Auttaako pieni määrä alkoholia ahdistukseen?
Ei joka päivä, mutta slloin tällöin? Vai ovatko bentsot parempia?
Kommentit (65)
Auttaa se, samoin kuin bentsot. Mutta molempiin koukuttuu helposti.
Juu, pieni rommi tai viini oikein mainiosti. Mut siihen se kannattaa jättää.
Itse otan usein lasin viiniä ahdistukseen tai stressiin. Ehkä ei terveellisin tapa, mutta auttaa.
Alkoholi on luonnollinen stressin lievittäjä ja auttaa myös ahdistukseen.
Auttaahan se. Siksi tässä maassa on niin paljon alkoholisteja.
Auttaa se vähän. Mutta kannattaa juoda enemmän, silloin alkoholi auttaa paremmin ja apu kestää pitemmän aikaa.
Mulla auttaa vain iso määrä alkoholia kerralla. :(
Auttaa hetkeksi ja sen jälkeen ainakin minua ahdistaa kahta kauheammin!!Tämän takia jätin alkon kokonaan pois.
No nyt rupes tekeen mieli viiniä. T: absolutisti
Auttaahan se paljon paremmin kuin lääkkeet. Ja muutenkin parempi vaihtoehto. (Siis ainoastaan ahdistukseen) ei kuitenkaan pitkäaikaisessa käytössä. Pitkäaikaiseeb ahdistukseen auttaa loppujen lopuksi vain puhuminen ja teot
hei olen itse suurkuluttaja.
luulen ettei kukaan kommentoi tänne ilman että tulisi paska fiilis.
itse kommentoin koska googletin tiedonhalussani, kuinka moni oikeasti on kuin minä -
käyttää alkoholia juuri tuohon suomalaisia kiusanneeseen vaivaan - ahdistukseen.
minä käytän. enkä aio siirtyä lääkkeisiin - en todellakaan. aion siirtyä suomesta toisaalle kuten teini- minä aikoinaan minulle unelmani antoi. jos haluat oikeasti ahdistuksesta eroon, muuta vitun äkkiä ja vitun kauas.
Alkoholi on depressantti.
Alkoholisitna voin sanoa, ettei auta minulle. Minä en voi ottaa alkoholia pientä määrää, koska tiedän, ettei se jää siihen, minulle yksi on liikaa ja tuhat liian vähän.
Sensijaan sellaiselle, joka pystyy ottamaan alkoholia sen pienen määrän ja jättää siihen, on alkoholi varmasti parempi ja turvallisempi "lääke" kuin mitkään napit. Eli jos se tuntuu hyvältä niin anna mennä vaan.
kepsu kirjoitti:
hei olen itse suurkuluttaja.
luulen ettei kukaan kommentoi tänne ilman että tulisi paska fiilis.
itse kommentoin koska googletin tiedonhalussani, kuinka moni oikeasti on kuin minä -
käyttää alkoholia juuri tuohon suomalaisia kiusanneeseen vaivaan - ahdistukseen.
minä käytän. enkä aio siirtyä lääkkeisiin - en todellakaan. aion siirtyä suomesta toisaalle kuten teini- minä aikoinaan minulle unelmani antoi. jos haluat oikeasti ahdistuksesta eroon, muuta vitun äkkiä ja vitun kauas.
Muuten hyvä, mutta kun se oma pää seuraa mukana muuttaessa - ja sen sisällä se ahdistus on. Kannattaa hoidattaa se ahdistus pois. Alkoholin sijaan auttaa puhuminen ja lievät masennuslääkkeet.
Auttaa, juomishetkellä. Mutta alkoholin poistuttua elimistöstä iskeekin vielä pahempi ahdistus ja sitä en pystynyt enää kestämään. Mielummin semi-ahdistus ilman alkoholia kuin mega-ahdistus alkoholin kanssa. Siksi lopetin kokonaan juomisen, koska ahdistuksen vuoristorata kävi yhä pahemmaksi. Muutaman kuukauden kuluttua huomasin, että iso osa ahdistusta olikin sitä alkoholista toipumisen tuomaa!
Alkoholi auttaa hetkellisesti suurella määrällä. Krapulan aikana tai jälkeen ahdistus palaa jopa vahvistuu. Miedot päihteet on hyvä lääke ahdistukseen. Yksillöllistä kuitenkin mikä auttaa.
Ei auta. Alkoholi sotkee vain aivokemiaa. Lääkkeiden käyttöä on sentään lääkäri valvomassa.