Keskosvauvan äiti Eevi Teittisen ei kannattaisi nyt murehtia seksin vähyydestä.
Ei kai se nyt maailmaa kaada jos on joutunut olemaan ilman seksiä 2 kuukautta. Toiset elää vuosikaudet sinkkuna ja pärjäilee ilman. Ehtiihän sitä nuori ihminen peittoa heiluttamaan vielä monia vuosikymmeniä. Ei kai pitkä parisuhde nyt tuohon voisi kaatua, eihän. Tilanne on väliaikainen. Nyt he ovat palkanneet yöhoitajan, että pääsevät harrastamaan seksiä kerran viikossa. Sitä kai sillä parisuhteen hoidolla tarkoitetaan. Minulle riittäisi oikein hyvin, että saisin vaan käydä suihkussa rauhassa, syödä rauhassa ja nukkua läpiyön.
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tolla pariskunnalla on oikeasti vähän mustempaa huumoria. Suurin osa porukasta ei oo nyt ihan samalla kartalla eikä tää pariskunta hiffanut, että jotkut haastattelun ”läpät” meni nyt seksistisyydessään vähän yli. Jokainen perhe tekee omat diilit siitä, että kuka herää yöllä jne. ei siinä mitään, mutta toi vanha malli, että eihän miestä juuri raskaus ja synnytys kiinnostaa jne. on aika vanhaa ja seksististä. Veikkaan, ettei heilläkään ehkä ihan näin raflaavaa ollut, mitä antavat osittain ymmärtää ja jostain syytä haluavat nyt kärjistäen tuoda esiin. Toki tollaista meininkiäkin on edelleen jossain parisuhteissa, muttei ole mikään vakiohomma.
Hyvin mahdollista, että värittävät juttuja saadakseen kiinnostavuutta. Saavat tuloja somesta, niin taitaa olla vähän pakkokin.
Käsittämätöntä elämää, Eevi tehtailee juttuja jatkuvalla syötöllä äitiyslomalla vasta synnyttäneenä tuoreena äitinä. Tätä ihmetten, eikö voi antaa aikaansa ja huomiotaan nyt vain lapselleen, joka häntä eniten tarvitsisi. Joka lehdessä on juttuja ja blogi pukkaa uutta tekstiä jatkuvalla syötöllä. Miten tämä on mahdollista, kun vielä haastava keskoslapsi hoidettavana.
Jokin tässä yhtälössä mättää. Eikö ole varaa pitää äitiyslomaa, luuleeko hän, että hänet unohdetaan äitiysloman aikana?
Saatikka, että raahaavat pienen lapsen jonnekin Lapin lomalle, koska he itse sinne niin haluavat? Omituista, todella.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä elämää, Eevi tehtailee juttuja jatkuvalla syötöllä äitiyslomalla vasta synnyttäneenä tuoreena äitinä. Tätä ihmetten, eikö voi antaa aikaansa ja huomiotaan nyt vain lapselleen, joka häntä eniten tarvitsisi. Joka lehdessä on juttuja ja blogi pukkaa uutta tekstiä jatkuvalla syötöllä. Miten tämä on mahdollista, kun vielä haastava keskoslapsi hoidettavana.
Jokin tässä yhtälössä mättää. Eikö ole varaa pitää äitiyslomaa, luuleeko hän, että hänet unohdetaan äitiysloman aikana?
Saatikka, että raahaavat pienen lapsen jonnekin Lapin lomalle, koska he itse sinne niin haluavat? Omituista, todella.
Ehkä kirjoittaminen on Eevin tapa käsitellä äitiyden tuomia tunteita. On avoin ja rohkea, kun kirjoittaa ja pohtii asioita.
Lomathan on aikuista varten. Ei pieni vauva välitä muusta kuin ruuasta, unesta ja turvallisesta olosta.
Kyllähän se nyt on niin, että tämä pari on jo eronnut. Menee siihen sitten viikko tai vuosi.
Minua riepoo se tapa, jolla he puhuvat lapsesta. Se on jotenkin lievästi alentavaa ja ikävää - vauva ei sitä tietenkään vielä ymmärrä mutta isompana kyllä. En tiedä, varmaan somessa hehkuttavatkin, mutta noista haastatteluiata jää sellainen kuva että vauva ei ole sellainen kun on toivottu (keskonen ja vielä tyttö) ja sen pitää "oppia" heidän tyyppiseensä aktiiviseen elämään täysin riippumatta siitä onko se lapsen edun mukaista tai hänen temperamentilleen/luonteelleen sopivaa.
Heidän tulisi nyt todella keskittyä enemmän perheeseensä, parisuhteeseensa ja vähentää haastatteluja ja somettamista. Suomessa on äitiysraha ym. sosiaaliturva juuri sitä varten ettei toimeentulon takia ainakaan tarvitse mitään näistä tehdä. (Toki ymmärrän että somessa jatkuva päivittely kuuluu duuniin, mutta kyllä varmaan seuraajia riittäisi vaikka ilmouttaiai että nyt vauvan takia pidetään vähän taukoa).
En ole luottavainen heidän sosiaalihuollolliseen osaamiseensa - mikähän firma siellä on ja millaista sos.huol.palvwlua tarjotaan? Ehkä juurikin joju tukihenkilötoiminta voisi olla ok, mutta jos on oman ihmisyyden ja elämän palikat noin hukassa kuin Teemulla (vauva on naisten asia vielä 2020luvulla) niin ehkä kannattaisi itse kasvaa vielä vähän ihmisenä ennen kuin alkaa antamaan vaikutteita rikkinäisille lapsille ja nuorille..
Vierailija kirjoitti:
Minua riepoo se tapa, jolla he puhuvat lapsesta. Se on jotenkin lievästi alentavaa ja ikävää - vauva ei sitä tietenkään vielä ymmärrä mutta isompana kyllä. En tiedä, varmaan somessa hehkuttavatkin, mutta noista haastatteluiata jää sellainen kuva että vauva ei ole sellainen kun on toivottu (keskonen ja vielä tyttö) ja sen pitää "oppia" heidän tyyppiseensä aktiiviseen elämään täysin riippumatta siitä onko se lapsen edun mukaista tai hänen temperamentilleen/luonteelleen sopivaa.
Heidän tulisi nyt todella keskittyä enemmän perheeseensä, parisuhteeseensa ja vähentää haastatteluja ja somettamista. Suomessa on äitiysraha ym. sosiaaliturva juuri sitä varten ettei toimeentulon takia ainakaan tarvitse mitään näistä tehdä. (Toki ymmärrän että somessa jatkuva päivittely kuuluu duuniin, mutta kyllä varmaan seuraajia riittäisi vaikka ilmouttaiai että nyt vauvan takia pidetään vähän taukoa).
En ole luottavainen heidän sosiaalihuollolliseen osaamiseensa - mikähän firma siellä on ja millaista sos.huol.palvwlua tarjotaan? Ehkä juurikin joju tukihenkilötoiminta voisi olla ok, mutta jos on oman ihmisyyden ja elämän palikat noin hukassa kuin Teemulla (vauva on naisten asia vielä 2020luvulla) niin ehkä kannattaisi itse kasvaa vielä vähän ihmisenä ennen kuin alkaa antamaan vaikutteita rikkinäisille lapsille ja nuorille..
Minusta on ihanaa, että ovat aktiivisia vauvan kanssa. Kyllä vauva osaa ilmoittaa, milloin ei tykkää liiasta menosta. Kai jotain urheilugeenejäkin on siirtynyt vanhemmilta lapselle. Tykkään seurailla muitakin aktiivisia vanhempia somessa, jotka ”urheilevat” yhdessä vauvan kanssa.
Eevi vaikuttaa ihanalta ihmiseltä ja hyvältä äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, että ovat aktiivisia vauvan kanssa. Kyllä vauva osaa ilmoittaa, milloin ei tykkää liiasta menosta. Kai jotain urheilugeenejäkin on siirtynyt vanhemmilta lapselle. Tykkään seurailla muitakin aktiivisia vanhempia somessa, jotka ”urheilevat” yhdessä vauvan kanssa.
Ei se ihan niin mene että 2 muusikkoa saa lapsen = lapsesta tulee pianisti tai 2 urheilijaa saa lapsen = lapsi rakastaa liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eevi vaikuttaa ihanalta ihmiseltä ja hyvältä äidiltä.Ei se ihan niin mene että 2 muusikkoa saa lapsen = lapsesta tulee pianisti tai 2 urheilijaa saa lapsen = lapsi rakastaa liikkumista.
No, ei välttämättä. Hyvät mahdollisuudet siihen kyllä on. Geenit ja ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen juttu kirjoitti:
Eevillä biologinen kello tikitti. Muutamia vuosia sitten ero pikku-Uniikista, pitkä ja raamikas urheilijakorsto Teemu tilalle.
Vauvantekohommat välkkyivät E:n silmissä ja T oli sopivanlainen siittäjä. Nyt E täysin kiinni äitylihormoneissa ja perhe-elämään pääsy toteutui. T ei taida olla yhtä innoissaan, entinen elämä kenties sopisi hänelle hyvin, mutta E on siemenensä jo idättänyt.Summa summarum - ero parin vuoden sisällä.
Juuri näin. Eeviä vienyt hormonit parinvalinnassa tällä kertaa ja tulee vielä katumaan valintaansa. Luulen että Teemusta saattaa tulla ei vain huono kumppani, mutta myös huono isä.
Teillä naisilla parinmuodostusta ohjaa aika lailla ulkoiset tekijät. Se tavallisen näköinen, ehkä vähän ylipainoinen mies voisi olla loistava isä, mutta sehän ei kiinnosta. Miehessä pitää olla näyttelyainesta.
Minusta taas tuntuu, että monilla se menee juuri näin. Vauva muuttaa elämää eri tavoin kaikissa suhteissa ja toisille ne muutokset ovat isompia yllätyksiä kuin toisille. Omassa lähipiirissä vauva- ja lapsiperhearki on tuonut lähes kaikille jossain vaiheessa jonkinlaisen kriisin. Toisille se tulee vaiva-aikana, toisille myöhemmin, osalle sitten kun lapset muuttavat kotoa. Paras neuvo on se, että yrittää selvitä kriisistä ja myös hoitaa sitä suhdetta. Jos vanhempien suhde jää jalkoihin, niin lopulta sitä on tosi vaikea enää edes korjata.
Vaiva-aika pitäisi olla vauva-aika. Mutta voihan sen vaiva-aikanakin kokea.
Normaaleilla ihmisillä on seksuaalisia haluja ja tarpeita, vaikka ei tietenkään teillä.
Miksi pitäisi olla kuin te? Ja jos ärsyttää, tuskin mikään pakottaa hänen blogiaan lukemaan, paitsi jokin sairas päidenne sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on yrittäjä, eikä juurikaan hoitanut lapsia silloin, kun nämä olivat pieniä. Yöherätykset oli aina mun vastuulla. Ei se silti miehestä huonoa isää tehnyt. Miehen oli tärkeää saada nukkua yöt, että päivät jaksaa töissä, minähän pystyin nukkumaan silloin, kun vauvakin nukkuu, vaikka keskellä päivää. Parisuhteen hoito voi olla ihan muutakin kuin seksiä, ja kahdenkeskinen aika on ihan tärkeää. Ehkä yöhoitaja tuleekin vauvan luo kotiin, ja vanhemmat saa vapauden tehdä, mitä haluaa? Ei huono järjestely!
Tässä artikkelissa luki, että mies on isyysvapaalla ja äiti jatkaa yrittäjänä töitään. Silti äiti hoitaa vauvan öisin, että isä ei olisi kiukkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös Eevi ole somessa valittanut, kun vauva vain itkee päivät...?
Tämä keskustelu on kyllä lähtenyt nyt lapasesta. Oon samaa mieltä, että Teemun suhtautuminen varsinkin raskauteen ja synnytykseen vaikutti keskenkasvuiselta. En itse olisi vastasyntyneen lapsen kanssa lähtenyt salille tai Lappiin, mutta mielestäni jokainen perhe elää heille sopivalla tavalla niin kauan kuin se ei vahingoita lasta. En nyt usko että tuo lapsi vahingoittuu siitä, että käy äitinsä mukana salilla ja nukkuu turvakaukalossa sen tunnin kun äiti treenaa. Periaatteessa olen myös sitä mieltä, että vauva on hyvä jossain ajassa myös totuttaa liikkumiseen ja siihen ettei aina olla kotona. Toki toivoisin näiden vanhempien puolesta että he ymmärtäisivät tuon vaiheen ohimenevyyden. Että ei oikeasti kannata pitää kiirettä, ensimmäiset 3kk vauvan kanssa ovat aivan eri maata kun sitten kun vauva on isompi.
Ei noiden parisuhde kyllä minun mielestäni vaikuttanut katastrofilta tuon jutun perusteella. Miten tuosta voi päätellä sellaista? Onko oikeasti muka kaikilla muilla mies ollut hirveän osallistuva raskausaikana ja innoissaan raskaudesta? Meillä ainakin meni juuri niin että mies pääsi kunnolla isyyteen kiinni kun lapsi alkoi kommunikoida ja olla vastavuoroinen. Ei minun miestäni niin paljoa raskaus kiinnostanut. Kyllähän se ärsytti, mutta toisella kerralla tiesin jo mitä tuleman pitää. Miehestä on kuoriutunut aivan ihana isä kun lapset on päässeet ihan alun ameeba-vaiheesta eteenpäin. Rehellisesti ajattelen etten olisi voinut tuon parempaa isää lapsilleni saada. Mutta ei hän sitä raskausaikana näyttänyt. En väitä etteikö olisi olemassa isiä jotka lukee kaikki synnytysoppaat yms, mutta tuskin kaikki on tällaisia ja ihan hyviä isiä heistä silti voi tulla.
Teemulle ja Eeville toivoisin nyt malttia ja jaksamista! Että he ymmärtäisivät että tämä pikkuvauvavaihe menee nopeammin ohi kuin arvaakaan, ja elämä helpottuu sen jälkeen kyllä.
Nyt on pandemia ja en todellakaan lähtisi vastasyntyneen kanssa mihinkään Lappiin. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi kykkiä himassa 24/7. Ihme suorittamista..halutaan lapsi, mut mikään ei sais muuttua?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pandemia ja en todellakaan lähtisi vastasyntyneen kanssa mihinkään Lappiin. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi kykkiä himassa 24/7. Ihme suorittamista..halutaan lapsi, mut mikään ei sais muuttua?
Hmm.. Lappi ei ole mikään Thaimaa, johon matka jo itsessään olisi superkuormittava ja riski saada ties mitä pöpöjä ja resistenttejä bakteereja ääretön. Joten pientä rajaa.
En nyt aikuisten oikeasti jaksaisi vouhkata Lapista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on kyllä lähtenyt nyt lapasesta. Oon samaa mieltä, että Teemun suhtautuminen varsinkin raskauteen ja synnytykseen vaikutti keskenkasvuiselta. En itse olisi vastasyntyneen lapsen kanssa lähtenyt salille tai Lappiin, mutta mielestäni jokainen perhe elää heille sopivalla tavalla niin kauan kuin se ei vahingoita lasta. En nyt usko että tuo lapsi vahingoittuu siitä, että käy äitinsä mukana salilla ja nukkuu turvakaukalossa sen tunnin kun äiti treenaa. Periaatteessa olen myös sitä mieltä, että vauva on hyvä jossain ajassa myös totuttaa liikkumiseen ja siihen ettei aina olla kotona. Toki toivoisin näiden vanhempien puolesta että he ymmärtäisivät tuon vaiheen ohimenevyyden. Että ei oikeasti kannata pitää kiirettä, ensimmäiset 3kk vauvan kanssa ovat aivan eri maata kun sitten kun vauva on isompi.
Ei noiden parisuhde kyllä minun mielestäni vaikuttanut katastrofilta tuon jutun perusteella. Miten tuosta voi päätellä sellaista? Onko oikeasti muka kaikilla muilla mies ollut hirveän osallistuva raskausaikana ja innoissaan raskaudesta? Meillä ainakin meni juuri niin että mies pääsi kunnolla isyyteen kiinni kun lapsi alkoi kommunikoida ja olla vastavuoroinen. Ei minun miestäni niin paljoa raskaus kiinnostanut. Kyllähän se ärsytti, mutta toisella kerralla tiesin jo mitä tuleman pitää. Miehestä on kuoriutunut aivan ihana isä kun lapset on päässeet ihan alun ameeba-vaiheesta eteenpäin. Rehellisesti ajattelen etten olisi voinut tuon parempaa isää lapsilleni saada. Mutta ei hän sitä raskausaikana näyttänyt. En väitä etteikö olisi olemassa isiä jotka lukee kaikki synnytysoppaat yms, mutta tuskin kaikki on tällaisia ja ihan hyviä isiä heistä silti voi tulla.
Teemulle ja Eeville toivoisin nyt malttia ja jaksamista! Että he ymmärtäisivät että tämä pikkuvauvavaihe menee nopeammin ohi kuin arvaakaan, ja elämä helpottuu sen jälkeen kyllä.
No kyllä meillä mieheni ja oikeastaan kaikilla tuttujeni ja läheisteni isillä on ollut halua ja kiinnostusta olla mukana raskausaikana. Jos ei vielä syntymättömän lapsensa takia, niin edes rakkaan naisensa takia.
Kuinka kylmä ihminen pitää olla että jättää odottavan äidin yksin tuohon tilanteeseen? Ensimmäistä kertaa Eevikin raskaana oli ja kärsinyt lapsettomuuspeloista. Ei varmasti olisi ollut pahitteeksi saada kunnon MIES siihen rinnalle tukemaan ja yhdessä kaikesta selviämään. Teemu pakeni, niinkuin itsekin myönsi. Kamala pelkuri. Eevi ei tuota unohda ja se on varma.
Mä luulen, että tolla pariskunnalla on oikeasti vähän mustempaa huumoria. Suurin osa porukasta ei oo nyt ihan samalla kartalla eikä tää pariskunta hiffanut, että jotkut haastattelun ”läpät” meni nyt seksistisyydessään vähän yli. Jokainen perhe tekee omat diilit siitä, että kuka herää yöllä jne. ei siinä mitään, mutta toi vanha malli, että eihän miestä juuri raskaus ja synnytys kiinnostaa jne. on aika vanhaa ja seksististä. Veikkaan, ettei heilläkään ehkä ihan näin raflaavaa ollut, mitä antavat osittain ymmärtää ja jostain syytä haluavat nyt kärjistäen tuoda esiin. Toki tollaista meininkiäkin on edelleen jossain parisuhteissa, muttei ole mikään vakiohomma.