Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin treffeillä miehen kanssa. hän ei maksanut minun juomaa!!

Vierailija
01.06.2015 |

Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?

Kommentit (272)

Vierailija
41/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tarjoaminen riippuu ihan siitä, paljonko miehen lompakossa on rahaa. Jos tiedän, että miehellä on rahaa maksaa, eikä tarjoa baarissa, se on silloin epäkohteliasta ja myös että mies ei ole kiinnostunut minusta. Silloin minuakaan ei kiinnosta. 

Jos tiedän, että miehellä on rahaa ostaa omat juomansa, mutta ei välttämättä minulle, niin sitten on ihan ok, että molemmat ostaa omansa. 

Jos miehen taloudellinen tilanne on todella huono, ja olen kiinostunut, voin tarjota yhden tai kaksi juomaa. Mutta ei enempää, en rupea kenenkään juomista rahoittamaan. 

Pääsääntöisesti mies maksaa. Niin se vain menee.

Vierailija
42/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:54"]

Mun mielestä tarjoaminen riippuu ihan siitä, paljonko miehen lompakossa on rahaa. Jos tiedän, että miehellä on rahaa maksaa, eikä tarjoa baarissa, se on silloin epäkohteliasta ja myös että mies ei ole kiinnostunut minusta. Silloin minuakaan ei kiinnosta. 

Jos tiedän, että miehellä on rahaa ostaa omat juomansa, mutta ei välttämättä minulle, niin sitten on ihan ok, että molemmat ostaa omansa. 

Jos miehen taloudellinen tilanne on todella huono, ja olen kiinostunut, voin tarjota yhden tai kaksi juomaa. Mutta ei enempää, en rupea kenenkään juomista rahoittamaan. 

Pääsääntöisesti mies maksaa. Niin se vain menee.

[/quote]

Älä sitten koskaan, ikinä missää, tule vaatimaan tasa-arvoa. Nainen on heikompi ja saa vähemmän palkkaa ja hoitaa kotihommat, niin se vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:42"]

Naisten toivoma tasa-arvo siis päättyykin siihen kun on aika kaivaa lompakko esille?

[/quote]

Kyllä:D!

Vierailija
44/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:27"]

...mutta sekös näitä katkeroituneita harmittaa kun eivät vain suostu avaamaan mieltä tälle mahdollisuudelle ja jäävät näin ilman.

[/quote]

En menetä mitään, jos en tarjoa kaltaisillesi loiseläjille sitä kaljaa. Jos nainen jo ensitreffeillä olettaa loisivansa miehen lompakolla, jää juttu samantien siihen. Olen jopa poistunut paikalta yhden siipeilijän ehdotettua miltei ensimmäisenä että minun kuuluu sitten tarjota. Ennemmin käytän rahat itse kuin heittelen rahojani lokeille.

Vierailija
45/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole heikompi, hoidan yksin kaiken ja maksan myös! Tasa-arvosta, sopii minulle, että jokainen tekee sen minkä osaa tai pystyy. Laiskuudesta ei kai tykkää kukaan.

Ja kyllä, minun mielestä miehen pitää maksaa, jos sillä on rahaa. Jos ei ole, sitten ei tarvitse maksaa. En oo kenenkään lompakolle kuitenkaan menossa :)

Vierailija
46/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en maksa naisten seurasta. Naiselle joka sitä vaatii on ihan oma nimensäkin.

Vierailija
47/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:40"]

Riippuu varmaan vähän siitä, miten treffeille on päädytty. Jos kyseessä on joku systemaattisesti treffifoorumilta bongattu ehdokas, en todellakaan oleta että siinä tarjottaisiin kumpaankaan suuntaan jos ei edes vielä tunneta. Sen sijaan jos kyseessä on romanttisemmin aikaansaadut treffit (tiedetään/tunnetaan/ollaan jo vähän ihastuttu) niin kyllä mä ihmettelisin jos mies ei tarjoutuisi maksamaan. Enkä odota kenenkään mua elättävän, mutta tämä vain on ihana ja aiheellinen vaikutuksen tekevä ele mieheltä.

[/quote]

Niin, eli mies maksaa että olisit kiinnostunut hänen seurastaan, ehkä jatkossakin?

Liippaa aika liki sitä yhtä ammattia......

[/quote]

No, jos sä otat sen noin, niin vie toki naisesi treffeille ja anna hänen maksaa juomansa itse. Sillä lailla et saa kuin pihin ämmän, koska yleensä nainen, joka osaa ottaa vastaan paljon myös antaa paljon. 

[/quote]

Pihin naisen saa silloin kun nainen ei itse maksa ruokiaan. 

Vierailija
48/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"] Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan. [/quote]   Hohoo. Onneksi aika moni mies on kuitenkin suhteellisen järkevä, eikä maksa satojen eurojen ravintolalaskuja että pääsee nauttimaan sinun muutaman euron Lidlin patonkia ja juustoa. Lokkeilu ja loisiminen on kieltämättä sinulle taloudellisesti kannattavaa, mutta olet silti aika säälittävä. [/quote] Mitä vitun satojen eurojen ravintolalaskuja? :D Ja mitä vitun lidlin patonkia? Ehkä sinun kanattaisi pitää pääsi kiinni, kun et tiedä kuka minä olen etkä tiedä pankkitilini saldoakaan. [/quote]   Juujuu, av-palstan miljonäärinaiset, vol. 468741561. Ja silti et halua omia juomiasi maksaa? [/quote] Mikä vittu sinua vaivaa? :D Mistä päättelet, ettei minulla ole rahaa? Mistä päättelet, että puhun miljoonista? Miksi olet noin helvetin vihamielinen tuntematonta palstailijaa kohtaan? :D Ai, kappas, olin muuten viime yönä baarissa miehen kanssa. Arvaa, kuka maksoi juomani? Mies. Ja ilolla maksoikin. Toi vielä pyytämättäkin lisää. Aika hyvä ensivaikutelma ;)

[/quote]

No annoitko miehelle rahoille vastinetta? Saiko sillä puolituntia vai tunnin panon?

Vierailija
49/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia tasa-arvoa ja samalla vaatia miestä maksamaan.

Vierailija
50/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:13"]Minä en maksa naisten seurasta. Naiselle joka sitä vaatii on ihan oma nimensäkin.
[/quote]
Et sä maksa naiselle, vaan tarjoat ruoat.

Vierailija
51/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija ei suostu kustantamaan ryyppäämistäni. Ollaan oltu jo 30 vuotta aviossa.

Vierailija
52/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:48"]

Te sekotatte jotkut pissistyrkyt opportunistit baaritiskikyylät nyt aivan eri asiaan, eli ensitreffien maksukäyttäytymiseen. Se ON romanttinen ja vaikuttava ele että mies tarjoutuu maksamaan, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Ja tällä ei ole mitään tekemistä tulevaisuuden rahankäytön kanssa mikäli homma etenee kunnon seurusteluun/kimpassa asumiseen. Se on vaan näitä juttuja et jotkut tykkää äideistä jotkut tyttäristä. Mulle "kirjoittamaton etiketti/vaikutelma" on se että mies tykkää jos tarjoaa aluksi. Näin se vaan menee. :)

[/quote]

No tuolla perusteella naiset ovat kusipäitä sillä naiset ei tarjoa miehille. Katsos kaikki mitä vaadit miehiltä koskee myös naisia. 

Vierailija
53/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:20"]

Mä en koskaan ole ollut deiteillä, joilla mies ei maksaisi. Myös pikkuveljeni ovat kasvatettu niin, että naiselle tarjotaan ruoat ja juomat.

[/quote]

No sulla säästyy sitten kivasti rahat meikkeihin ja laukkuihin, ihanaa! sitten kun mies on käyttänyt kaikki rahansa suhun, vaihdat seuravaan, ihanaa!

Vierailija
54/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:20"]

Mä en koskaan ole ollut deiteillä, joilla mies ei maksaisi. Myös pikkuveljeni ovat kasvatettu niin, että naiselle tarjotaan ruoat ja juomat.

[/quote]

No sulla säästyy sitten kivasti rahat meikkeihin ja laukkuihin, ihanaa! sitten kun mies on käyttänyt kaikki rahansa suhun, vaihdat seuravaan, ihanaa!
[/quote]
Kateellinen?

Vierailija
55/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:20"] Mä en koskaan ole ollut deiteillä, joilla mies ei maksaisi. Myös pikkuveljeni ovat kasvatettu niin, että naiselle tarjotaan ruoat ja juomat. [/quote] No sulla säästyy sitten kivasti rahat meikkeihin ja laukkuihin, ihanaa! sitten kun mies on käyttänyt kaikki rahansa suhun, vaihdat seuravaan, ihanaa! [/quote] Kateellinen?

[/quote]

En, koska en halua seksiä miesten kanssa ja tuolla käytöksellä ei muuta ole luvassa.

Vierailija
56/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:13"]Minä en maksa naisten seurasta. Naiselle joka sitä vaatii on ihan oma nimensäkin. [/quote] Et sä maksa naiselle, vaan tarjoat ruoat.

[/quote]

Maksaa ne sapuskatkin. Ei huoraamiseen käteistä tarvita.

Vierailija
57/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota. [/quote] Tällainen keskustelu olisi aivan utopistinen suurimmassa osassa maailmaa, mitä tässä käymme. Tämän ketjun miehet eivät kyllä tiedä naisten hemmottelusta yhtään mitään ;)

[/quote]

Noissa kulttuureissa naiset ovat paskan alapuolella. Suomessa näin ei ole. Suomessa naiset tienaavat itse rahansa. Sitten kun naiset menevät hellan ääreen ja jättävät työt miehille niin sitten voidaan ruveta puhumaan treffien maksamisesta. Mutta niin kauan kuin naiset saa tehdä vapaasti työtä ja saa samaa palkkaa kuin miehet niin turha luulla saavansa erityiskohtelua.

Mitäs sinä tiedät miesten hemmottelusta? Mitä sinä teet miesten eteen ensimmäisillä treffeillä? Se että tulee paikalle ei todellakaan riitä. Panostus pitää olla yhtä suuri kuin miehellä

Vierailija
58/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]

Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.

[/quote]

Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?

[/quote]

Juuri näin. Täällä ei naiset näytä muistavan että noissa on aina kääntöpuoli. Ei jossain Venäjällä miehet tarjoa naiselle sen takia että nainen on ihana vaan siks että saisi pillua. Jos sitä ei tule niin toisia treffejä ei tule. 

Vierailija
59/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]

Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.

[/quote]

Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?

[/quote]

No mulle ei tarvii kolmilla treffeillä tarjota, ekat riittää, etten ihmettele enää tuulen suuntia. En kylläkään anna ekoilla. (siksi, enkä muutenkaan)

122

[/quote]

No et saisi toisia treffejä Espanjassa, Venäjällä, Virossa tai muissakaan vastaavissa maissa. 

Vierailija
60/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei kuulu naiselle maksella mitään, mutta sellaista miestä en itse ottaisi niitä on nähty ihan liikaa. Itselleni otan vain miehen joka haluaa antaa minulle parastaan, jos se on sitten pullollinen vettä ruohikolla se riittää mutta jos ei vaivaa halua nähdä ei tule mitään. Mutta yleisesti jokainen parisuhde määrittelee itse omat norminsa ja mikä heillä toimii, Meillä menee niin että hän on lihas ja minä aivot. Ei kaikessa mutta suuressa osassa. Jokainen tiimi tarvitsee tiiminvetäjän ja meidän tilanteessa se olen minä jonkun toisen tilanteessa se on mies. Mutta jos olisin sinkku tietysti ehdottaisin että minä maksan omani koska keltään mieheltä sitä ei voi odottaa mutta joka antaisi minun maksaa ei olisi minulle sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi