Kuvittele itsesi näihin neljään ammattiin ja kerro mitä tykkäisit?
– farmaseutti
– näyttelijä
– risteilyemäntä
– tv-meteorologi
Miltä kuulostaa ajatus että ammattisi olisi jokin noista vaikka seuraavat 10 vuotta? :)
Kommentit (51)
Farmaseutti, miksikäs ei.
Näyttelijä, juu ei. Perheessä on jo yksi. Työajat riittävän haastelliset perhettä ajatellen.
Risteilyemäntä. Ei ei ei. Liikaa pois kotoa, viittaan edelliseen.
Tv-meteorologi. Ilman tv:tä voisi mennäkin.
Farmaseutti: hyvä liksa, ovat selväpäisiä ihmisiä, miksei.
Näyttelijä: huono liksa, juopot työkaverit, ei.
Risteilyemäntä: huono liksa, juopot asiakkaat, ei.
Tv-meteorologi: hyvä liksa, juopot katsojat, ei.
Farmaseutti: kelpaisi paremman puutteessa
Risteilyemäntä: ei ikinä
Näyttelijä: en osaa näytellä ja osa työkavereista olisi narsisteja, ei kiitos
Meteorologi: lähinnä siis tietokoneella työskentelyä ja ennusteiden laadintaa. Melko kuivaa. Telkkarimeteorologina olisi sentään ne esiintymiset tuomassa jännitystä ja palkkakin on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:36"]
– farmaseutti: voisin tehdä rahan vuoksi vain. Siistiä sisätyötä, ei paljon tarvitsisi päätä vaivata.
[/quote]
Oletkohan nyt ihan perillä farmaseutin työstä? Siinähän juuri pitää olla hirmu skarppina ettei käy kohtalokasta virhettä. Tosin ei kaikki ole apteekissa töissä, osa on esim. lääketutkimuksen parissa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:33"]
Haha!
Kyllä meitä sentään selväpäisiäkin on, moni jopa täysin perusporvarillinen perhe-eläjä eikä yhtään "romanttisesti" juoppo ja hullu. (: Ja puolalaisia gurujakin sattuu kohdalle hyvin harvoin. Sattuisikin joskus...
Näyttelijä
[/quote]
Komppi tälle.
Farmaseutti olis kiva. Noissa muissa on liikaa esiintymistä ja kovat paineet. Ehkä risteilyemäntäkin olisi ihan kiva. Pidän kemiasta ja biologiastaa ja itse asiassa laitankin varmaan varavaihtoehdoksi ensi kevään haussa farmaseutin koulutuksen, mikäli en pääse ykkösvalintaani.
Farmaseuttina tylsistyisin kuoliaaksi. Näyttelijöillä on ihan liian hävyttömät työajat, en jaksais. Risteilyemäntä on tosi nolo homma, eikä mua huvittais olla joka toinen viikko tms. veke himasta. Meteorologi voisinkin olla, mutta se telkkarissa hengailu ei olis kyllä mun juttu. Ei jatkoon. Pysyttelen nykyisessä.
Farmaseutti: Ei ehkä ihan unelmaduuni, mutta varmasti viihtyisin kumminkin.
Näyttelijä: Ei helvetti :D Sinänsä voisi muuten olla ihan ok, mutta en osaa näytellä sitten yhtään.
Risteilyemäntä: Olen ollut laivalla kesätöissä, mutta risteilyemäntä ei ehkä olisi ihan se mun juttu, en jaksaisi viihdyttää kännisiä juntteja :D Lisäksi tulen helposti merisairaaksi, joten pidemmän päälle merityö olisi vähän epämiellyttävää.
TV-meteorologi: On sitä pahempiakin ammatteja olemassa, mutta en usko että viihtyisin työkseni esiintymässä TV:ssä tai työskentelemässä sääilmiöiden parissa.
Oikeasti opiskelen lääketiedettä ja tulevaisuudessa olen siis toivottavasti lääkäri :)
– farmaseutti: voisin tehdä rahan vuoksi vain. Siistiä sisätyötä, ei paljon tarvitsisi päätä vaivata.
– näyttelijä: samaistuisin varmaan muihin taiteilijoihin niin, että kaivaisin itsestäni esille bipo-ihmisen, alkoholisoituisin ja sotkisin perhekuvioni syrjähypyillä
– risteilyemäntä: kuolisin. Hävettäisi sellainen karaoketyö ja väsyisin alta aikayksikön juntteihin juoppolalleihin örisemässä.
– tv-meteorologi: Oliskonko TV:ssä? Muuttuisin anorektikoksi, kun kuuntelisin työkavereiden juttuja karppaamisesta ja muusta ulkonäön viilailusta. Olisi kyllä puisevaa työtä tietokonelaskelmien ja numeroiden parissa.
Meteorologi, olisi ehkä ollut omaa alaani, vaikka en tv:stä välitä, mutta kai se olisi siinä sivussa mennyt. Ei noista kaikki ole julkisuudessa hirveästi muutoin esillä. Eipä tullut nuorena mieleen tähdätä siihen.
Farmaseutti, hommana kiinnostava, mutta liikaa asiakaspalvelua ja siinä pitää olla pilkuntarkka. En pysty siihen.
Risteilyemäntä, jos muuta ei olisi tarjolla, niin sekin kelpaisi.
Näyttelijä voisin olla, mutta ei ole yhtään lahjoja. Vuorosanat muistaisin, mutta en osaa laulaa ja olen kankea.
Farmaseutti voisi sopiakin. Olen tarkka, nopea ja matemaattisesti lahjakas ja asiakaspalveluakin sietäisin juuri ja juuri. Hoiva-alalle en sopisi. Kaikki muut vaatisivat ulospäinsuuntautunutta luonnetta. Vihaan esillä olemista. Oksentaisin kauhusta ennen kuin menisi lavalle tai ruutuun. Risteilyemäntänä toimiminen olisi pienemmässä mittakaavassa samaa kauheutta.
Farmaseutti: yksi niitä hommia, joissa saisin vatsahaavan, saisin tarkastaa sataan kertaan että varmasti annan oikeat lääkkeet
Ylipainoiselle ja yli-ikäiselle tylsimys naiselle ei kauheasti rooleja ole, varmaan joku 100v horiskon esittäminen näyttämön laidalla, aika ikävää.
Risteily emäntä kts. ed ehkä esittäisin muumimammaa viikosta toiseen, mykkää sellaista. Työajat ei kovin kivat.
Meteorologi voisi olla mielenkiintoista olla, mutta telkkarissa, siinäpä huitoisin Ööö päivää siis hyvää päivää siis, tuulee lännestä eikun ööö idästä siis tuolta vasemmalta ööööh.
Farmaseutti olisi ihan jees, muista en ikinä selviäisi kun olisi niin paljon esiintymistä ja/tai muiden viihdyttämistä. Sellaiset tilanteet stressaa mua ihan hulluna eikä minusta muutenkaan olisi sellaiseen kun en ole millään puheenlahjoilla siunattu.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:27"]
– farmaseutti
– näyttelijä
– risteilyemäntä
– tv-meteorologi
Miltä kuulostaa ajatus että ammattisi olisi jokin noista vaikka seuraavat 10 vuotta? :)
[/quote]
Ainoo joka vois päästä riittäville palkoille olisi näyttelijä, mutta siitä en ole kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:27"]
– farmaseutti
Voisin olla
– näyttelijä
Ei oo kykyjä
– risteilyemäntä
En osaa laulaa
– tv-meteorologi
Joo!
[/quote]
Farmaseutti olen ollutkin, ei tarvi kuvitella. Näyttelijä olis näistä haasteellisin. Risteilyemäntänä ei kestäis hermo, kaikki kännikalat siellä. TV-meteorologi, jo vain, olen erittäin huono esiintymään, ujo introvertti, olis kyllä todella mielenkiintoista nähdä, mikä olis lopputulos.