Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sudet elelevät rauhassa kaukana ihmisistä. Ihminen sanoo: eiköhän tapeta ne

Vierailija
28.01.2022 |

Järjetöntä petovihaa taas...

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-syrjaseudulla-elavan-susilaum…

Kuinka kauas ihmisistä susilauman pitää päästä, ennen kuin ihminen antaa niiden elää rauhassa?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä nyt kaikkia haluta tappaa.

Mitä ilmeisemmin vain häirikkösudet.

Miten sitä erottaa häirikkö suden ja kunnon suden, kun ei edes eroteta pyöräilijää petoeläimestä?

Vierailija
62/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sudet on koirasusia ja tappaneet pihoista kymmeniä lampaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omankin lapsen koulubussipysäkillä susia näkyi niin voisi mieli muuttua🙃 ei niitä eläimiä turhaa tapeta... Naapurin koirakin tapettu omalla pihalla..

Vierailija
64/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se helppo siellä kehäykkösen sisäpuolella suojella susia. Täällä pohojosen susialueella on aivan arkipäivää, että sudet käy pihassa. Lapsi lähti koulumatkalle, kertoi nähneensä suden 170 m päästä. Metän reunaan on alle 100 m ja siellä on jälkiä useinkin, pellon yli menevät. Aivan turha sanoa, etteine ketään syö, kun ei oo ennenkään syöneet. En halua, että minun lapsi on ensimmäinen, jonka ne kuitenki päättää syödä.

Miksi sun lapset kulkee yksin? Minä saatan lapseni kouluun täällä Helsingissä.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Täällä maalla lapset saattavat kulkea muutaman kilometrin bussipysäkille. Sieltä bussi nappaa x- aikaan, ellei ole ajanut ojaan, jäänyt kiinni, myöhässä liukkauden takia.... Ei aikuinen voi saattaa lasta kouluun, jos oma työpäivä alkaa esim. Klo 7.00. Osa lapsista menee lähikouluihin kävellen/pyörällä/potkukelkalla.

Miten te kaupunkilaiset olette noin eri planeetalta?

Minäkin maalta. Olen varotellut lapsia kaahareista ja namusedistä, en metsäneläimistä.

Kannattasko sinun muuttaa sinne kaupunkiin, jospa se on se sinun planeettasi.

Vierailija
65/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä sais erämaasudet jättää rauhaan, mutta itse asun lounaissuomessa ja täällä riistakeskus hylkäsi hakemuksen jossa lauma käynyt mm päiväkodin pihassa ja pihavierailut on päivittäisiä. Just viimeviikolla oli sudet tappanut peuran tohon pellolle mihin näkyy meiän keittiön ikkunasta. En todellakaan vihaa susia, mutta kyllä niille olisi ihan viisasta tehdä toimia, että ihmisarkuus vähenee. Noikin mistä mainitsin on koitettu jo kaksi kertaa karkottaa, mutta se ei sudelle toimi. Aina tulevat takaisin. Kunnalta menee myös rahaa kun täällä täytyy lapsille järjestää kyyditys kouluun susien takia. Ihan järkyttävää seurata noita vihreitä kaupunkilaisia politiikkoja. Ei mitään ymmärrystä kuinka paljon asutusten lähellä asuvien susien ihmisarkuus on vähentynyt. Kannanhoidollinen metsästys on hyvä tapa, mutta se pitäisi toteuttaa niin, että johtavaa pariskuntaa ei ammuta, vaan lauman muita yksilöitä. En todellakaan tosiaan kannata, että ne pitäisi kaikki ampua, vaan olen luontoihminen ja pidän susista. Pelkään, että suomessa toimitaan vasta kun vahinko on jo sattunut ja se saattaa olla jonkun lapsi.

Vierailija
66/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se helppo siellä kehäykkösen sisäpuolella suojella susia. Täällä pohojosen susialueella on aivan arkipäivää, että sudet käy pihassa. Lapsi lähti koulumatkalle, kertoi nähneensä suden 170 m päästä. Metän reunaan on alle 100 m ja siellä on jälkiä useinkin, pellon yli menevät. Aivan turha sanoa, etteine ketään syö, kun ei oo ennenkään syöneet. En halua, että minun lapsi on ensimmäinen, jonka ne kuitenki päättää syödä.

Koska viimeksi Suomessa on susi syönyt lapsen? Nyt jotain rajaa tuolle paranoialle.

Suomessa on 300 sutta ja jos haluat välttämättä lapsinesi asua sellaisella alueella, jonne niitä susia on osunut, niin se on ihan sun oma valintasi. 

Ei koskaan.

Muinaisina ja vielä 1800-luvullakin ylimääräsistä vauvoista tai lapsista kun haluttiin eroon, sanottiin vain että "susi vei", vaikka ne ihan itse t.pettiin. Ei ollut abortteja, ja jos oli nälänhätä niin kaikille ei riittänyt ruoka.

Vierailija
67/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä koiranomistajat, jotka pelkäävät että sudet syövät heidän koiransa, ovat yleensä metsästäjiä ja ne koirat ovat metsästyskoiria. Jos itse lähdet sinne metsälle koirien kanssa, ja osut koiriesi kanssa suden reviirille ja susi raatelee koirasi, niin voit syyttää ihan itseäsi. 

Ei vaan yksin valtiota jonka vuoksi sudet terrorisoivat metsästyskoira toimintaa.

Vierailija
68/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susi kuuluu Suomen luontoon, se on avainlaji joka pitää ekosysteemiä elossa, olen ottanut paljon selvää susista koska ihailen sitä eläinlajia. Mutta mitäpä sitä vihanuljaskat miettimään, metsät vaan sileeks ja metsän elukat, tämä on sitä "metsänhoitoa" ja "kannanhoitoa" juu. ☹️

Tarkottaakohan "vanhustenhoitokin" samaa peliä. 🤔

Sitte nämä susihysteerikot vielä kehtaa valehdella että kaikki maalaiset vihaamme susia, voi vttu en paremmin sano!!!! 🤬

Eikä oo helvetinkään hyötyä mistään vihreistä hallituksessa, ei oo mitään tehty supmalaisen luonnon ja lajien hyväksi niitten aikana, pelkkää transuilua ja prideä koko puolue. Ei sillä että niitä äänestäisinkään, mutta ihmetyttää vaan että vuodesta toiseen samaa susihysteriaa ja annetaan metsästäjien susivihalle periksi ja kaatolupia sataa ja jos ei sada niin riehuvat luvatta susia jahtaamassa. Helvetin mätisäkit.

100 vuotta pärjättiin hienosti ilman susia.

Vierailija
69/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska viimeksi Suomessa on susi syönyt lapsen? Nyt jotain rajaa tuolle paranoialle.

Suomessa on 300 sutta ja jos haluat välttämättä lapsinesi asua sellaisella alueella, jonne niitä susia on osunut, niin se on ihan sun oma valintasi. 

Ei koskaan.

Muinaisina ja vielä 1800-luvullakin ylimääräsistä vauvoista tai lapsista kun haluttiin eroon, sanottiin vain että "susi vei", vaikka ne ihan itse t.pettiin. Ei ollut abortteja, ja jos oli nälänhätä niin kaikille ei riittänyt ruoka.

Susidenialisti

Vierailija
70/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisipä sudet nuo verenhimoiset insestijuntit

Vierailija
71/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä koiranomistajat, jotka pelkäävät että sudet syövät heidän koiransa, ovat yleensä metsästäjiä ja ne koirat ovat metsästyskoiria. Jos itse lähdet sinne metsälle koirien kanssa, ja osut koiriesi kanssa suden reviirille ja susi raatelee koirasi, niin voit syyttää ihan itseäsi. 

Ei vaan yksin valtiota jonka vuoksi sudet terrorisoivat metsästyskoira toimintaa.

Ai sinä olet näitä typeryksiä :) Jos pidät koiriasi pihalla öisin, etkä osaa rakentaa heille sudenpitävää aitausta, olet niin tyhmä ettei sinulla pitäisi koiria ollakaan. Jos taas sudet syövät sinun koirat silloin kun olet metsästämässä ja koirat vapaana metsässä, niin se on reilu riski. Sudet ovat siellä ihan tasapuolisesti pitämässä puoliaan. Jos et halua koiriasi menetettävän, pidä ne kotona metsästäessäsi äläkä inise.

Vierailija
72/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ääni muuttuis eteläsuomalaisillakin jos oma fifi löytyisi puoliksi syötynä.

Ei kannata kommentoida edes jos et ole susi alueelta.

Jos haluaa asua "susi alueella", niin pitäkää fifinne sisällä tai laittakaa ulkosijoitukseen aita ympärille. Ei se ole niin vaikeaa.

Olipa älykäs ehdotus. Ymmärrätkö, mitä on lenkkeillä, kun susi tulee vastaan tiellä ja alkaa kiertää koiraa ja ihmistä. Mitä ehdotat? Aitausta mukaan iltalenkille? Hyppyä lähimpään porttikongiin, kun olisihan se siellä pääkaupungissakin mahdollista...?

Täällä sudet odottavat oikein koiria. Jos omalla pihalla ei voi pissattaa koiraa irti tai turvallisesti siirtää edes tarhaan, niin ei täällä uskalla antaa lastenkaan leikkiä pihoilla. Tehdäänkö niillekin oma tarha?

Entä hevoset? Lampaat? Sinäkö rakennat suden pitävät aidat? Ja maksat? Oi suuri kaupunkilainen.

Vaikutat paranoidilta, ei pahalla. Minäkin olen maalta, enkä tunnista tuollasta hysteriaa itsessäni. Maatilaa en omista.

Tosiaankin, niitä susiaitoja voi maatilan ympärille rakentaa niin ei tarvitse nillittää.

Jos maatilaa pitää pystyssä, on siitä ja eläimistä myös vastuussa.

Ei se niin mene että yksi villieläinlaji yritetään tuhota kokonaan metsästäjien ja maajussien laiskuuden tai hysterian takia.

Vierailija
73/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä nyt kaikkia haluta tappaa.

Mitä ilmeisemmin vain häirikkösudet.

Miten sitä erottaa häirikkö suden ja kunnon suden, kun ei edes eroteta pyöräilijää petoeläimestä?

Sasse. Sitäpaitti mitään "häirikkösusia" ei ole olemassa, on vain yksinäisiä laumansa menettäneitä yksilöitä, jotka eksyy taajamiin. Kyllä ne sieltä jolkottaa ihmisvapaalle vyöhykkeelle kun annetaan tilaisuus. Metsästäjien takiahan näitä "häiriköitä" on, surullisia yksinäisiä vaeltajia.

Vierailija
74/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omankin lapsen koulubussipysäkillä susia näkyi niin voisi mieli muuttua🙃 ei niitä eläimiä turhaa tapeta... Naapurin koirakin tapettu omalla pihalla..

Mitä hemmettiä sä selität. Sudet ei ollu pihoissa vaan huitsin tuuterissa metsässä. Pihasusille ei saa lupia joten toki ne kannattaa lopettaa mahdollisimman syrjästä keskeltä metsää vaihtoehtoisesti.

Vierailija
75/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800 luvulla oli nuo kuuluisat tappajasudet.Yleensä vei alle 6 vuotiaita paimenesta yms ja kovaluontoiset sitten ruumista etsimään kun ensin pää ja jalat oli purtu irti ruumista kantamisen takia.

Jaa. Tässä on kuitenkin kyseessä sudet, jotka elävät tieten tahtoen kaukana ihmisistä, omissa oloissaan, keskellä ei mitään syvällä erämaassa. Oletko sitä mieltä, että nekin olisi tapettava? Jos kyllä, miksi?

Vierailija
76/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan.

Näinpä. Niistä ajoista ja Punahilkka-sadusta on joillekin raukoille jäänyt oikein sukuperintönä susiviha vellomaan.

Punahilkka-sadussakin se paha susi kuvaa oikeasti pedaria, ei sutta.

Tommoset asiat kuitenkin on vaikuttaneet vuosisatoja pieniin ihmispäihin, kun on lapsia kadonnut ja ei ole ollut vielä sähkövaloa ja pimeys vaaninut yli puolet vuorokaudesta, sutta on helppo ollut syyttää kun on tenhyt murhan,.

Vierailija
77/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime toukokuussa täällä Etelä-Pohjanmaalla susi ylitti kantatien keskellä kirkasta päivää. Tuli sieltä suunnasta missä on taloja ja koulukeskus. Näin sen videon silloin.

Vierailija
78/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi suojella koiran,lapsen.Kuka hullu riskeeraa.Meidän talon pihal yöllä elämää,kerran Ilves, iso! seisoi rapun vieressä.Sanoin häivy..kyllä oli ilme minkä sain..ärtti elukka..kissakin ymmärtää piiloutua,Koira päivät ulkona yöksi sisään.Autol liikutaan.Susia,karhuja on..Luontoa pitää kunnioittaa,eläähän nekin.

Vierailija
79/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime toukokuussa täällä Etelä-Pohjanmaalla susi ylitti kantatien keskellä kirkasta päivää. Tuli sieltä suunnasta missä on taloja ja koulukeskus. Näin sen videon silloin.

Voi kauheeta. Montako lasta söi?

Välillä on ylitettävä tässä maassa sudenkin autotie, niitä on JOKAPUOLELLA.

Minä olen nähnyt upeen videon kanadasta, jossa iso susilauma hienosti peräkanaa alfaparin johdolla lönkytti autotien reunaa pitkän matkaa. 

Eikä kukaan tullut edes ammutuksi, autoilijat vain saivat todistaa upean lauman etenemistä jonkun matkaa.

Vierailija
80/124 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byhyyy. Mitä sitten? Kyllähän se oli aivan selvää että sudet leviää. Itse huutelitte aikaisemmin kuinka ne kuuluu olla ja ei pidä itkeä kun ne on pihoissa. Nauttikaa nyt niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi