Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla diabetes?

Vierailija
02.06.2015 |

Olen alkanut epäillä että onkohan minulla diabetes.

Gyne diagnosoi viimeviikolla PCOS oireyhtymän. (monirakkulaiset munasarjat, liiallinen karvankasvu, akne, epäsäännölliset kuukautiset) Lopetin e-pillerit 5kk sitten, olivat peittäneet oireita, muuten ei olisi ehkä todettu.

PCOSin takiahan minulla on suurempi riski 2 tyypin diabetekseen.

Olen kärsinyt vuosia vatsavaivoista, juon paljon vettä, käyn usein vessasaa, välillä palelua, väsymystä, ärtyisyyttä pitkistä ruokaväleistä, hermosto-oireita (käsien ja jalkojen pistely ja kihelmöinti), virtsatietulehduksia ollutm ientulehdus. vatsan turvotus, runsas hikoilu.

Kaikki viitttaisi diabetekseen...

Onko kokemuksia metmorfiini lääkkeestä? e-pillereitä en haluaisi aloittaa uudelleen koska pelkään veritulppaa :/

Olen kuitenkin normaalipainoinen, 23 vuotias, en tupakoi, harrastan liikuntaa

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene verikokeeseen. Sillä se selviää

Vierailija
2/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosluokan diabetes tulee yleensä vasta 40 ikä vuoden jälkeen ja ylipaino ja huonot elintavat! Elikä en usko että diabeteksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:15"]

Kakkosluokan diabetes tulee yleensä vasta 40 ikä vuoden jälkeen ja ylipaino ja huonot elintavat! Elikä en usko että diabeteksen!

[/quote]

Sitähän minäkin! Oireet kumminki täsmää hyvin tuohon ja PCOS sairastavilla suuri riski.. :/

-aloittaja

Vierailija
4/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sai diabeteksen 30-vuotiaana. Ei polta, ei juo, syö normaalisti.

Vierailija
5/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue antti heikkilän terveysklubia. voit ehkä tehdä asialle jotain

Vierailija
6/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyypin diabetes on nykyään yhä nuorempien ja nuorempien sairaus. Sitä löytyy myös lapsilta (Suomessa vielä onneksi harvinaista!), joten ap:n ikä ei ole oleellinen asia. Sokerikokeeseen vaan, myös sokerirasitus, ei pelkkä paastosokeri. Oireet kuulostavat siltä että tarvitset täydellisen ruokaremontin.

Vierailija
7/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:07"]

2 tyypin diabetes on nykyään yhä nuorempien ja nuorempien sairaus. Sitä löytyy myös lapsilta (Suomessa vielä onneksi harvinaista!), joten ap:n ikä ei ole oleellinen asia. Sokerikokeeseen vaan, myös sokerirasitus, ei pelkkä paastosokeri. Oireet kuulostavat siltä että tarvitset täydellisen ruokaremontin.

[/quote]

Huvittavintahan on se että olen 2v syönyt gluteenittomasti, en syö sokeria, ainut surempi hiilarinlähde on riisi jota käytän. Paljon menee kasviksia ja salaatteja. yhteen väliin oli 5vk tiukka karppausjakso, mutta tuntui että ketoosissa rytmihäiriöt lisääntyivät. nyt siis lähinnä hyväkarppaus linjalla.

Syön öljyjä, voita, täysrasvaisia tuotteita.

-aloittaja

Vierailija
8/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen lukemaan "Diabeteksen hoito ruokavaliolla". Itselläni kääntyi tilanne tuon kirjan ansiosta. Olin melkein diabeetikko 25-vuotiaana, nykyään sokerit kaikki ok! Tällä hetkellä olen 30 ja paljon terveempi kuin 5 vuotta sitten!

Vierailija
9/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole 29-vuotias, bmi 19, harrastan liikuntaa enkä mässää sokeria. Silti olen kakkostyypin diabeetikko. Se on leimattu Suomessa pelkästään lihavien ja laiskojen sairaudeksi, mutta geeneillä on hyvin suuri vaikutus myös.

Vierailija
10/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin juuri yleislääkärillä työterveyden kautta. Kerroin haluavani sokerirasituskokeeseen. Tuntui että lääkäri ei ollenkaan ottanut todesta oireitani :/ mutta kokeistapa sen sitten näkee. Kannattaakohan pitää tätä matalahiilarista linjaa edeltävinä päivinä ennen koetta vai syödä ehkä hieman reilummin? 

-aloittaja

Vierailija
11/22 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:24"]Voiko 1 tyypin diabetekseen sairastua aikuusiällä vai onko se aina silloin 2 tyypin? [/quote] Ykköstyyppi puhkeaa yleensä 0-20 v

[/quote]On olemassa kakkostyypin diabetes tyypiltään MODY1, joka tyypillisesti alkaa parikymppisenä ja on vahvasti perinnöllinen. 

Vierailija
12/22 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
13/22 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ei saa syödä moniin tuntiin ennen koetta. Miksei sulle ole annettu neuvoja ennen koetta??

Vierailija
14/22 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan nopeasti nuo sokerirasitus testin tulokset tulee? 

Vierailija
15/22 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:52"]

Silloinhan ei saa syödä moniin tuntiin ennen koetta. Miksei sulle ole annettu neuvoja ennen koetta??

[/quote]

ohjeet annettiin että 12h syömättä ja juomatta, pienen kulauksen saa ottaa vettä ja rankkaa liikuntaa vältettävä edellisenä päivänä.

-aloittaja

Vierailija
16/22 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoarvo pikatestillä 4,2. Nyt vain odottelemaan niitä lopullisia sokerirasituksen tuloksia.
-aloittaja

Vierailija
17/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:24"]Voiko 1 tyypin diabetekseen sairastua aikuusiällä vai onko se aina silloin 2 tyypin?
[/quote]

Ykköstyyppi puhkeaa yleensä 0-20 v

Vierailija
19/22 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä miten valmistaudun perjantain sokerirasitus kokeeseen? :) ovatko tulokset aina luotettavia, vai voiko diabetes jäädä huomaamatta? Saankohan huomenna heti tiedon vai kauankohan joudun odottelemaan vastauksia.

-aloittaja

Vierailija
20/22 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko 1 tyypin diabetekseen sairastua aikuusiällä vai onko se aina silloin 2 tyypin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän