Miten joku voi ideologiansa takia jättää rokotteet ottamatta ja antaa työpaikan mennä ja päästää laskut ulosottoon?
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vertailua tautien esiintyvyyteen tehdään kuule ihan edellisiin vuosiin eli rokotetut ennen rokiotuksia ovat oma verokkiryhmänsä.
Kerrotko miten nämä on vertailukelpoisia pandemiassa jossa syntyy useampia uusia varianttejakin vuoden aikana? Puhumattakaan siitä ettei koko tautia ollut olemassa vielä vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailua tautien esiintyvyyteen tehdään kuule ihan edellisiin vuosiin eli rokotetut ennen rokiotuksia ovat oma verokkiryhmänsä.
Kerrotko miten nämä on vertailukelpoisia pandemiassa jossa syntyy useampia uusia varianttejakin vuoden aikana? Puhumattakaan siitä ettei koko tautia ollut olemassa vielä vuosia sitten.
Ööö, miten tuo liittyy siihen, että seurataan sydäninfarktien, aivoveritulppien, syöpäsairauksien esiintyvyyttä ja niissä tapahtuvia muutoksia vuodesta toiseen?
Vai väitätkö, että olemassaolemattonat rokotteet aiheuttivat koronan leviämisen 2020?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säästöjä kyllä, ja olen jo pitempään miettinyt irtisanoutumista, pääomatulojen nostamista pakollisten menojen suorittamiseksi ja mahdollisesti entisille asiakkailleni töiden tekoa pimeästi jos pörssissä eletään huonoa vuotta. On vain pelottanut lähteä tyhjän päälle, kun kuitenkin se työ kuuluu osaksi arkea. Jos työpaikoille tulisi rokotepakko, se toimisi vatmaan itselle sellaisena sysäävänä voimana ja vihdoin tekisin sen.
Kumma, kun kaikessa muussa aina neuvotaan, että kiristäjälle ei saa antaa periksi, ja tässä se onkin yhtäkkiä ihmetyksen aihe, jos joku ei halua kiristykseen periaattrrn vuoksi taipua.
Eli lähdet myymään osakkeita? Osakkeethan eivät tuota mitään ennen kuin myyt ne ja luovutusvoitto verotetaan pääomatulojen mukaan.
Ei niistä kerry tilille kuukausittain pääomatuloa.Säästöistä kertyy korkoa, ei pääomatuloa.
Mikä takaa, että entiset asiakkaat haluavat tauon jälkeen ostaa sinulta palveluja?
Suosittelisin, että ennen irtisanoutumista arvioisit tarkkaan, kuinka paljon saat kuukaudessa eri tuloja sekä lasket, miten pääomatuloa verotetaan.
Eikä kannata unohtaa, että mikäli kuitenkin haet työttömyyskorvausta tms, tulee kylkiäisenä työkkärin velvoitteet ja säännöt.
Puolisoni lopetti ansiotyöt jo 5 vuotta sitten ja elää säästöillään sekä toiminimen tuloilla, joten uskon tietäväni, millaista se on. Minulla on tällä hetkellä Nordnetissä rahastoissa noin 300 000 euroa, tuotto on koronasta huolimatta ollut aika tasaisesti 20% vuodessa. Ajattelin nostaa tuolta vuodessa n. 30 000 pääomatuloina, se riittää pääomatuloveron jälkeenkin minun elämiseeni vallan mainiosti, kun ei ole lainoja maksettavana ja tykkään elää varsin vaatimattomasti enkä koronarokotepakon takia edes matkaile. Työkkäriin en aio mennä, en aio maksaa veroja mahdollisista pimeistä töistäni mutta en myöskään kupata verorahoilla tarjottuja tukia tai alistua kyykytykseen.
Olen juristi, ja jotkin yrittäjäasiakkaani ovat niin henkilöityneitä minuun, että jos lähtisin uuteen toimistoon töihin, he seuraisivat perässä. En hoida lainkaan oikeudenkäyntejä, ainoastaan konsultointityyppisiä hommia, joten voin myydä palveluita "tiskin alta" ja uskon, että ainakin joku tutuimmista asiakkaistani olisi kiinnostunut ostamaan palveluitani halvemmalla hinnalla kuin mitä toimisto veloittaa. Osa asiakaskunnastani ei puheistaan päätellen ole itsekään kiinnostuneita siitä, saako valtio veronsa, joten tuskin sylkisivät päin juristia, joka tekee pimeänä, kunhan itse hyötyvät siitä. Viime kädessä voin myös tehdä pimeänä hommia mieheni yritykselle. Irtisanoutua minun on pitänyt jo pitkään, mutta se menee vähän kaavalla "no olen ensi kesään asti vielä ja sitten lomien jälkeen ilmoitan pomolle".
No, yksin yrittävä voi tehdä töitä kotona eikä tarvitse maksaa toimistosta. Myös muut kiinteät kulut tippuvat, kun ei tarvitse maksaa kenenkään palkkoja tai sosiaaliturvamaksuja. Toisaalta, yrittäjä joutuu huolehtimaan niistä itse tai ottamaan riskin, mitä seuraa, jos ei huolehdi.
Mahdolliset ohjelmistot yms joutuu myös huolehtimaan itse.
20% tuotto viittaa melkoisiin riskirahastoihin eli voi tulla rytinällä alas.
Muutoin anbqt oikein loistavan ja esimerkillisen kuvan ammattisi harjoittajista: lakimies, joka suunnittelee veronkiertoa, harmaan talouden tukemista ja mitä muuta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollit liikenteessä. Hyvä kysymys jos niin ihanaa ja ylimielistä on olla koronarokotettu niin mitävaddua muiden rokottamattomuus teidän percettä edes kutittaa?
Rokottamattomat ovat täyttäneet teho-osastoja ja sairaalasänkyjä. Sairaanhoidon kantokykyä testataan ja seurataan.
Tästä kuormituksesta johtuen rajoituksia uudestaan ja jatkuvat.Rokottamattomien idioottien takia ei pääse milloin minnekin eivätkä edes tajua, että omalla toiminnallaan ylläpitävät rajoituksia, joita vastustavat.
Päälle toki se, että sairaalakuormituksen takia tuttavapiirissä sydänkohtauksen jälkeiset sydänkontrollit siirtyneet kuukausitolkulla, ikääntyneen lonkkaleikkaus siirtynyt jne. Kun idiootit ei tajua, että jostain väki on revittävä hoitamaan teholla makaavia rokottamattomia koronapotilaita.
Se taas tarkoittaa, ettei esim.leikkaussalissa ole väkeä, kun siirretty teholle.Teidän idioottien takia me kaikki muutkin kärsimme. Ja siksi ei ole mikään oma asia, joka ei kuulu muille.
Ja ei, ei johdu säästöistä. Ja vaikka qiemminkin esim.leikjauksia siirretty, niin nyt määrät quvqn eri sfääreissä ja ne.hoitovaje tulee näkymätön useita vuosia eteenpäin ja luultavasti nopeuttamaan joidenkin kuolemaa, kun esim.sydänleikkaus tai syöpäleikkaus siirtynyt.
Jos olet huolissasi terveydenhoidon kantokyvystä, niin laita palautetta taholle, joka sen aiheuttaa. Tehohoitoa saaneista koronan uhreista 9/10 on kehopositiivisia. Heitä ei rokotteet näytä auttavan.
Ylipaino altistaa koronainfektion vaikealle muodolle. Teho-osastoilla hoidetuista koronapotilaista 85 prosenttia on ollut joko ylipainoinen tai lihava.
https://yle.fi/uutiset/3-12212414
Tutkijat selvittivät painoindeksin ja vakavan koronataudin yhteyttä laajassa tutkimuksessa. Tehohoidon tarve lisääntyi tasaisesti painoindeksin kasvaessa. Sairaalaan joutumisen riski alkoi kasvaa jo normaalista painoindeksistä 23 lähtien.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/094b5005-200f-4be8-ae99-2185b…
Koronaraportti: Ylipainoisten osuus tehohoitopotilaissa on suurempi kuin väestössä. Vain joka kymmenes tehohoitopotilas on painoindeksin mukaan normaalipainoinen.
https://yle.fi/uutiset/3-11364205
Tehohoitopotilailla yksi yhteinen piirre – jo pienikin ylipaino voi kasvattaa riskiä vakavaan koronatautiin. Myös lievällä ylipainolla voi olla vaikutusta sairaalahoidon riskiin koronaviruspotilailla. Lihavuus saattaa vaikuttaa myös koronarokotteen tehoon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007853044.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla ei ole periaatteita enkä seiso niiden takana, minulla ei ole mitään.
Jos valtio haluaa ajaa minut työelämään kelpaamattomaksi ja minut henkilökohtaiseen konkurssiin, minkä minä sille voin.
No se on sinun valintasi, ja sen kanssa joudut elämään.
Noin toki voi sanoa mistä tahansa tilanteesta, missä valtio vainoaa kansalaisiaan. "Mitäs ei ollut kuuliainen, ansaitsi joutua laogaille. "
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä vaan kiinnostaa että miten te rahoitatte esim. lastenne elämän.
Ap
Käymällä töissä, ihan niinkuin tähänkin asti.
Ei niillä mitään ideologiaa ole. Ne muutamat, jotka tässä kaupungissa eivät olleet rokotteita ottaneet, kävelivät nyt ihan itse omin jaloin rokotukseen, kun työpaikka olisi muuten lähtenyt alta. Pelkkää lapsellista uhoa se vain oli.
Sosiaaliala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollit liikenteessä. Hyvä kysymys jos niin ihanaa ja ylimielistä on olla koronarokotettu niin mitävaddua muiden rokottamattomuus teidän percettä edes kutittaa?
Rokottamattomat ovat täyttäneet teho-osastoja ja sairaalasänkyjä. Sairaanhoidon kantokykyä testataan ja seurataan.
Tästä kuormituksesta johtuen rajoituksia uudestaan ja jatkuvat.Rokottamattomien idioottien takia ei pääse milloin minnekin eivätkä edes tajua, että omalla toiminnallaan ylläpitävät rajoituksia, joita vastustavat.
Päälle toki se, että sairaalakuormituksen takia tuttavapiirissä sydänkohtauksen jälkeiset sydänkontrollit siirtyneet kuukausitolkulla, ikääntyneen lonkkaleikkaus siirtynyt jne. Kun idiootit ei tajua, että jostain väki on revittävä hoitamaan teholla makaavia rokottamattomia koronapotilaita.
Se taas tarkoittaa, ettei esim.leikkaussalissa ole väkeä, kun siirretty teholle.Teidän idioottien takia me kaikki muutkin kärsimme. Ja siksi ei ole mikään oma asia, joka ei kuulu muille.
Ja ei, ei johdu säästöistä. Ja vaikka qiemminkin esim.leikjauksia siirretty, niin nyt määrät quvqn eri sfääreissä ja ne.hoitovaje tulee näkymätön useita vuosia eteenpäin ja luultavasti nopeuttamaan joidenkin kuolemaa, kun esim.sydänleikkaus tai syöpäleikkaus siirtynyt.
Jos olet huolissasi terveydenhoidon kantokyvystä, niin laita palautetta taholle, joka sen aiheuttaa. Tehohoitoa saaneista koronan uhreista 9/10 on kehopositiivisia. Heitä ei rokotteet näytä auttavan.
Ylipaino altistaa koronainfektion vaikealle muodolle. Teho-osastoilla hoidetuista koronapotilaista 85 prosenttia on ollut joko ylipainoinen tai lihava.
https://yle.fi/uutiset/3-12212414
Tutkijat selvittivät painoindeksin ja vakavan koronataudin yhteyttä laajassa tutkimuksessa. Tehohoidon tarve lisääntyi tasaisesti painoindeksin kasvaessa. Sairaalaan joutumisen riski alkoi kasvaa jo normaalista painoindeksistä 23 lähtien.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/094b5005-200f-4be8-ae99-2185b…
Koronaraportti: Ylipainoisten osuus tehohoitopotilaissa on suurempi kuin väestössä. Vain joka kymmenes tehohoitopotilas on painoindeksin mukaan normaalipainoinen.
https://yle.fi/uutiset/3-11364205
Tehohoitopotilailla yksi yhteinen piirre – jo pienikin ylipaino voi kasvattaa riskiä vakavaan koronatautiin. Myös lievällä ylipainolla voi olla vaikutusta sairaalahoidon riskiin koronaviruspotilailla. Lihavuus saattaa vaikuttaa myös koronarokotteen tehoon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007853044.html
Ja silti 80-90% on rokottamattomia.
Eli rokotus vaikuttaa suojaavan ylipainoisia siinä kuin ikääntyneitä ja immuunipuutoksista kärsiviä tehohoitoa vaativalta tautimuodolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, miten tuo liittyy siihen, että seurataan sydäninfarktien, aivoveritulppien, syöpäsairauksien esiintyvyyttä ja niissä tapahtuvia muutoksia vuodesta toiseen?
Vai väitätkö, että olemassaolemattonat rokotteet aiheuttivat koronan leviämisen 2020?
En tiennyt että rokote on niitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
DXTR kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
En ota koronarokotetta ja sillä sipuli. Turha spekuloida asialla.
Toivottavasti kuolet koronaan.
Eipä silti, en minäkään ole puhtoinen. En missään tapauksessa halua turvalleni maskia. Viimeksi tänään matkasin Helsingin paikallisjunassa ilman maskia. Myös sillä hetkellä, kun tiukkasävyinen kuulutus selitti että "we require" maskin. Siinähän "requirette".
Niin kauan kuin peepäitä ei pakoteta koronarokotuksiin, minua ei pakoteta naamarätin käyttämiseen.
Sä oot varmaan hirvee läski etkä saa henkeä maskin kanssa.
Ihan sama. Joko pässinpäät pakotetaan rokotukseen, tai minä en käytä maskia.
No se on sinun valintasi, ja sen kanssa joudut elämään.