Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies siirtää lapsen hankintaa aina vain

blaah
28.01.2022 |

Miehelläni on lapsi edeltävästä suhteestaan. Minulla ei ja olen jo 38-vuotias. Haluaisin lapsen, mutta mies jotenkin siirtää asiaa, vaikka tajuaa, että minulla todellakin on viime sekunnit.

Meillä on ollut vaikeutemme työuupumusten ja masennusten kanssa, mutta nämäkin alkavat olla takanapäin ja oma ikäkin alkaa olla jo viime metreillä lapsen hankintaan - välttämättä ei enää onnistukaan.

Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen ja se vaikuttaa parisuhteeseen. Tulevaisuuden ankkuria ei voi asettaa ja toisaalta mitä enemmän tämä asia siirtyy sitä enemmän se vaikuttaa omaan mielialaan ja tätä kautta suhteeseen. Olemme ajautuneet inhottavaan noidankehään, jossa riitelemme jatkuvasti ja taustalla ainakin itsellä on se, että asia ei tunnu etenevän mihinkään suuntaan.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten eroat ja hankit puolen vuoden sisällä uuden miehen ja raskaudut. Muutoin voit jäädä ilman lapsia.

Vierailija
2/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja elämä omiin käsiin.

Miehesi ei halua enää lisää lapsia. Se hänelle suotakoon, mutta hän ei saa päättää sinun puolestasi, että sinä jäät lapsettomaksi.

Vierailija
4/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on ollu kaupasta loppu ni ei oo voinu ostaa.

Vierailija
5/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on fiksu eikä halua enempää elätettävää itselleen, oppinut jo yhdestä mitä lapsen vanhempana olo on. Ei ilmeisesti kovin hienoa kun ei halua sinun kanssa lisää.

Vierailija
6/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä nainen seurustele miehen kanssa jolla aiempia lapsia. Ihan oikeasti. Itse erosin vuosi sitten lapsettomasta ex-miehestäni ja kun katsonut uusia kumppaniehdokkaita, niin tarjolla olisi vain lapsellisia miehiä. En ikinä alkaisi hoitamaan vieraan miehen mukulaa. Vielä jos sun kumppani ei suostu lapsia kanssasi oot liemessä, toisaalta vapaa lähtemään koska vaan kun ei vastuuta. Mieti vielä. Lapsettomia miehiä on pilvin pimein.

Oon varattu, mutta ihan vain sivusta, kyllä me iskät ihan itse hoidamme lapsemme, ei kenenkään tarvitse toisten lapsia hoitaa, ainakaan siten että käy raskaaksi...

Vierailija
7/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja tilaa Cryosilta satsi. Nykymiehistä ei voi mennä takuuseen. Pian jäät kokonaan ilman.

Vierailija
8/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii perusteellisen keskustelun. Miehelle se on helppoa vaan odotella ja lykätä, kunnes luonto tulee väliin ja asiasta ei tarvitse enää keskustella. Jos todella haluat lapsen, oletko valmis uhraamaan parisuhteen sen toteuttamiseksi? Lapsen voi hankkia kyllä ilman sitä parisuhdettakin.

Vierailija
9/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jos sulla 39 v synttärit jo häämöttää niin on kriisikokouksen aika. Nyt pitää päättää yritättekö yhteistä lasta, ettekö yritä vai eroatteko. Jos olisin 38 v vasta eronnut lapseton nainen niin aika varmaan jäisin kyllä lapsettomaksi. En ole niin nopea käänteissäni kuitenkaan, että heti sopivaa isäehdokasta löytäisin edes kumppanuusvanhemmuuteen saati parisuhteeseen.

Vierailija
10/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olen miettinyt. Toisaalta haluanko tulla myöhemmin katkeraksi siksi, että asiaa siirrettiin jo lapsellisen toimesta? Tilanne on viime aikoina äitynyt todella ikäväksi ja kyllä tässä pian täytyy jokin ratkaisu tehdä. 

Vierailija
11/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella, jos tarvitset lapsettomuushoitoa, niin käytännössä ikäraja on 39-vuotta eli kannattaa pitää kiirettä.

Itse tulin raskaaksi luomuna 39-vuotiaana, mutta kunnalliseen hoitoon en olisi enää päässyt, jos tarvetta olisi ollut.

Vierailija
12/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan ap, mies ei halua lasta kanssasi.

Vierailija
13/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon varattu, mutta ihan vain sivusta, kyllä me iskät ihan itse hoidamme lapsemme, ei kenenkään tarvitse toisten lapsia hoitaa, ainakaan siten että käy raskaaksi...

Täytyy jos nainen itse on lapseton ja vauvakuumeinen. Silloin täytyy esittää maailman parasta äitimateriaalia parantaakseen mahdollisuuksiaan saada lapsia. Sitten harmittaa jos mies ei mene jujuun.

Vierailija
14/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla jo myöhäistä, nyt ei ole enää aikaa keskustelulle. Valitettavasti hän ei tule sun kanssa lapsia tekemään, jos ei tähänkään asti ole kiinnostunut.

Ero vetämään ja klinikalle tekemään hedelmöitys itsenäisenä vanhempana.

Miehiä voi sitten katsoa lisää, niitä kyllä löytyy sitten, kun heidän ei tarvitse enää hoitaa vauvoja. Valitettavasti. Mutta siis yksin ei tarvitse jäädä jos ei halua.

Vierailija
15/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, jos sulla 39 v synttärit jo häämöttää niin on kriisikokouksen aika. Nyt pitää päättää yritättekö yhteistä lasta, ettekö yritä vai eroatteko. Jos olisin 38 v vasta eronnut lapseton nainen niin aika varmaan jäisin kyllä lapsettomaksi. En ole niin nopea käänteissäni kuitenkaan, että heti sopivaa isäehdokasta löytäisin edes kumppanuusvanhemmuuteen saati parisuhteeseen.

Onhan se aika paljon mahdollista, että näin käy. Itsekin olen hidas toimimaan ehdokasasioissa, joten lapsen hankkiminen yksin olisi vaihtoehtona. Siinäkin taitaa olla 40 vuoden raja. 

Vierailija
16/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinohedelmöitys?

Pysyt suhteessa, jos mies kestää ratkaisusi.

Vierailija
17/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy punnita haluatko lapsen vai jatkaa miehesi kanssa lapsettomana, hän ei selvästi lasta enää halua ja sulla loppuu aika.

Oma lapsi on kyllä jotain niin isoa että en jättäisi sitä miehen takia hankkimatta.

Vierailija
18/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole päivääkään aikaa odotella. Käytännössä sanoisin, että ainoa mahdollisuutesi on erota heti ja varata samalta istumalta aika lapsettomuushoitoihin yksityiselle lapsettomuusklinikalle sinkkuna.

Vierailija
19/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt sinkkumiehenä sen verran sanoa että vauvakuumeisen nelikymppisen kiertäisin kaukaa koska käytännössä hänen kanssaan pitäisi olla laittamassa lasta alulle ennenkuin oppii edes kunnolla tuntemaan.

Vierailija
20/131 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko miehen asunnossa?