Sudet elelevät rauhassa kaukana ihmisistä. Ihminen sanoo: eiköhän tapeta ne
Järjetöntä petovihaa taas...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-syrjaseudulla-elavan-susilaum…
Kuinka kauas ihmisistä susilauman pitää päästä, ennen kuin ihminen antaa niiden elää rauhassa?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ihmislajia jos mitä saisi jo vähän harventaa.
helsingistä voi aloittaa
Vierailija kirjoitti:
Älä länkytä ap. Meillä kävi susi syömässä koiran pannat pihassa jouksunaruista yöllä. Onneksi koirat on yön sisällä. On niitä jäänyt valvontakameraan keskellä kaupunkiakin.
Edelleen: jos haluaa asua alueella, jossa esiintyy susia, niin pitää olla todella uuno, jos ei osaa suojella koiriaan. Pitäkää ne koiranne sisällä, tai laittakaa ne pihalla aitaukseen.
Ei tämä ole mitään rakettitiedettä. Jos ette osaa asua luonnon keskellä, niin kuin näyttää, niin muuttakaa ihmisten ilmoille ja unohtakaa koirien ulkona pitäminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka sudet poistuisi minun takapihalta enkä asu missään metsässä. Sitä on hankalaa kaupunkilaisena ymmärtää kun luontoo näkee korkeintaan televisiosta
Sinä et ole sutta nähnytkään ja takapihaa sulla tuskin edes on.
Vierailija kirjoitti:
Älä länkytä ap. Meillä kävi susi syömässä koiran pannat pihassa jouksunaruista yöllä. Onneksi koirat on yön sisällä. On niitä jäänyt valvontakameraan keskellä kaupunkiakin.
No pidä ne koirasi yöt sisällä, niin ei ole mitään ongelmaa. Kuka yleensäkin jättää koirat ulos yöksi?
Luken susilaskenta perustuu pitkälti ilmoitettuhin havaintoihin, josta poistetaan ne, jotka ovat suden mahdollisen kulkumatkan päässä havaintokohteesta. Voi käydä että kaksi tai kolmekin samanaikaista havaintoa poistuu aikaisemman havainnon vuoksi. Neljäkin sutta voidaan laskea yhtenä. Enää juuri kukaan ei ilmoita havainnoistaan, kun niitä ei oteta todesta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa se helppo siellä kehäykkösen sisäpuolella suojella susia. Täällä pohojosen susialueella on aivan arkipäivää, että sudet käy pihassa. Lapsi lähti koulumatkalle, kertoi nähneensä suden 170 m päästä. Metän reunaan on alle 100 m ja siellä on jälkiä useinkin, pellon yli menevät. Aivan turha sanoa, etteine ketään syö, kun ei oo ennenkään syöneet. En halua, että minun lapsi on ensimmäinen, jonka ne kuitenki päättää syödä.
Koska viimeksi Suomessa on susi syönyt lapsen? Nyt jotain rajaa tuolle paranoialle.
Suomessa on 300 sutta ja jos haluat välttämättä lapsinesi asua sellaisella alueella, jonne niitä susia on osunut, niin se on ihan sun oma valintasi.
Nämä koiranomistajat, jotka pelkäävät että sudet syövät heidän koiransa, ovat yleensä metsästäjiä ja ne koirat ovat metsästyskoiria. Jos itse lähdet sinne metsälle koirien kanssa, ja osut koiriesi kanssa suden reviirille ja susi raatelee koirasi, niin voit syyttää ihan itseäsi.
Susivihaa lietsoo metsästysmafia, en oo huomannu että muut ku nämä ja näitten lähipiiri pelkäis sutta.
Näille pn suuri ongelma että susi vie heiltä harrastuksen, sudet kun syövät myös hirviä ja peuroja jos saavat elää laumassa. Se loukkaa metsöstäjän psyykeä että susi on luontainen metsästäjä ja pärjää ilman digilaitteita sun muita härveleitä.
Terkuin susien ystävä susireviiriltä
Vierailija kirjoitti:
Onpa se helppo siellä kehäykkösen sisäpuolella suojella susia. Täällä pohojosen susialueella on aivan arkipäivää, että sudet käy pihassa. Lapsi lähti koulumatkalle, kertoi nähneensä suden 170 m päästä. Metän reunaan on alle 100 m ja siellä on jälkiä useinkin, pellon yli menevät. Aivan turha sanoa, etteine ketään syö, kun ei oo ennenkään syöneet. En halua, että minun lapsi on ensimmäinen, jonka ne kuitenki päättää syödä.
Miksi sun lapset kulkee yksin? Minä saatan lapseni kouluun täällä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ääni muuttuis eteläsuomalaisillakin jos oma fifi löytyisi puoliksi syötynä.
Ei kannata kommentoida edes jos et ole susi alueelta.Jos haluaa asua "susi alueella", niin pitäkää fifinne sisällä tai laittakaa ulkosijoitukseen aita ympärille. Ei se ole niin vaikeaa.
Olipa älykäs ehdotus. Ymmärrätkö, mitä on lenkkeillä, kun susi tulee vastaan tiellä ja alkaa kiertää koiraa ja ihmistä. Mitä ehdotat? Aitausta mukaan iltalenkille? Hyppyä lähimpään porttikongiin, kun olisihan se siellä pääkaupungissakin mahdollista...?
Täällä sudet odottavat oikein koiria. Jos omalla pihalla ei voi pissattaa koiraa irti tai turvallisesti siirtää edes tarhaan, niin ei täällä uskalla antaa lastenkaan leikkiä pihoilla. Tehdäänkö niillekin oma tarha?
Entä hevoset? Lampaat? Sinäkö rakennat suden pitävät aidat? Ja maksat? Oi suuri kaupunkilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska viimeksi Suomessa on susi syönyt lapsen? Nyt jotain rajaa tuolle paranoialle.
Suomessa on 300 sutta ja jos haluat välttämättä lapsinesi asua sellaisella alueella, jonne niitä susia on osunut, niin se on ihan sun oma valintasi.
Minun sukuni on asunut näillä seuduin iät ja ajat. Viimeiseen sataan vuoteen ei oo sutta näkynyt, nyt näkyy ja sun ehdotuksesi on että muuta pois. Ei taida sun ehdotuksesi olla ihan realismia.
Uutisissa juuri kerrottu: susien kaatojen poikkeusluvat peruttu. Loistavaa!
Miksiköhän ne sudet ihmisten ilmoille tulee saalistamaan? (Retorinen kysymys)
No, ruuan puutteen takia ja ihminen on osa syyllinen siihenkin miksi eläimille ei riitä ravintoa luonnossa. Ihmiset ovat liian laajalle levinneitä ja toiminnoillaan hajoittaneet ekosysteemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Täällä maalla lapset saattavat kulkea muutaman kilometrin bussipysäkille. Sieltä bussi nappaa x- aikaan, ellei ole ajanut ojaan, jäänyt kiinni, myöhässä liukkauden takia.... Ei aikuinen voi saattaa lasta kouluun, jos oma työpäivä alkaa esim. Klo 7.00. Osa lapsista menee lähikouluihin kävellen/pyörällä/potkukelkalla.
Miten te kaupunkilaiset olette noin eri planeetalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sukuni on asunut näillä seuduin iät ja ajat. Viimeiseen sataan vuoteen ei oo sutta näkynyt, nyt näkyy ja sun ehdotuksesi on että muuta pois. Ei taida sun ehdotuksesi olla ihan realismia.
Viimeisimmät kommentit koskevat lähinnä niitä, jotka marisevat sitä kuinka sudet syövät heidän koirat. Näillä marisijoilla ei pysy vasara kädessä, minkä vuoksi he eivät voi millään luoda aitausta koirille niiden suojaksi. Näille avuttomille myös koirien pitäminen sisällä on ihan ufoajatus.
Susi kuuluu Suomen luontoon, se on avainlaji joka pitää ekosysteemiä elossa, olen ottanut paljon selvää susista koska ihailen sitä eläinlajia. Mutta mitäpä sitä vihanuljaskat miettimään, metsät vaan sileeks ja metsän elukat, tämä on sitä "metsänhoitoa" ja "kannanhoitoa" juu. ☹️
Tarkottaakohan "vanhustenhoitokin" samaa peliä. 🤔
Sitte nämä susihysteerikot vielä kehtaa valehdella että kaikki maalaiset vihaamme susia, voi vttu en paremmin sano!!!! 🤬
Eikä oo helvetinkään hyötyä mistään vihreistä hallituksessa, ei oo mitään tehty supmalaisen luonnon ja lajien hyväksi niitten aikana, pelkkää transuilua ja prideä koko puolue. Ei sillä että niitä äänestäisinkään, mutta ihmetyttää vaan että vuodesta toiseen samaa susihysteriaa ja annetaan metsästäjien susivihalle periksi ja kaatolupia sataa ja jos ei sada niin riehuvat luvatta susia jahtaamassa. Helvetin mätisäkit.
Varsinais-Suomessa lampoloita kiertäen. Namm!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Täällä maalla lapset saattavat kulkea muutaman kilometrin bussipysäkille. Sieltä bussi nappaa x- aikaan, ellei ole ajanut ojaan, jäänyt kiinni, myöhässä liukkauden takia.... Ei aikuinen voi saattaa lasta kouluun, jos oma työpäivä alkaa esim. Klo 7.00. Osa lapsista menee lähikouluihin kävellen/pyörällä/potkukelkalla.
Miten te kaupunkilaiset olette noin eri planeetalta?
Täällä maalla harrastetaan insssestiä ja hätähuudot ei kuulu.
T.vaaleanvihreä
Susi on osa Suomen luontoa ja sillä on luonnossa oma paikkansa. Kiusankappaleista puheen ollen, suurin kiusankappale tällä hetkellä on ihminen.