Keskosvauvan äiti Eevi Teittisen ei kannattaisi nyt murehtia seksin vähyydestä.
Ei kai se nyt maailmaa kaada jos on joutunut olemaan ilman seksiä 2 kuukautta. Toiset elää vuosikaudet sinkkuna ja pärjäilee ilman. Ehtiihän sitä nuori ihminen peittoa heiluttamaan vielä monia vuosikymmeniä. Ei kai pitkä parisuhde nyt tuohon voisi kaatua, eihän. Tilanne on väliaikainen. Nyt he ovat palkanneet yöhoitajan, että pääsevät harrastamaan seksiä kerran viikossa. Sitä kai sillä parisuhteen hoidolla tarkoitetaan. Minulle riittäisi oikein hyvin, että saisin vaan käydä suihkussa rauhassa, syödä rauhassa ja nukkua läpiyön.
Kommentit (575)
Kumman valitset pitkän miehen, jolla vähän rahaa vai lyhyen miehen jolla paljon rahaa. Näin jo elämää nähneenä kannattaisi varmaan ottaa se rikkaampi, koska kivempi se on sen rikkaamman nurkissa pyöriä siinä vaiheessa, kun lapsia on ja kaikenlaisia menoja
Miksi ihmeessä Eevi ja Uniikki erosivat? Olisivat sopineet toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
no koska Uniikki nyt oli kuitenkin vähän liian lyhyt tälle Eeville. Kaikki naiset halua apitkän miehen ja tuntea itsensä pikkutytöksi
Vierailija kirjoitti:
Eevi halusi lapsia. Hassua kun Eeviä morkataan siitäkin, että lähti köyhemmän miehen matkaan. Milloinkaan ei hyvä. Teemu ei ole huono isä, koska on vain nuoriso-ohjaaja vaan koska ei huomioi toista ja lasta.
Vierailija kirjoitti:
No eivät olisi.
Tuli kyllä Eevin puolesta ihan vihainen olo tästä jutusta. Kumpa oppisi itsekin suuttumaan ja vaatimaan!
Jestas miten keskenkasvuisia nämä yli kolmikymppiset jo keski-ikää lähestyvät ihmiset ovatkaan! "Mutku mä haluun leffaan ja kahvilaan ja matkustella!" Ja aivan yksi ja sama, miten se vaikuttaa pieneen vauvaan! Jos vauva ei saa läheisyyttä, niin silloinhan kätkytkuoleman riskikin on isompi. Ilmeisesti vauva saa korvikettakin, joten vasta-aineita on vähemmän, kuin täysimetyksellä. Ja silti roudaavat vauvaa ties minne tautipesäkkeisiin. Tuon ikäisellä ei ole vielä mitään rokotuksiakaan. Mutta mitäs väliä silläkään, kun ovat itsekeskeisimmät vanhemnat mistä toistaiseksi olen kuullut.
Eikä se unen puute ole minnekkään häviämässä pitkään aikaan. Taaperotkin heräilevät läheisyydenkaipuussaan vielä öisin. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, joten toivottavasti nuo nyt tajuavat edes sen verran, että herätys 5krt yössä voi kestää vuosiakin. Hyvät yöunet ovat lähtökohtaisesti historiaa ja kaikki muu on kiva ja harvinainen yllättys.
Vierailija kirjoitti:
Tuli kyllä Eevin puolesta ihan vihainen olo tästä jutusta. Kumpa oppisi itsekin suuttumaan ja vaatimaan!
Ei minua tuo nainen ainakaan säälitä. Uskomatonta, ettei hoida lastaan vaikka mies painostaisi lähtemään vauvan luota. Häneltä puuttuu halu suojella lastaan, ettei pahoita omaa ja miehensä mieltä. Itsekkyyttä sekin on vältellä pahaa mieltä vauvan kustannuksella. Vanhempana pitäisi priorisoida lapsen hyvinvointi vaikka tuntuisikin pahalta sanoa miehelle "ei".
Ja olet kyllä oikeassa, että mies se varsinainen vätys onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Teemukaan ei oikein tiennyt, miten hän olisi. Hän myös ajatteli, ettei osaa. Minä taas koin, että olen yksin. Varmaan aika tyypillinen tilanne, Eevi selittää rauhallisesti.”
Varmaan aika tyypillinen tilanne? No, ei todellakaan ole. Raskaus on sitä varten, että vanhemmuuteen kasvetaan yh-des-sä? Ehtiikö vauva täyttää edes vuotta, kun pari eroaa?Meidän pikkukeskosen (alle kg) isä osasi kyllä
Kaikki ei oo pönttöjä isiä. Eikä silloin se seksi ollut ykkönen jos lapsi itki yöllä.
Näiden ”keskonen” oli viikkoa ennen syntynyt 3kg 😂
Mun mies on yrittäjä, eikä juurikaan hoitanut lapsia silloin, kun nämä olivat pieniä. Yöherätykset oli aina mun vastuulla. Ei se silti miehestä huonoa isää tehnyt. Miehen oli tärkeää saada nukkua yöt, että päivät jaksaa töissä, minähän pystyin nukkumaan silloin, kun vauvakin nukkuu, vaikka keskellä päivää. Parisuhteen hoito voi olla ihan muutakin kuin seksiä, ja kahdenkeskinen aika on ihan tärkeää. Ehkä yöhoitaja tuleekin vauvan luo kotiin, ja vanhemmat saa vapauden tehdä, mitä haluaa? Ei huono järjestely!
Vierailija kirjoitti:
Teemu: ”Aina hoetaan, että kun saa oman lapsen syliin, tuntee jotain sellaista, mitä ei ole ikinä tuntenut. En tiedä, olenko tyhmä tai sieluton, mutta minun maailmassani ei tullut odottamatonta wau-tunnetta.”
Todennäköisesti molempia.
Instan perusteella on todella oksettava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Teemukaan ei oikein tiennyt, miten hän olisi. Hän myös ajatteli, ettei osaa. Minä taas koin, että olen yksin. Varmaan aika tyypillinen tilanne, Eevi selittää rauhallisesti.”
Varmaan aika tyypillinen tilanne? No, ei todellakaan ole. Raskaus on sitä varten, että vanhemmuuteen kasvetaan yh-des-sä? Ehtiikö vauva täyttää edes vuotta, kun pari eroaa?Meidän pikkukeskosen (alle kg) isä osasi kyllä
Kaikki ei oo pönttöjä isiä. Eikä silloin se seksi ollut ykkönen jos lapsi itki yöllä.
Vähän inhmillisyyttä, kiitos. Ei se niin kumma ole, jos joku ei osaa vauvan kanssa. Jokainen tietää, ettei kyse ole "osaamisesta" vaan uskaltamisesta.
Ja riippuu nuo valvomiset/nukkumisetkin siitä, millainen tilanne on eli onko toinen kotona vauvan kanssa ja toinen töissä vai kaikki kotona.
Jos on sen verran varaa, että voi hankkia hoitajan kerran viikossa (tai edes joskus), en pidä sitä lainkaan huonona sijoituksena. Se on hyvin käytettyä rahaa, jos siltä tuntuu. Kenenkään ei tietenkään tarvitse tehdä niin, jos koe tarvetta asialle.
Rouvan pitäisi nyt vaan myönteisellä tavalla pyrkiä innostamaan ukkoa osallstumaan vauvan hoitamiseen.
Parata aloittaa heti eikä odottaa, koska itse on aivan loppu, ja sitten räjähtää.
Minkä takia on naisen tehtävä ”innostaa” miestä huolehtimaan omasta lapsestaan?
Taidat olla teini viellä. Siis ihan perusjuttui parisuhteessa et epävarmoilla hetkillä toista tuetaan ja kannustetaan. Teemulle lapsi toi epävarmuuksia enemmän. Ni miksi ei voisi tsempata sillain hyvät tiimit toimivat.
Niin, molemmin puolin tuetaan ja kannustetaan toinen toisiaan. Nyt kaikki on ollut Eevin harteilla eikä Teemu vaivautunut edes valmistautumaan lapsen tuloon eikä synnytykseen millään tavalla, ei edes sen vertaa että olisi lukenut Eevin listan synnytystoiveista.
Eevi yksin hoitaa yöheräämiset, vaikka yrittäjä hänkin on, koska Teemu olisi muuten kiukkuinen.
Se on miehen lapsi ihan yhtä lailla ja miehellä on myös vastuu ja velvollisuus perehtyä asioihin ja hoitaa oma tonttinsa. Ei voi koko ajan olla nainen siinä vierellä ”innostamassa” , että josko nyt löytyisi motivaatiota tehdä jotain oman lapsen hyvinvoinnin eteen.
Noh kehuhaan teemukin kuinka hienosti eevi on hoitanut lasta. Teemu haki ammatilaiselta apui et miten lasta elvytetään ni ei se nyt ihan paska faija ole vaan on tehnyt välittäviä tekoikin ja kongretiaa. Syöttänyt ja juottanut tasapuolisesti vauvaa ja loppujen lopuksi auttoi eeviä synnytyksessä toi kyntyilöitä ja hyvää musaa ja rauhoitteli muutenkin.
Kyllä siitä ihan hyvä faija kehittyy, mutta on kyllä sellainen tyyppi, jonka kanssa täytyy rajoja vetää ihan tosissaan. Näin omalla kokemuksella hyvin samanlaiselta ainakin kuulostavan puolison kokemuksella. Esim. synnytykseen osallistumisen vatvomista viimeseen asti ei meillä todellakaan sallittu ja valmennuksiin oli lähdettävä. Kyllä tuollaiset tyypit toimii kun oikeasti on tarve ja pyydetään niin kuin Teemukin tässä tosi paikan tullen. Pahinta on parisuhteessa tällaisen tyypin kanssa, jos ei osaa tuoda esiin niitä oikeita omia tarpeita. Eevillä vaikuttaa tässä olevan vielä opeteltavaa niin kuin itsellänikin nuorempana. Nykyään sanon ihan suoraan ja tekisi mieli potkia perseelle nuorempaa itseäni, joka ei silloin aina uskaltanut siitä pelosta, että mies häipyy tai suuttuu liian pahasti jne. Ei se mihinkään ole häipynyt, välillä on suuttunut, mutta kuten ilmeisesti Teemukin leppyy nopeasti ja kun rautalangasta vääntää hoitaa myös ne oikeasti tärkeät asiat eikä enää höpötä esim. synnytysvalmennusten kaltaisista asioista ”naisten”asioina.
Kertoo aika paljon tästä ajasta, ettei voi olla muutamaa kk pois salilta ja reissaamatta. Kuka edes jaksaa treenata jos herää monta krt yössä?!
Kyllä se nukkuminen (heti kun siihen on mahdollisuus) on tärkeintä vauva-aikana. Reissaamaan pääsee myöhemmin, ei tulis edes mieleenkään lähteä 1-2kk ikäisen vauvan kanssa porukalla lappiin pandemian aikana! Terve järki puuttuu täysin.
Elämä muuttuu kun saa lapsen, silloin se lapsi on se tärkein. Tuore äiti tarvii myös tukea puolisoltaan, sekä läheisyyttä. Muistan itsekin tuon ajan, miten herkillä kävi. Voi tulla helposti sellainen olo, että jää yksin vauvan kanssa ja se järkyttävä väsymys siihen päälle. Sanoisin heille, että elämä on tässä ja nyt. Kohta ne lapset muuttaa jo pois, silloin muistelet haikeudella kaikkea ❤
Minusta tuossa oli surullisin se kohta, että näistä pitäisi puhua enenmän kun asiat on näin..itse näen kyllä harvinaisena tuon tilanteen. Suurimmalla osalla on se mies jo raskausaikana täysillä tukena ja todellakin on se kun vauva syntyy niin elämän vau hetki. Tottakai vauvan kanssa on välillä tylsää ja rankkojakin hetkiä, mutta pitää osata pysähtyä ja elää siinä hetkessä. Lappikaan ei karkaa jos yksi vuosi jää välistä. Ja jos parisuhde on ok et tarvii pelätä että se kaatuu vauvavuoteen. Surullinen juttu kuitenkin kokonaisuudessaan..
Ihmiset puhuu täällä kuin se olisi pelkkää suolenpätkän ja pissaletkun yhdistämistä. Sehän on läheisyyttä, läsnäoloa, tunnetta että toinen koskettaa, hyväilyjä, kauniita sanoja, intohimoa, tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on, lämpöä, rakkautta, pitkiä suudelmia, kiintymystä, toiselle nautinnon antamista, yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos orgasmeja kaipailee niin omilla käsillä se hoituu muutamassa minuutissa. Vielä vaivattomampaa, kun alkaa äheltämään miehen päällä väsyneenä.
Nykyajan naiset ovat niin kädettömiä, että miehille sekin homma on jouduttu ulkoistamaan.
Meille molemmille oli luonnollista että seksi palautui heti jälkitarkastuksen jälkeen normaaliksi, läheisyyttä toki koko ajan.
Ja juu, meillä oli 1 koliikkilapsi (3v saakka) ja yksi 33 viikolla syntynyt keskonen. En vaan ymmärrä miksi olisi pitänyt vuosiksi kadota vanhemmuuteen ja hukata parisuhde. Meillä yämä toimi ja vielä 25v myöhemminkin olemme onnellisina yhdessä.
Toki Eevin tapauksessa toivoisin tasapuolisempaa osallistumista, lapsihan on molempien. Toki jos äiti imettää isän on vähän turha herätä yöllä vain seuraa pitämään.
Jos tarvitsevat vapaayön viikossa ja pystyvät järjestämään sen, hyvä niin. Itse olisin ottanut riemusta kiljuen vapaan yön lapsen hoidosta edes kerran kuussa. Kidutustahan se on pienen lapsen hoito, kun herätetään muutaman tunnin välein.
Tosin olisin käyttänyt vapaan yön luultavammin sarjojen katseluun ja nukkumiseen.
Mutta miksi avautua kaikesta? Haasteita on varmasti jokaisessa perheessä. Ei niistä kaikista asioista tarvitse kertoa muille.
Teemu taisi olla isyyslomalla ja Eevi äitiyslomalla nyt. Silti Teemu ei hoida lasta. Viihdeohjelmaan ehti. Teemu jää vanhempainvapaalle koska maksanut enemmän yrittäjänmaksuja ja Eevi menee töihin. Saa nähdä miten käy. Luulen että Eevi joutuu somettamaan ja kuvaamaan sekä toisella kädellä hoitaa vauvaa ja Teemua. Toivottavasti Teemu oppii hoitamaan lasta.