Keskosvauvan äiti Eevi Teittisen ei kannattaisi nyt murehtia seksin vähyydestä.
Ei kai se nyt maailmaa kaada jos on joutunut olemaan ilman seksiä 2 kuukautta. Toiset elää vuosikaudet sinkkuna ja pärjäilee ilman. Ehtiihän sitä nuori ihminen peittoa heiluttamaan vielä monia vuosikymmeniä. Ei kai pitkä parisuhde nyt tuohon voisi kaatua, eihän. Tilanne on väliaikainen. Nyt he ovat palkanneet yöhoitajan, että pääsevät harrastamaan seksiä kerran viikossa. Sitä kai sillä parisuhteen hoidolla tarkoitetaan. Minulle riittäisi oikein hyvin, että saisin vaan käydä suihkussa rauhassa, syödä rauhassa ja nukkua läpiyön.
Kommentit (575)
Minkälaisesta perheestä tuo Teemu tulee, tietääkö joku? Onko hänen oma isä ollut etäinen? Sieltä se isyyden malli usein tulee. Tai sitten mies on itse ”jälkeenjäänyt” ja itsekeskeinen.
Nuo tulee kyllä olemaan vielä lastensuojelun asiakkaina.
Eikö Eevin edellinen suhdekin loppunut läheisriippuvuuteen? Eli Eevi halusi kihloihin, naimisiin ja lapsia, mies ei. Olisiko taas samoin, mutta Eevi ehti tulla raskaaksi. Tätä se on, kun tekee lapsen miehen kanssa, joka ei lasta halua. Mies on toinen lapsi ja riippakivi siinä vaiheessa, kun ei saa kaikkea huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tulee kyllä olemaan vielä lastensuojelun asiakkaina.
En usko. Eevi haluaa hoitaa lasta ja heillä on varaa palkata hoitaja kun ovat poissa kotoa.
Keskosvauva ja haastattelun aikaan 1-2kk ja ovat jo poissa vauvan luota öitä, matkustelevat ja käyvät salilla tämän kanssa. Ei ihme että ovat poikki, vaikka Teemu ei edes tee mitään. Ymmärrän jos Eevi poikki mutta että Teemu. Vauva tarvitsee miltei jatkuvaa läsnäoloa ekat 6kk, nukkua ehtii, ei muuta. Luulisi Teemun tietävän töistään kuinka tärkeää lapsuus on lapsen kehitykselle. Nyt pitäisi vaan keskittyä luomaan rutiineja vaivan kanssa eikä vaan mennä sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi
Koska miehet ymmärtävät ettei limainen suolenpala ole kaikki kaikessa?
Se ei ole oikeastaan mitään.
Mutku se tuntuu niin hyvältä työntää se oma paisuvaiskudos sinne.
Vierailija kirjoitti:
Eevi on aina tykännyt matkustella, mm Dubain treenimatkat.
Ei matkustelua tarvitse jättää, kun vauva syntyy. Kyllä se siinä mukana kulkee, äärimmäisen helposti silloin, kun on vielä rintamaidolla.
Me ollaan tavattu matkustella 2-3 kertaa vuodessa etelässä ja ensimmäisen kerran oltiin, kun vauva oli 8 kk. Korviketta ja soseita löytyi kyllä määränpäästä, vaipat olivat vähän hakusessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on tarkistuttanut munasarjansa ennen raskautumista? Ihan hyvä tehdä perusteellinen tutkimus, mutta ei niitä normaalisti ultrata.
Lisäksi, yksi munasarja kehnona ei ole aihe puhua kyvyttömyydestä raskautua.
Eihän niitä tarkistuteta ellei ole ongelmia. Ymmärsin, että Danin ja Eevin suhde vähän kuin loppui tämän saman aiheen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi
Koska miehet ymmärtävät ettei limainen suolenpala ole kaikki kaikessa?
Se ei ole oikeastaan mitään.Mutku se tuntuu niin hyvältä työntää se oma paisuvaiskudos sinne.
Paremman tunteen saa runkkaamalla
Noilla on ollut lapsi mitä 2 kk ja nyt antavat haastatteluja, että alku oli hankala, mutta nyt kaikki sujuu. 2 kk. Tuossa vaiheessa on alkushokki elämänmuutoksesta vielä täysillä päällä. Katsotaan vaikka kolmen vuoden päästä uudestaan. Ei tässä vaiheessa voi mitenkään esiintyä asiantuntijoina.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse olen saanut seksiä viimeksi...ööö...vuonna 2018. Tässä sitä vaan porskutellaan. Totesin jo kauan sitten, että se touhu on raakasti yliarvostettua ja -mainostettua.
2014😁
Noin pieni vauva ja yöhoito joka viikko 😳 tässä on paikalla kuitenkin molemmat vanhemmat perheessä, eikä muita lapsia edes? Hyvä jos on varaa ja näin, itse en olis raaskinut edes esikoista jättää kellekään. Myöhemmin ei enää olisi ollut varaakaan 😅 Keskosia minullakin kaksi lapsista.
Nyt voi vaan haaveilla, että 10v päästä kaikki kolme on jo niin isoja että voi jättää yksin iltamenon ajaksi 😂
Nyt on vauva mukana kuntosalilla. Keskosena syntynyt ja ikää 2kk. Kannattaisi nyt vaan pitää pienissä ympyröissä ja kotona, korona jyllää joka paikassa. Voi vauvaparkaa.
Meille neuvolassa sanottiin, kun esikoinen syntyi, että nyt "pesitte" kotona kuukauden kaksi, turha vauvaa on höykyttää pitkin kyliä. Mutta tästä neuvosta onkin parikymmentä vuotta, varmaan ovat neuvot muuttuneet matkan varrella.
Olen aina ihmetellyt sitä, että kun se äiti jää kotiin niin se äiti sitten valvoo yöt ja on väsyneenä päivät vauvan kanssa. Yks tuttu pariskunta teki niin, että mies kävi töissä ja useimmiten valvoi myös yöt jotta äiti on levänneenä päivät vauvan, sen tärkeimmän kanssa. M42
Kannattaisi tosiaan rauhoittaa menemiset ja keskittyä kiintymyssuhteen muodostamiseen. Vauva kasvaa todella nopeasti, viikoissa ja kuukausissa kehitys etenee isoina harppauksina. Ehkä mä sitten oon ylihysteerinen mutta en kyllä olisi pystynyt nauttimaan vapaailloista ja öistä kun kotona on muutaman kuukauden ikäinen vauva. Halusin että vauva on koko ajan minun tai isänsä lähellä. Päiväunillakin kävin aina tarkistelemassa että hengittääkö vauva. Eevillä vielä ollut todellista huolta tällaisesta kun oli hengityskatkoja. Tulee olo että painostaako Teemu, elämän on jatkuttava samanlaisena kuin ennenkin. Tämä voi sairastuttaa Eevin vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen :(
Vierailija kirjoitti:
Synnytysvalmennusta Teemu ei ollut pitänyt tarpeellisena. ”Naisten asiat” olivat hänestä Eevin asioita.
En minäkään pitänyt enkä käynyt, vaikka olen nainen. Infoa saa muualtakin. Tuo jälkimmäinen kommentti tietysti on varsin typerä, kun lapsi kuitenkin on yhteinen. Kovin kypsymättömiltä tuntuivat, mutta toisaalta oma lapseni ei ollut keskonen, joten en tiedä keskosvauvan hoitamisen rankkuudesta. Ehkä olisin itsekin ollut pulassa.
Vielä on pandemia pahimmillaan ja vauvan kanssa käydään salilla, kahvilassa ja salilla vaikka vauva 2kk. Kun vauva on pieni, niin muut menee sen vauvan luokse kylään. Ei voi olla kovin huoli vauvasta, jos ovat jo poissa öitä kotoa ja matkustelevat vaikka pandemia. Onko keskosella edes vastustuskyky vielä kehittynyt. Vai uskooko nuo superfoodeihin ja liikuntaan sille vauvallekin. Uskomatonta ja nuoret seuraa perässä. Eikö Eevi ole supertiukalla dieetillä ettei vauvalle tule allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vauva mukana kuntosalilla. Keskosena syntynyt ja ikää 2kk. Kannattaisi nyt vaan pitää pienissä ympyröissä ja kotona, korona jyllää joka paikassa. Voi vauvaparkaa.
Meille neuvolassa sanottiin, kun esikoinen syntyi, että nyt "pesitte" kotona kuukauden kaksi, turha vauvaa on höykyttää pitkin kyliä. Mutta tästä neuvosta onkin parikymmentä vuotta, varmaan ovat neuvot muuttuneet matkan varrella.
Me ei viety vauvaa viime vuonna edes kauppaan alle 3kk. Muistaakseni suositellaan edelleen ainakin kaksi kuukautta välttämään kontakteja, kun vastustuskyky on olematon.
Eevi erosi siitä räppäristä, jolla on varmaan vähän vakaampi taloudellinen tilanne, kuin tuolla nykyisellä miehellä. Ihmettelin kyllä, että lähtivät vielä vauvaa nyt hankkimaan tuohon. Mahtaa myöhemmin Eeviä harmittaa, kun tajuaa, että kivempi olisi itkeä mersussa, kuin ladassa
Vierailija kirjoitti:
Eevi erosi siitä räppäristä, jolla on varmaan vähän vakaampi taloudellinen tilanne, kuin tuolla nykyisellä miehellä. Ihmettelin kyllä, että lähtivät vielä vauvaa nyt hankkimaan tuohon. Mahtaa myöhemmin Eeviä harmittaa, kun tajuaa, että kivempi olisi itkeä mersussa, kuin ladassa
se räppärihän kosikin ja häät oli suunnitelmissa, mutta Eevi päätti lähteä tämän nuorisotyöntekijän matkaan. Vähän sama, kuin se Räikkösen entinen vaimo lähti sen jonkun tyhjätaskujääkiekkoilijan mukaan. Ok, on vähän pitempi mutta ohuempi lompakko
Sellaisessa työssä pääsee olemaan auktoriteettiasemassa, komentamaan tai opastamaan tai neuvomaan muita, nuoria.