Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-naisystävän auttelu

Vierailija
01.06.2015 |

Miiesystäväni auttelee ex-naisystävänsä tämän tästä esim. rullaverhojen asennuksessa, hyllyjen asentamisessa seinälle jne. Asumme erillämme vielä, ja todennäköisesti en edes tiedä, missä kaikessa naista auttaa.

Tällä naisella on uusi mies elämässään, joka osaa verhot asentaa yms., mutta jostain syystä vinkuu minun miestäni sinne. Heillä on yhteinen lapsi, mutta silti...

Onko tämä yleistäkin, että ex-miestä vingutaan asennus-ym.  juttuja tekemään, vaikka ollaan erottukin? Minä käsitin sen niin, että erotessani miehestäni ja lasteni isästä loppui myös meidän YYA-sopimus.

Itselleni tuntuu jotenkin niin vieraalta ajatukselta. Olen eksäni kanssa eronnut, enkä nyt häneltä mitään palveluksia enää haluakaan pyytää, lähinnä olla tekemisissä niin vähän kuin mahdollista.  Päinvastoin, haluan pysyä erossa niin paljon kuin voin!

Mies vaan sanoo, että täytyy sitä muutenkin tulla jotenkin toimeen exän kanssa, ei haittaa häntä eksänsä auttaminen. Muutenkin on auttavainen ihminen kaikkia kohtaan.

Ei se nyt muakaan erityisesti haittaa. Tosin eräänkin kerran miehen piti lähteä auttamaan eksäänsä jossain jutussa kesken meidän yhteisen lapsivapaan vapaapäivän, joita ei kauheasti ole.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:57"]

11, mihin ne tunteet muka katoavat? Jos tullaan hyvin toimeen, on täysin turhaa erota, ihan oikeasti! 

Ap

[/quote]

Sinulle ehkä riittää kämppissuhde ja se on minulle ok, mutta et sinä voi sanoa mikä on toisille turha ero.

Jos olisin jäänyt tasaiseen, intohimottomaan suhteeseen en olisi koskaan saanut kokea niitä upeita asioita jotka olen voinut jakaa nykyiseni kanssa. Minä ja ex kasvoimma eri suuntiin ja aloimme nauttia ihan eri asioista. Eikö ole paljon parempi että me molemmat olemme löytäneet rinnallemme ihmiset, jotka aidosti nauttivat samoista asioista kuin me itse?

Kompromisseihin on hyvä kyetä, mutta siinä kohtaa kun kaikki ajanvietto alkaa olla jonkinlaista kompromissia, voi miettiä onko tarkoituksenmukaista enää seurustella. Joillekin on, meille taas ei.

Vierailija
22/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä järkee olla edes yhteydessä johonkin exään. Saatanan tunarit.

- t. james hirvisaari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:31"]Ei oo heillä hyvät välit. Nainen petti miestä, siitä johtuu eronsa. Heillä on yksi yhteinen lapsi. Nainen ei auta miestäni missään asioissa. Muutenkin on todellinen pirttihirmu, jonka mielestä miehellä ei saisi olla uutta suhdetta ollenkaan, vaikka tietysti itsellään saa. Minua on uhannut myös. Ei mikään mukava tapaus.

Ap

[/quote]

Minun mieheni ex oli alussa samantyyppinen. Juoksutti miestä asioillaan, vaikka olivat eronneet, kun naisella oli ollut kakkosmies, jonka kanssa meni heti naimisiinkin. Hän oli tottunut käskemään miestä ja mies tottelemaan... nyt vuosien myötä on helpompaa, mutta hän yhä hankaloittaa miehen tapaamisia lastensa kanssa. Ehkä sellainen tyyli on joillekin elämänsisältö...

Vierailija
24/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein yhdelle minua pettäneelle exälle näin: Hän tarvitsi kyydin uuden miehensä luokse ja sitten vielä aamuyöllä baarista kotiin. Vein exän tämän nykyisen luokse ja lupasin vielä hakea aamuyöllä kummatkin baarista. Jutun juju olikin siinä että ei ollut aikomustakaan hakea niitä baarista vaan ainoastaan sopia niin ja tosiasiassa mennä nukkumaan. Sinne jäivät kaupunkiin ja aamu 7 aikaan ekalla bussilla kotiin kuulemma menivät.

Vierailija
25/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä tässä on siinä mielessäkin erilainen tilanne, että nainen käyttää lasta tilanteessa hyväkseen, vaatii apua kiristämällä lapsella jne. "Koska meillä on yhteinen lapsi, sinun täytyy auttaa", ja "kuka muu minua auttaisi (syyllistäminen)", tai "jos et auta, muutan lapsen kanssa kauas muualle" (kiristäminen) ja "onhan mun helpompi saada tuolta apua kuin nykyiseltä (hyväksikäyttö).

Minä ajattelen niin, että nykyiseni kanssa voimme lapsillemme osoittaa, että eron jlkn on mahdollista myös löytää rakkaus ja uusi toimiva parisuhde. Näytän, ettei menneisyyteen tarvitse jäädä kiinni, elämässä voi mennä eronkin jälkeen eteenpäin. Eksänkin kanssa tullaan toimeen, mutta kyllä tämä uusi mieheni se mies on, jonka lapseni näkevät laittavan rullaverhoja mun ikkunoihin. Ja niin sen pitääkin olla.

12: Enkä sinä puhut hieman eri asiasta. Minä puhun eksän auttamisesta, en ajan viettämisestä eksän luona.

Ap

Vierailija
26/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:16"]

Mä tein yhdelle minua pettäneelle exälle näin: Hän tarvitsi kyydin uuden miehensä luokse ja sitten vielä aamuyöllä baarista kotiin. Vein exän tämän nykyisen luokse ja lupasin vielä hakea aamuyöllä kummatkin baarista. Jutun juju olikin siinä että ei ollut aikomustakaan hakea niitä baarista vaan ainoastaan sopia niin ja tosiasiassa mennä nukkumaan. Sinne jäivät kaupunkiin ja aamu 7 aikaan ekalla bussilla kotiin kuulemma menivät.

[/quote]

Huutonaurua :D

Vierailija
27/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos on hyvät välit. Yleensä nainen sekoaa kun yhteinen seksi loppuu.

Vierailija
28/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:57"]

11, mihin ne tunteet muka katoavat? Jos tullaan hyvin toimeen, on täysin turhaa erota, ihan oikeasti! 

Ap

[/quote]

Mitä sä siis roikut siinä toisen mìehessä? Se halusi vain hiukan välimatkaa, miettiä ja katsella, ja vähän näpäyttää vaimoaan ottamalla jonkun muun naisen (riesakseen). Nyt on hiljalleen ajautumassa takaisin ja siihen sillä miehellä ja lasten isällä on täysi oikeus! Sinä olet se ylimääräinen, jonka tulee väistyä, jos mies haluaakin takaisin vaimonsa luo! Samoin väistyy se vaimon nyxä. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia miestä, perheenisää, pysymään sinun luonasi, jos hän haluaa olla perheensä luona ja valmistella paluuta sinne.

Aina kaikista parhain ratkaisu on eronneen parin yhdistyminen uudelleen, varsinkin, jos on lapsia!

Vierailija
29/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: En todellakaan tarkoittanut sinua, kun sanoin, että hyvä on sellaisten puhua, jotka eivät siinä tilanteessa ole.  Tämä oli numerolle 16. Niitä tilanteita, mihin voi esim. toisen vaikean ex-kumppanin takia joutua, ei vain voi kuvitella, jollei itse ole niitä kokenut.

Teillä on muutamilla positiivisia kokemuksia asiaan liittyen, hyvä niin. Aina vaan ei asiat mene noin jouhevasti. Toisinaan kaikki voivat olla melkein kavereita keskenään, aina tämä ei onnistu. Kyllä minäkin yritin keskustella miesystäväni eksän kanssa, mutta tuskin ehdin hei sanoa, kun uhkasi minua turpiin vetämisellä. Ja todellakin olin häntä kohtaan ystävällinen. Miksi en olisi? Ei minulla ole mitään syytä häntä vihata vain siksi, että on sattunut olemaan mieheni kanssa minua ennen.

Ap

Vierailija
30/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

Kiva kuulla että piristi :D Yleensä ei ole tapana toimia ilkeästi tai itsekkäästi vaan ihan reilusti kaikkia kohtaan. Mutta tuossa kohtaa vaan jotenkin "napsahti" ja olin niin hämilläni tilanteesta, tai lähinnä siitä että oli sillä exällä vielä otsaa pyytää pettämisen jälkeen minua kuskaamaan heitä.

Vierailija
31/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä sä siis roikut siinä toisen mìehessä? Se halusi vain hiukan välimatkaa, miettiä ja katsella, ja vähän näpäyttää vaimoaan ottamalla jonkun muun naisen (riesakseen). Nyt on hiljalleen ajautumassa takaisin ja siihen sillä miehellä ja lasten isällä on täysi oikeus! Sinä olet se ylimääräinen, jonka tulee väistyä, jos mies haluaakin takaisin vaimonsa luo! Samoin väistyy se vaimon nyxä. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia miestä, perheenisää, pysymään sinun luonasi, jos hän haluaa olla perheensä luona ja valmistella paluuta sinne.

Aina kaikista parhain ratkaisu on eronneen parin yhdistyminen uudelleen, varsinkin, jos on lapsia!

[/quote]

No mies ei todellakaan tätä epästabiilia naista enää halua riesakseen. Ja sen jälkeen, mitä nainen on miehelle tehnyt, ei ole kuulemma mitään mahdollisuuksia ole naisella. Olen kuullut tämän useasta lähteestä. Mies ei todellakaan naisesta enää pidä.  Miehen sukulaisiin on naisella täysin välit poikki, kun on sielläkin riehunut ja kaikki haukkunut ja ties mitä.

Naisella on lapsia jonkun toisen miehen kanssa jo ennestään, ties vaikka kohta jo lisää tulossa tämän uuden kanssa...Minun  miesystäväni kanssa on vain yksi.

Ap

Vierailija
32/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31: Oli kyllä otsaa tuollakin eksällä.

Mun miehen eksällä on myös otsaa pyytää vaikka mitä, vaikka erottu onkin. Pokkaa riittää vaikka koko kylälle.

Ap

Vierailija
33/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asiassa ole sellainenkin pointti, että opetan lapsilleni ihmisten kunnoituksesta siten, että näytän, että nykyisellä miehellä on elämässäni tärkeä rooli esim. minun auttamisessani? Minusta on uutta miesystävää kohtaan väärin, että eksäni tulisi sinne "miesten töitä" tekemään, ja nyksä katsoisi vierestä vaan kun eksä hoitaa hommat? Eikö se anna lapsille parisuhteestakin jotenkin oudon kuvan? Se opettaa lapsille, ettei nyksä ole ihan samassa asemassa kuin eksä, ja se on väärin. "Kyllä eksä vaan osaa nää hommat hoitaa."

Ap

Ap

Vierailija
34/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:24"]

[/quote]

[/quote]

Kiva kuulla että piristi :D Yleensä ei ole tapana toimia ilkeästi tai itsekkäästi vaan ihan reilusti kaikkia kohtaan. Mutta tuossa kohtaa vaan jotenkin "napsahti" ja olin niin hämilläni tilanteesta, tai lähinnä siitä että oli sillä exällä vielä otsaa pyytää pettämisen jälkeen minua kuskaamaan heitä.

[/quote]

Sinä se jutun vitsi olit! Ett' viitsii nähdä vaivaa, jonkun kusipään eteen. :D

Vierailija
35/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:33"]

Eikö asiassa ole sellainenkin pointti, että opetan lapsilleni ihmisten kunnoituksesta siten, että näytän, että nykyisellä miehellä on elämässäni tärkeä rooli esim. minun auttamisessani? Minusta on uutta miesystävää kohtaan väärin, että eksäni tulisi sinne "miesten töitä" tekemään, ja nyksä katsoisi vierestä vaan kun eksä hoitaa hommat? Eikö se anna lapsille parisuhteestakin jotenkin oudon kuvan? Se opettaa lapsille, ettei nyksä ole ihan samassa asemassa kuin eksä, ja se on väärin. "Kyllä eksä vaan osaa nää hommat hoitaa."

Ap

Ap

[/quote]

Kyllä sen nykyisen kuuluukin olla eriasemassa suhteessa entiseen, kun kyse on lapsista. Toinen on isä, toinen ei.

Ehkä sitä nykyistä ei vaan voisi vähempää kiinnostaa "miestentyöt"...ei kaikki miehet auttamatta osaa käyttää esim. porakonetta.

Vierailija
36/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinä se jutun vitsi olit! Ett' viitsii nähdä vaivaa, jonkun kusipään eteen. :D

[/quote]

Nojaa, eipä siinä vaivaa ollut ja vietin kivan koti-illan ja aamulla sai nauraa rageviesteille.

Vierailija
37/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36: > Ehkä sitä nykyistä ei vaan voisi vähempää kiinnostaa "miestentyöt"...ei kaikki miehet auttamatta osaa käyttää esim. porakonetta.

No tämä tapaus osaa käyttää ja vaikka mitä koneita. On rakennusalalla ja kätevä käsistään.

Ap

Vierailija
38/38 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36: Ei ole mitään syytä, miksi lasten isä tekisi kodin "miesten työt" ja nykyinen kattoisi vierestä. Se on alentavaa uutta miestä kohtaan. Lasten täytyy nähdä, että mies äitinsä elämässä tekee ne miesten työt.

Totta on, että lasten isällä on erilainen rooli verrattuna äidin miesystävään. Isän rooli, johon ei kuulu tehdä äidin luona miesten töitä. Ne kuuluu uudelle miehelle.

Ap