipä kai sillä kartalla nyt niin väliä ole kunhan mä ja mun uus minihame näytään vai mitä? Kopistelisin puukengillä ruutuun ja maiskuttelisin puhuessa kuuluvasti, jotta en tulisi rasittaneeksi katsojia liialla säähän liittyvällä informaatiolla.

[/quote]

:D Mulle vois käydä kans näin.

Vierailija
2/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Farmaseutti: ei ikinä. En osaa kemiaa enkä osaa laskea.
- Risteilyemäntä: jos ihan-ihan pakko olisi.
- Näyttelijä: teatterikorkeaan olen pyrkinytkin, en tosin näyttelijälinjalle mutta ei paha olisi ;)
- Tv-meteorologi: toimii! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyemäntä, näyttelijä ja tv-meteorologi ovat melkein sama asia. Ei kiinnosta esiintyminen koko kansalle tai joutuminen filmille.

Farmaseutin työssä joutuisi ottamaan vastuun toisen ihmisen hengestä. En suostuisi.

Vierailija
4/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

farmaseutti: Tod. näk. tykkäisin tosi paljon ja olisin varmaan hyvä siinä.

näyttelijä: En varmastikaan pärjäisi kovin hyvin

risteilyemäntä: Ei ainakaan yhtään kiinnosta, mutta kai voisin siinä kuitenkin pärjätä

tv-meteorologi: Unelma-ammattini lapsena, mutta nykyään en usko et olisi minun juttu

Vierailija
5/51 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha!

Kyllä meitä sentään selväpäisiäkin on, moni jopa täysin perusporvarillinen perhe-eläjä eikä yhtään "romanttisesti" juoppo ja hullu. (: Ja puolalaisia gurujakin sattuu kohdalle hyvin harvoin. Sattuisikin joskus...

Näyttelijä

Vierailija
6/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan ketjun

Vierailija
7/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäs farmaseuttina olla kyselemässä aina "Tarviitko apua tarviitko apua" vain siksi, että apteekin pomo on pakottanut kysymään. Ihmisilta, jotka selvästi haluavat olla omissa ajatuksissaan ja kysyvät kyllä, jos kysyttävää on.

Vierailija
8/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviitko apua? - Joo, mikähän näistä peräpukamavoiteista on paras silmänympärysvoide?

Vierailija
9/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen farmaseutti, mutta niitä hommia en ole tehnytkään sitten opiskeluaikojen. Vaihdoin alaa valmistumisen jälkeen. En tykännyt apteekista työympäristönä ja eikä muutenkaan ollut oikein oma ala.

Tykkään näyttelemisestä ja olisi mukavaa päästä pussailemaan monia miehiä työn merkeissä :D (joo, kyllä mulle ehkä muunlaisiakin rooleja laitettaisiin) Teatterinäyttelijä tms. en voisi olla, koska en kestäisi sitä jatkuvaa jännittämistä ennen esitystä.

Risteilyemäntä: Ei tällä sulkeutuneella luonteella. Olisin niin vaivautunut. Ja kaikki muutkin olisivat.

Meteorologi: En usko, että jaksaisin olla kiinnostunut sääilmiöistä niin paljon, että pystyisin tekemään niitä töitä. En myöskään haluaisi telkkariin.

Vierailija
10/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:48"]

Ärsyttäs farmaseuttina olla kyselemässä aina "Tarviitko apua tarviitko apua" vain siksi, että apteekin pomo on pakottanut kysymään. Ihmisilta, jotka selvästi haluavat olla omissa ajatuksissaan ja kysyvät kyllä, jos kysyttävää on.

[/quote]

Aaa unohdin mainita tämän!! Se oli tosi rasittavaa, jos ihminen ei luo sinuun edes katsekontaktia tai vastaa tervehdykseen niin miksi ihmeessä silti pitää mennä kyselemään??

T. 31

Vierailija
11/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

upitan

Vierailija
12/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

– farmaseutti. Tykkäisin asiakaspalvelusta ja siististä sisätyöstä. Vituttaisi tehdä kumminkin työtä jossa myydään paskaa ihmisille ja moraalittomat lääkefirmat rikastuvat. Ei tietenkään kaikki lääkkeet ole turhia.

– näyttelijä. Olisin hyvä, mutten haluaisi olla julkisuudessa. Olisi mielenkiintoista, mutta rankkaa.

– risteilyemäntä. En jaksaisi humalaisia juntteja. Muuten viihtyisin merellä.

– tv-meteorologi. En halua olla julkisuudessa. Tuntuisi tyhmältä "ennustaa" säätä, kun se on oikeasti sama asia kuin horoskoopit. Säätä ei voi luotettavasti ennustaa, säässä on liikaa muuttujia.

Vierailija
13/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen farmaseutti ja kaikista näistä syistä mietin alanvaihtoa..olis mielenkiintoista kuullamihin kollegani oovat vaihtaneet.
Vihaan esiintymistä jiten mihinkään noista muista mua ei sais kirveelläkään.

Vierailija
14/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseuttina varmasti tappaisin jonkun asiakkaan, kun en jaksais tarkastaa 16 kertaa lääkettä, ei mun juttu.

Risteilyemäntänä varmaan ihan kivaa, itse en juurikaan juo, mutta jaksan katsella juopuneita asiakkaita, mutta luultavasti vuodessa ratkeisin itekin ryyppään, ja raahais hyttiini niitä joita sattuisin kulloinkin saamaan. Olisin töissä myös krapulassa ja pikkupunssissa, minihame vähän turhan ylhäällä, silmänpakoja sukkiksissa ja rfipsarit poskilla.

Näyttelijänä olis kivaa, luulen ainakin, et osaisin näytellä, ja laulaa ja tanssia, hiphei, tää olis mun juttu.

Meterologi, no jaa, ehkä selviisin tv-esiitymisestä kunhan vähän harjottelisin, mut aika tylsää noin pidemmän päälle.

Vierailija
15/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Näyttelijän ammatti olis ku mulle tehty! Oon draamaqueen ja osaan vaihtaa tunnetiloja ihan yllättäen. Lisäksi se on ollut aina laulajan lisäksi lempiammattini.
-Farmaseuttina olis aivan kamalaa.
-Risteilyemännän hommat hoituis huumorilla ja voishan se olla ihan viihdyttävää hommaa. Kuitenkin haluisin olla vähän arvostetummassa työssä.
-Meteorologina saisin olla telkkarissa, joka on yks lempijuttuja myös. Muu ei kiinnostais siinä

Vierailija
16/51 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:10"]

nostan

[/quote]

Vierailija
17/51 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee,,,,

Ei mitään unelma-ammatteja, mut jos tarpeeksi maksetaan....

Vierailija
18/51 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Risteilyemäntä on tosi nolo homma"

Miksi niin monet tuntuu pitävän risteilyemännän/isännän ammattia jotenkin nolona, junttina ja ammattiin suhtaudutaan vähän vähättelevästi tai jotenkin myhäillen? o_o

Vierailija
19/51 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:45"]

Farmaseutti: yksi niitä hommia, joissa saisin vatsahaavan, saisin tarkastaa sataan kertaan että varmasti annan oikeat lääkkeet

Ylipainoiselle ja yli-ikäiselle tylsimys naiselle ei kauheasti rooleja ole, varmaan joku 100v horiskon esittäminen näyttämön laidalla, aika ikävää.

Risteily emäntä kts. ed ehkä esittäisin muumimammaa viikosta toiseen, mykkää sellaista. Työajat ei kovin kivat.

Meteorologi voisi olla mielenkiintoista olla, mutta telkkarissa, siinäpä huitoisin Ööö päivää siis hyvää päivää siis, tuulee lännestä eikun ööö idästä siis tuolta vasemmalta ööööh.

[/quote]

Oot hyvä kirjoittamaan, nauroin ekaa kertaa pitkään aikaan :D

Vierailija
20/51 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, tässä arvioni:

Farmaseutti: olisin iltaisin ihan puhki asiakaspalvelutyöstä ja ikävistä asiakkaista. Nappaisin varmaan jotain tabuja työpaikalta kotiin mukaan, että jaksaisin. Olisin sitten töissäkin jo pössiksessä, sekoittaisin takahuoneessa vahingossa syanidia lääkkeeseen ja saisin potkut.

Näyttelijä: menisin psykoosiin puolalaisen ohjaajagurun piiskatessa mua ja kollegoitani juoksemaan joka päivä puolimaratonin, jotta saavutamme tarvittavan eläytymisen tason.

Risteilyemäntä: pitelisin rystyset valkeina porraskaiteista kiinni ja huutaisin: mä pyörryn tähän myrskyyn, vaikka laiva olisi maissa. Nauraisin kuuliaisesti juoppojen turistien härskeille vitseille, mutta hytissä oksentaisin joka yö ikkunasta mereen.

Tv-meteorologi: olen niin lihava, että en mahtuisi ruutuun, mutta eipä kai sillä kartalla nyt niin väliä ole kunhan mä ja mun uus minihame näytään vai mitä? Kopistelisin puukengillä ruutuun ja maiskuttelisin puhuessa kuuluvasti, jotta en tulisi rasittaneeksi katsojia liialla säähän liittyvällä informaatiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi