Tilanneviesti

Keskustelu Aihe vapaa-alueella on suljettu aikavälillä 23:00 - 07:00.

Sivut

Kommentit (237)

Vierailija

Synnytyksen ponnistusvaiheessa, kun vauvan pää oli jo näkyvillä, kätilö sanoi minulle: "Täällä näkyy jo pää, haluatko kokeilla sitä kädelläsi?" Vastasin etten tosiaankaan halua kokeilla, sillä saattaisin pyörtyä ja pitihän siinä vielä jaksaa pusertaa loput vauvasta ulos!

Vierailija

Vauva saatettiin koska tahansa käydä hakemassa äidiltä selittämättä, että mihin se vietiin. En uskaltanut jättää lasta edes vessassakäynnin ajaksi, koska vieruskaverin lapsi käytiin hakemassa johonkin epämääräiseen tutkimukseen, josta ei tivaamisenkaan jälkeen suostuttu kertomaan mitään. Omakin vauvani olisi haluttu, mutta sanoin tulevani mukaan. Ei käynyt hoitajille, joten sanoin, että lääkäri voi tulla kertomaan tutkimuksesta tarkemmin, vauva ei lähde minnekään.

Vierailija

Kun imetys ei lähtenyt sujumaan heti, niin kätilö sanoi että aina voi antaa korviketta. Ei edes tarjonnut apua ja nihkeästi autettiin kun pyysin. Minut myös kotiutettiin vaikka olin todella heikossa kunnossa.

Vierailija

Naikkarilla kukaan ei tiennyt toistensa sanomisista, vaan tiuskittiin ja annettiin ristiriitaisia ohjeita, joille sitten pudisteltiin päätä. Ilmapiiri oli verenkarvainen hoitajien kesken, eikä jotkut äidit puhuneet minulle sanaakaan. Tämä siis vuonna 2005. 

Ennemmin synnytän vaikka Kehäkolmosen varrelle seuraavan kerran kuin astun jalallanikaan tuohon laitokseen. Kättärillä saa kuulemma paljon paremman kohtelun. Mitä se nuivuus teiniäitejä muka auttaa? Ollaanko me silloin parempia äitejä jos meitä kohdellaan kuin roskaa? Enkä siis ENÄÄ ole teiniäiti, vaan OLIN. 

Vierailija

Pakko kirjoittaa, vaikka vähän aiheen vierestä..

Ei se aina juhlaa siellä kättärilläkään ole. Itse synnytin siellä vuonna 2012, kun Naistenklinikalla oli sulku, enkä päässyt sinne. Olin siis uudelleen synnyttäjä, (enkä teini.)

Synnytin aamulla klo 8 ja siirryin osastolle ennen puolta päivää. Iltapäivällä kolmen aikaan tuli huonetoveri (ensisynnyttäjä) ja hänen mukanaan hoitaja, joka sanoi minulle, että oma hoitajani tulee kohta, tämä siis ensimmäinen kohtaaminen kenenkään osastolla olevan hoitajan kanssa. Naapurissa hoitaja kävi useamman kerran iltapäivän aikana.

Lopulta oma hoitajani tuli joskus kuuden jälkeen tervehtimään. Ensimmäinen kysymys oli, että olinko milloin ajatellut kotiutua? Heti, oli vastaukseni, tai viimeistään huomenna... Kaikki vanupuikot ym. piti pyytää, mitään ei saanut automaattisesti..

Yöllä vielä kysyin yöhoitajalta, että voisiko hetken pitää kitisevää vauvaa, (kun tuntu koko ajan huutavan) että kävisin vessassa, jottei huonetoverin tarvitsisi herätä/ kuunnella huutoa, niin vastaus oli, että ei voi, koita pärjätä.

Joten kiitos kättäri, oli todella ilo käydä synnyttämässä teillä! Itse siis tulevaisuudessa todellakin yritän kaikin keinoin sinne nkl, jos vain tulee tarve, itselleni ainakin osunut siellä ihanat hoitajat ja mukava osasto ;-)

Vierailija

Mulla sattui synnytykseen joku erikoistuva nuori lääkäri. Kysyi ihan tosissaan, että "Oliko sulla äsken supistus kun otit tuota ilokaasua" erittäin kipeän supistuksen jälkeen... No ei kun huvikseni sitä naukkailen...

Vierailija

Ihmetytti, miksi laitoshuoltajien kahvittelupaikka oli osaston nurkassa. Kälättivät siinä kovaan ääneen huoneen oven takana, kun yritin nukkua. Tämä Jorvissa.

Vierailija

Menee ohi aiheen, mutta oyssissa ei henk.kohtasesti mitään moitittavaa! Ihana kätilö, mukava henkilökunta! 22v ensisynnyttäjänä jännitin hirveästi mutta sain apua kaikkeen, kysyttiin tarviiko mitään jne. Ainoa joka säikäytti oli ensimmäisenä aamuna kun ei oltu tultu herättämään imetykselle (vauva nukkui hoitajien huoneessa, koska en voinut nousta sängystä), olin kuulemma nukkunut niin sikeästi etteivät raaskineet herättää.. :D
Onneksi pääsen tälläkin kertaa sinne! :)

Vierailija

Joulukuussa 2013 synnytyksen 4 tuntia synnytyksen jälkeen koitti iltapalan aika, jolloin hoitaja kysyi että pesisikö vauvaa vähän niin voin hakea syötävää. Kertoi kyllä varmaan missä saa istua mutten siitä jaksanut ottaa tokkurassa selvää, raahustin tosi hissun kissun 15 tikkiä alapäässä hakemaan leipää.

Seuraavana päivänä samainen hoitaja nuhteli minua kun olin istunut siellä keittiössä tuolissa, mikä oli laitoshoitajan tuoli. Mitä helvettiä oikeesti, mitä ihmeen väliä??

Pyysin myös toista tyynyä itselleni että saan imetettyä paremmin niin tultiin oikeen huoneeseen toteamaan ettäjoo, ei täällä ole toista tyynyä, kai voin sen antaa.

Synnytys oli mahtava, Jorvissa Anne ja Anni ihania!

Vierailija

Poislähtiessä mulle korostettiin moneen kertaan, että abortti ei ole ehkäisykeino. Siis mulla vauva kainalossa enkä ikänä ole aborttia teettänyt ja ihan aikuinen ihminen silloin oli ja naimisissa ja kaikkea.

Vierailija

Naistenklinikka remontissa, Kätilöopistolla hirveä kiire. Jäin synnyttäjänä kiireen jalkoihin. Ei koskaan enää Kättärille!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat