Rehellisesti: mitä ajattelet läskistä salilla?
Tänään menin taas pitkästä aikaa salille, ihan vaan 30min crosstrainerilla ja muutama lihasliike. Koko ajan oli sellainen tunne että minua katsotaan inhoten, olin ainoa ylipainoinen koko paikassa. Hävetti myös vaihtaa vaatteita ja käydä suihkussa :(
Ja tiedän, itse olen kiloni kerännyt niin pitäisi kestääkin ne. Painoa on 92kg ja pituutta 168cm.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:13"]
Tää on nyt aika OT, mutta samaa aihepiiriä. Kiinnitättekö salilla huomiota siihen, jos jollain on iho-ongelmia, esim. ihottumaa? Mulla on atooppinen iho, ja tykkään hirveästi käydä salilla, mutta lähteminen on joka kerta vaan vaikeampaa kun on niin epävarma olo ton ihon takia. Se näyttää välillä kuitenkin aika rumalta ja inhottavalta. Kiinnitättekö huomiota tällaiseen, ja mitä ajattelette?
[/quote]
Riippuen tietenkin sijainnista, mutta voi olla että mieleeni tulisi hygienianäkökulma, eli onko tarttuvaa kun kuitenkin hikisenä käytetään samoja laitteita ja ihokontakti on laitteeseen. Jos siis ihottuma on laajalla alueella ja sellaisissa paikoissa jotka koskevat laitteisiin.
Voithan käyttää pitkähihaista paitaa ja trikoita, jos siis on vartalossa iho-ongelmaa?
Naamasta nyt ole mitään väliä, kaikkihan siellä punaisina, hikisinä ja irvistävinä lärviään esittelee.
[/quote]
Siis juuri tämä on kaikista inhottavinta - että joku ajattelee että olen epähygieeninen ja levitän tauteja :(
En usko, että ainakaan Suomessa on sellaista ihottumaa/ihotautia mikä tarttuisi.
Ja oon joo joskus ollutkin pitkähihaisissa vaatteissa, mutta se itseasiassa vaan pahentaa ihottumaa kun hiki muhii siellä paidan alla.
En juurikaan kiinnitä huomiota muiden ulkonäköön salilla. Ehkä joskus katson että onpas kiva kampaus tai hauskanväriset kengät. Ei minua kiinnosta tiirailla kenenkään liikakiloja tai iho-ongelmia. Minusta on vain hienoa että ihmiset pitävät kunnostaan huolta. Joillain kyllä on kova tarve tirkistellä ja arvostella muita mutta se kertoo enemmän heistä itsestään kuin kenestäkään muusta. Valitettavasti sellaisilta ihmisiltä ei myöskään pääse pakoon koska he harrastavat tätä missä tahansa sitten ovatkin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:13"]
Tää on nyt aika OT, mutta samaa aihepiiriä. Kiinnitättekö salilla huomiota siihen, jos jollain on iho-ongelmia, esim. ihottumaa? Mulla on atooppinen iho, ja tykkään hirveästi käydä salilla, mutta lähteminen on joka kerta vaan vaikeampaa kun on niin epävarma olo ton ihon takia. Se näyttää välillä kuitenkin aika rumalta ja inhottavalta. Kiinnitättekö huomiota tällaiseen, ja mitä ajattelette?
[/quote]
Mä en saa juurikin tämän takia käytyä salilla, uimassa tai ryhmäliikunnassa varsinkaan jos iho on yhtään huonompi. Mulla atopia myös. Tuntuu, että kaikki tuijottaa, paheksuu ja ajattelee että levitän jotain tarttuvaa ihotautia, tai että olen ällöttävä ja epähygieeninen. Peruskoulutraumat moi! Olen jo vähän luovuttanut ja siirtynyt kotikuntoiluun ja lenkkeilyyn. Tietysti olisi kiva, jos ei tarvitsisi eristäytyä kotiin oman sairauden takia, mutta en vain jaksa mennä salille stressaamaan, että pidetäänkö mua nyt jonain spitaalisena ja onko mulla oikeus olla täällä.
Lisäksi olen läski. Jos lisäkseni salilla on toinenkin läski, olen vain iloinen siitä etten ole ainoa. En jaksa kytätä toisten kiloja, olen liian keskittynyt omaan suoritukseeni ja miettimään sitä, mitä muut ajattelevat minusta :P
[/quote]
Joo sieltä koulusta pääosin munkin traumat lähtöisin.. Ja on tässä aikuisiälläkin saanut kuulla monenlaista kommenttia ihosta ja jäänyt parit työpaikat sen takia saamatta.
Tsemppiä sulle! :)
Rehellisesti? Tuntisin myötähäpeää.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:13"]
[/quote]
Kiinnitän herkästi huomiota. Tunnen inhoa, sääliä ja kiitollisuutta siitä, etten ole itse atoopikko. Isäni on, ja tiedän, miten ikävästä vaivasta on kysymys.
En ajattele yhtikäs mitään. Eivät ylipainoiset herätä minussa mitään kummempia tunteita. Voin katsoa, että onpas kaunis ihminen, onpa ihanat hiukset, tosi kiva t-paita, mäkin haluan samanlaisen. Voin ajatella samoja asioita myös laihasta henkilöstä. Ei ylipainoisuus tee ihmisestä rumempaa tai huonompaa.
Toivon, että jatkavat käyntiä eikä jää tammikuun mittaiseksi kokeiluksi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:40"]
[/quote]
Kiinnitän herkästi huomiota. Tunnen inhoa, sääliä ja kiitollisuutta siitä, etten ole itse atoopikko. Isäni on, ja tiedän, miten ikävästä vaivasta on kysymys.
[/quote]
Jep, just tällaisten ihmisten takia en juurikaan käy salilla. Sinä ja kaltaisesi toisten kyttääjät voitte tunkea inhonne ja säälinne sanonko minne. 57
Minä olen hoikka, ja käyn salilla pitääkseni huolta lihastasapainostani koska teen epäergonomista työtä. Usein vaan treenailen enkä kiinnitä huomiota keneenkään. Joskus olen sosiaalisella päällä niin on mukava vaan olla tietoinen siitä että ympärillä on muitakin liikkumaan tulleita, erilaisia, eri ikäisiä ihmisiä. Ei siis mitään erityisiä muiden läskeihin suunnattuja ajatuksia. :D
Mää oon megaläski mutta myös lihaksikas ja voimakas enkä laihdu grammaakaan vaikka vuosikaupalla oon salilla käyny. Tykkään ruuasta liikaa laihtuakseni, mutta salilla käynti on ihanaa ja kova treenaaminen saa endorfiinit virtaamaan ja itsetunnon nousemaan :) ei sua siellä kukaan katso ja jos katsoo niin jätä ihan omaan arvoonsa, treenaa kovaa ja nauti liikunnan tuomasta olosta!
Jos jotakin ajattelen ko.ihmisestä niin vain että on lihavahko,hyvä juttu jos hän onnistuu tavoitteessaan... positiivisesti ajattelen.
Ajettelen, että tosi hyvä, että on tullut salille. Toivon mielessäni onnea urakkaan. Salilla käy kaikanlaista porukkaa, lihavaa, lyhyttä, pitkää ja onneksi myös vammaisia. Kaikki ovat mielestäni tervetulleita!
En juuri kiinnitä huomiota muihin salilla kävijöihin vaan olen omassa kuplassani, Jos sattumalta bongaan jonkun ylipainoisen ajattelen varmaan että hyvä että harrastaa liikuntaa.
[/quote]
Mä en saa juurikin tämän takia käytyä salilla, uimassa tai ryhmäliikunnassa varsinkaan jos iho on yhtään huonompi. Mulla atopia myös. Tuntuu, että kaikki tuijottaa, paheksuu ja ajattelee että levitän jotain tarttuvaa ihotautia, tai että olen ällöttävä ja epähygieeninen. Peruskoulutraumat moi! Olen jo vähän luovuttanut ja siirtynyt kotikuntoiluun ja lenkkeilyyn. Tietysti olisi kiva, jos ei tarvitsisi eristäytyä kotiin oman sairauden takia, mutta en vain jaksa mennä salille stressaamaan, että pidetäänkö mua nyt jonain spitaalisena ja onko mulla oikeus olla täällä.
Lisäksi olen läski. Jos lisäkseni salilla on toinenkin läski, olen vain iloinen siitä etten ole ainoa. En jaksa kytätä toisten kiloja, olen liian keskittynyt omaan suoritukseeni ja miettimään sitä, mitä muut ajattelevat minusta :P